کد خبر 607971
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸

نایب‌رئیس فدراسیون جودو گفت: مسئولان باید بر اساس پرچم و لباس اقوام ایرانی یک لباس ملی را تثبیت کنند تا همه کشورها با نماد ورزشکاران ایرانی آشنا شوند.

به گزارش مشرق، آرش میراسماعیلی در مورد انتقادهایی که از لباس کاروان ایران در المپیک شده است، گفت: من چهار دوره المپیک و پنج دوره در بازی‌های آسیایی به عنوان ورزشکار حضور داشتم و در هیچ دوره‌ای شاهد نبودم که نفرات اعزامی به مسابقات از لباسی که به آنها داده باشند ابراز رضایت کنند. متأسفانه ما هیچ طرحی ملی نداریم و با توجه به این همه اقوام ایرانی که داریم نتوانستیم یک طرح ملی را ثبت کنیم.

وی در ادامه افزود: هلند رنگ نارنجی را انتخاب کرده و پاکستانی‌ها با رنگ سبز در تمام رویدادهای مهم حضور پیدا می‌کنند. تمام کشورها نماد دارند یا بر اساس رنگ پرچم کشورشان است و یا بر اساس نمادی که برای خودشان تعریف کرده‌اند اما شاهدیم که ما در یک دوره المپیک با لباس سفید می‌رویم در یک دوره المپیک با لباس فسفری و در یک دوره المپیک نیز با یک رنگ لباس آبی روشن کاروان اعزام می‌شود.

میراسماعیلی در ادامه صحبت های خود خاطرنشان کرد: در هر دوره المپیک و بازی‌های آسیایی وقتی یادمان می‌افتد که باید لباس برای کاروان تهیه کنیم بر اساس سلیقه مسئولان لباس‌ها طراحی می‌شود. این برای کشوری متمدن مثل ایران خوب نیست چرا که ما در المپیک حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و به خاطر مدال‌آوری بیشتر در چشم هستیم. ما در رژه‌ای که قرار است برویم باید خیلی لباس‌هایمان شکیل باشد و در شأن کشورمان. متأسفانه در طول تما این سال‌های کت و شلوارهایی که به ورزشکاران داده‌ایم همیشه یک بار مصرف بوده است.

دارنده چهار نشان مسابقات جهانی جودو گفت: من نمی‌دانم که چه کسانی رنگ و مدل لباس‌ها را انتخاب می‌کنند. بحث من تنها این دوره از المپیک نیست و بحث من کلی است و واقعا جنس لباس‌هایی که به ورزشکارانی که در قالب کاروان به مسابقات اعزام می‌شوند قابل قبول نیست. خواهش من از مسئولان این است که بنشینند و بر اساس پرچم و لباس اقوام ایرانی یک لباس ملی را تثبیت کنند تا با حضور لباس‌های تثبیت شده همه کشورها نماد ورزشکاران ایرانی مشخص است.

میراسماعیلی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به خاطره‌ای از المپیک گفت: در یکی از المپیک‌ها وقتی باران آمد رنگ تیشرت همه ورزشکاران قاطی شد. طوری لباس‌ها خراب شد که دیگر قابل استفاده نبود. ما راهی المپیک شدیم و رنگ تیشرت‌های ما همرنگ کاروان هلند بود و همه تصور می کردند ما هم جزء کاروان المپیک هلند هستیم. این برای کشور ما خیلی جالب نیست. به نظرم باید یک رنگ و ترکیب ملی تثبیت شود و به عنوان نماد کشورمان معرفی شود. برایم جای سوال دارد که رنگ نارنجی کجای پرچم کشورمان است که در ترکیب لباس کاروان المپیکی‌ها دیده می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس