رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از پناه زنان کارتن خواب به پاتوق‌ها خبر داد و گفت: در این پاتوق ها زنان با مردانی که هیچ نسبتی ندارند زندگی می‌کنند و حاصل این زندگی فرزندانی بدون شناسنامه است.

به گزارش مشرق، فاطمه دانشور در خصوص مشکلات محله هرندی، گفت: باید در موضوعات اجتماعی قبل از هر گونه اجرا ابتدا مطالعات اجتماعی انجام شود و مطالعات اجتماعی راهکار حل مشکلات اجتماعی است و باید دانشمندان حوزه اجتماعی در این زمینه نظر دهند نه کسانی که تخصص ندارند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: یکی از اشکالاتی که در انتصابات مسؤولان در دولت و شهرداری وجود دارد این است که متخصصان را در رأس موضوعات اجتماعی قرار نمی‌دهند و افراد می‌خواهند با سعی و خطا کارها را پیش ببرند این موضوع هم زمان‌بر است و هم هزینه‌بر.

به اعتقاد دانشور، عوض شدن مدیریت‌ها نه تنها مشکلات را حل نمی‌کند بلکه یک فرصت دیگر را برای سعی و خطا ایجاد می‌کند. کسانی که مسؤول هستند بنا ندارند که کار را در این زمینه به متخصصین واگذار کنند.

وی با تأکید بر این موضوع که ایجاد وزارتخانه رفاه و تأمین اجتماعی ضروری است، گفت: اگر این امر رخ دهد برخی از مشکلات حل می‌شود.

به گفته دانشور، انگشت اشاره همیشه به سمت بهزیستی است و شهرداری و وزارت رفاه در بسیاری از موارد اعلام می‌کنند که موضوعات اجتماعی وظیفه آنها نیست این در حالی است که سازمان بهزیستی از زیرساخت‌های لازم برخوردار نیست و به جای نیروهای بازنشسته به سختی نیروی جدید می‌گیرد.

وی ادامه داد: حتی از تجهیزات و اورژانس اجتماعی هم به میزان کافی برخوردار نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اعتیاد زنان در جامعه‌ گفت: بحث اعتیاد بسیار موضوع مهمی است در موضوع هرندی ابتدا زنان معتاد را جمع‌آوری و به شفق منتقل کردند اما فقط بحث جمع‌آوری نیست بلکه باید موضوعات دیگر همانند خانواده‌های این افراد را مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه در یک مقطعی باید جلوی این موضوع گرفته می‌شد، گفت: جلوی پدیده کارتن‌خوابی برای زنان را نگرفتیم و در حال حاضر به یک سبک زندگی تبدیل شده است.

دانشور با اشاره به اینکه 400 زن معتاد را از هرندی جمع‌آوری کردیم، گفت: ولی تعداد زیادی از زنان نیز فرار کردند و به پاتوق‌ها پناه بردند.

وی در خصوص زندگی گروهی در پاتوق‌ها گفت: زندگی خانوادگی نیست وافراد با هم محرم نیستند، یک زن در اتاقی که چند مرد دیگر است زندگی می‌کنند بدون اینکه عقد و نکاحی داشته باشند.

به گفته دانشور، این افراد به زندگی جمعی روی می‌آورند و بیشتر به مصرف مواد مخدر در این پاتوق‌ها می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه زندگی پاتوقی در منطقه 12، فرحزاد، آزادی و افسریه بیشتر وجود دارد، گفت: این افراد را مأموران شهرداری نمی‌بینند و بر اساس گزارش‌های همسایه‌ها متوجه می‌شویم.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر تهران بزرگترین عارضه زندگی پاتوقی تولد بچه‌هایی خارج از نکاح می‌باشد که شناسنامه ندارند و وقتی بزرگ می‌شوند حمل‌ونقل مواد مخدر و به خرده‌فروشی هم روی می‌آورند و در سنین نوجوانی دستگیر و به چرخه بزه اضافه می‌شوند.

وی تأکید کرد که زنان معتاد هم زندگی خیابانی دارند و هم پاتوقی و غلظت زندگی پاتوقی در محله هرندی بیشتر است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    هیچ زن فقیری فاحشه نمی شود مگر اینکه مرد ثروتمندی برای این سقوط به او پول می دهد. ای کاش ثروت وجود نداشت. ای کاش همه مردم فقیر بودند. آن وقت خبری از این فسادها نبود. به من خرده نگیرید. امکان ندارد همه جامعه ثروتمند باشند چرا که همیشه ثروت یک نفر از غارت فقرا به دست می آید.
  • ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    مبارک است انشالله !!!
  • هر چیزی را پایانیست ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    ای بابا! مگه همین چند روز پیش نبود توی بیلبورد های تهران ما امریکایی ها را بخاطر همین سوژه تمسخر میکردیم. نتیجه گیری اخلاقی: اول مورد های خودمونو حل و فصل کنیم، بعد به تمسخر دیگران بپردازیم.
  • سروش ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    انشاءالله خداوند به همه بده اون هم در حد آدمیتشان، این طور دعا کن خدایا تا ظرفیت پیدا نکردیم و آدم نشدیم چیزی بهمون نده این گفته شما که فرمودید امکان نداره که همه جامعه ثروتمند باشند درست نیست چون ظرفیتها مختلفه این طوری فکر نکنید اگر ما ظرفیت هامون رو افزایش بدیم و درست تعلیم ببینیم خداوند در روزی رو به روی همه ما باز خواهد کرد فقط ظرف ظرفیت ما کوچیکه که خودمون رو محق می دونیم که حقوق نجومی بگیریم و برای خودمون با پارتی بازی این رو تعریف کنیم که حقمونه در حالیکه هستند مدیران جهادی که به کمتر از این هم برای مردم و فقط برای لبخند مردم کار کردند نه جیب خودشون
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    به سروش برای همین است که مدیر جهادی واقعی فقیر می ماند. مثل حاج عبدالله والی. امکان ندارد ثروت بدون ظلم جایی متمرکز شود .
  • سروش ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    بله: مولای متقیان حضرت علی (علیه السلام) می فرمایند کاخی آباد نشده مگر کوخی ویران شده باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس