کد خبر 607369
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱

در پی تشدید حملات طالبان به مناطق مختلف افغانستان حدود ۴۰ نظامی ذخیره آمریکایی برای حمایت و فعالیت در ماموریت «نگهبان آزادی» این کشور عازم افغانستان می‌شوند.

 به گزارش مشرق، به نقل از «واشنگتن پست»، حدود 40 سرباز ذخیره ارتش آمریکا در حال آماده‌سازی برای اعزام به افغانستان به منظور حمایت و فعالیت در ماموریت «نگهبان آزادی» می‌باشند.

مقامات نظامی آمریکا در این باره اظهار داشتند: این نظامیان عضو گروه 645 حمایت منطقه‌ای پایگاه جنوبی ارتش آمریکا هستند.

این نظامیان عملیات پشتیبانی فراهم می‌کنند و مسئولیت اصلی آنها مدیریت تجهیزات، اداره و حمایت از لجستیکی و تدارکاتی سرویس‌های نظامی و اطمینان از امنیت افراد و تاسیسات پایگاه آمریکایی می‌باشد.

همچنین چندی پیش، «جان نیکلسون» فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در افغانستان اظهار داشت: «صدها» نظامی آمریکایی علاوه بر 8400 نظامی مستقر در افغانستان خارج از این کشور آماده هستند تا هر زمانی که لازم باشد، عازم افغانستان شوند.

نیکلسون افزود: حدود 400 نظامی دیگر در خارج از افغانستان به‌عنوان بخشی از تعهد واشنگتن به مأموریت کمکی و مشاوره‌ ناتو مستقر می‌شوند.

وی اضافه کرد: حدود 3000 نظامی آمریکایی به‌عنوان مشاور، 2150 نظامی در مأموریت مبارزه با تروریسم و 3300 نظامی به‌عنوان نظامیان حمایتی فعالیت می‌کنند.

ماموریت نگهبان آزادی از 1 ژانویه سال 2015 میلادی راه‌اندازی شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس