کد خبر 607848
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲

نماینده ایران در واکنش به درز اسناد محرمانه برنامه بلند مدت هسته ای ایران یادداشت اعتراضی به آژانس ارائه می کند.

 به گزارش مشرق، سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره افشای بخشی از برنامه بلند مدت هسته ای جمهوری اسلامی ایران که در آسوشیتدپرس منتشر شده است، افزود: بخش هایی منتشر شده که محرمانه بوده و قرار بوده محرمانه بماند؛ تلقی ما این است که این اسناد از آژانس درز کرده است.

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی هم در مصاحبه با خبرنگار ما گفته بود ما از آژانس خواسته ایم که این برنامه محرمانه بماند و دلیلی ندارد که همگان بخواهند از آن مطلع شوند؛ البته توافق کردیم که این برنامه به شکل محرمانه به اطلاع کمیسیون مشترک مرتبط با برجام هم رسانده شود که باید محرمانه و محفوظ بماند.

به گفته رئیس سازمان انرژی اتمی ایران،  آن طور که آسوشیتدپرس اعلام کرده است یک دیپلمات، بخشی از این برنامه را اعلام کرده است که اگر دقت کرده باشید، گفته است «قابل قبول نیست که ایرانی ها پس از سال دهم از اجرای برجام یکباره اوج بگیرند» که جنبه مثبت داشت.

وی در ادامه گفته بود قصد نداریم خودمان این برنامه را اعلام کنیم اگر خودشان اعلام کردند اولا خلف وعده است و دیگر اینکه با انتشار آن مردم ما مطلع می شوند ما چه پیش بینی های درست و مناسبی برای توسعه صنعت هسته ای کشورمان داشته ایم.

دیروز هم یکی از اعضای هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برای جلوگیری از اقدام آژانس و طرف های غربی در انتشار اسناد محرمانه ایران، باید اقدامات امنیتی جدی صورت بگیرد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    خخخخخخخخخخخخ تلقی ما این است که از آژانس درز پیدا کرده!!!!! عجب!!!!!!!!!!! مگه آب تو پشت سدِ که درز پیدا کرده؟؟
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    یک فشار ایمیلی بیار درست میشه آقا کمال
  • ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    چقدر ساده باید باشه مسئولی در این سطح که درز کردنش رو بعید بدونه. معلومه که درز میکنه. فکر کردید آژانس استقلال داره؟ نمیدونید چقدر تحت سلطه است؟
  • رحمن ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    تمام ارگانهای بین المللی حیات خلوت آمریکاست و آمریکا دوسوم بودجه آنان را تامین می کند
  • مهدی ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    شرح حال این روزهای شیفتگان و اهالی برجام : نقل است که روزی طلا فروشی مشاهده میکند که یک نفر نقابدار چند روز مراقب رفت آمدهای او به مغازه میباشد کمی با خود فکر کرد و گفت بگذار ببینم منظورش چیست ، بعد از چند روز نقابدار وارد مغازه میشود و درب را میبندد مغازه دار میگوید بگذار ببینم منظورش چیه ، نقابدار اسلحه میکشه و داد میزنه که بی حرکت دست ها بالا ، طلا فروش باز هم میگوید بگذار ببینم منظورش چیه ، نقابدار با تبری شیشه ویترین رو میشکنه و همچنان عربده میکشه طلافروش باز هم میگه بگذار ببینم منظورش چیه ، نقابدار یک گونی بزرگ به طلا فروش میدهد و میگوید تمام طلاها را داخل گونی بریز طلا فروش در حالی که طلاها را داخل گونی میریخت میگفت بگذار ببینم منظورش چیه پس از اینکه نقابدار تمام پول و طلاهای مرد طلافروش را برداشت رفت طلا فروش به خودش گفت این بابا هرچه دلش خواست گفت و هر کاری کرد همه چی هم برد ولی هرچه فکر میکنم باز هم نفهمیدم که منظورش چی بود !!
  • ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    هر چه دلسوزان گفتند که آزانس نشتی دارد آقایان به تمسخر گرفتند !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس