رژیم صهیونیستی نگران نفوذ ایران در منطقه به اعتبار شعار حمایت از مستضعفان است.

به گزارش مشرق، مشاور امنیتی نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فرانس تاکید کرد راهبرد ایران برای نفوذ در منطقه؛ سر دادن شعار حمایت از مستضعفان و شیعیان است.
 
«یوخیم روناس» گفت: «به منظور فهم سیاست ایران باید به بررسی سیاست خارجی تهران پرداخت. هنگامی که مبانی سیاست خارجی ایران را مطالعه می‌کنیم می‌بینیم که از احترام به مرزها، احترام به کشورها و عدم مداخله در امور دیگر کشورها سخن به میان آمده است. اما مبانی دیگری هم وجود دارد به عنوان مثال حمایت از نیروهای آزادی‌بخش و حمایت از مستضعفان جزو این مبانی هستند. نظام ایران تلاش می‌کند با تمسک به این مبانی در منطقه نفوذ کند.
 
وی افزود: ایران با شعار یاری مستضعفان به دنبال آن است که نفوذ خود را در منطقه افزایش دهد. وقتی رهبر ایران سخن از همپیمانان ایران به میان می‌آورد منظورش حزب‌الله، اسد و حوثی‌ها است.
 
وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب ایران در سال 1979، تهران برای نفوذ در کشورهای منطقه درصدد صدور انقلاب برآمد و شعار یاری مستضعفان را سر داد. یکی از ابزارهای ایران برای نفوذ در کشورهای منطقه حمایت از شیعیان و مستضعفان است.
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • پرشین ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    مرگ براسراعیل مرگ برنتانیاهو خاک توسرجنایتکارت
  • ناشناس ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    مرگ بر اسراییل و مرگ بر اربابش امریکا ودرود بر ایت الله خامنه ای ودرود بر مستضعفین جهان که روزی در پرتو اسلام انقلابی از ستم و ظلم رها خواهند شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس