کد خبر 60733
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۴

هر كسي، روز، ماه و يا سالي را بيشتر از روزها، ماه‌ها و سال‌هاي ديگر براي خودش با ارزش و مهم مي داند و براي ما خبرنگاران نيز 17مرداد از اهميت زيادي برخوردار است پس در آستانه اين روز مي گوييم خبرنگار سلام . . . خسته نباشي!

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، بايد بهانه اي آورد تا يك بار درطول سال برهمه خبرنگاران سلام كرد وبه خاطر همه مشكلات و سختي هايشان در راه اطلاع رساني و پوشش خبر و به خاطر صبري كه تا به حال پيشه كرده اند 'خسته نباشيد' گفت.
بايد سلام و درود فرستاد بر خبرنگاران شهيد وهمه صاحبان انديشه و قلم عرصه اطلاع رساني كه از ديرباز تاكنون با حضوري فعال و موثر در عرصه خطير خبر رساني با اطلاع رساني دقيق و شفاف و صادقانه در اين عرصه به فعاليتي بي منت مشغول هستند.
روز خبرنگار بهانه اي بيش نيست تا درباره اين نقش پر اهميت و مقدس بيشتر بيانديشيم و فراتر از روزمرگي ها به ارزيابي اهميت اين قشر كوشا در جامعه بپردازيم.
روز خبرنگار آمد، روز كسي كه هميشه موفقيت ديگران را ثبت و تصاوير اين لحظات را ضبط كرده اما كسي نيست كه موفقيت آنان را بازگو و در مورد آنها قلم فرسايي كند.
كساني كه يك سال بدون آنكه ديده شده و يا در مورد آنها سخني بازگو شود با عشق تمام ديگران را به تصوير كشيده اند، در اين روزها چشم انتظار ديده شدن توسط آنهايي هستند كه بارها در مورد آنها نوشته و گفته اند.
امام جمعه مهاباد، حرفه خبرنگاري را حرفه اي مقدس دانسته و گفت: روح تعهد و حس و تلاش بي منت و خدمات و تلاش‌هاي بي‌وقفه و خستگي ناپذير خبرنگاران در عرصه اطلاع رساني رسالتي سنگين است كه داوطلبانه پرچم آن را بر دوش گرفته اند.
ماموستا 'قادر سهرابي'، افزود: رسانه ها و خبرنگاران در تزريق روح اميد به جامعه نقش مهمي دارند و هر حركتي كه روح اميد را در جامعه تقويت كند شايسته و درخورتقدير است.
وي اظهاركرد: جامعه ما به نشاط و شادابي نياز دارد و هر حركتي كه به وحدت و همبستگي منجر شود در واقع رسالت كار رسانه و خبرنگار است اما هر اقدامي كه در جهت خلاف وحدت و اخوت انجام شود، دور از شان رسانه است.
رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مهاباد، از خبرنگاري به عنوان يك شغل سخت ياد كرده و مي گويد: كمتر شغلي به اندازه خبرنگاري در معرض استرس و فشار روحي و رواني و جسمي قرار دارد.
' ارشد هناره '، كار خبرنگاران را آشكارسازي و نورافشاني در جامعه عنوان كرد و افزود: امروز تعريف كار خبررساني و خبرنگاري با روزهاي گذشته تغيير كرده، به خاطر اينكه نيازهاي اجتماعي آن روز با نيازهاي امروز متفاوت تر است.
يك خبرنگار گفت: امنيت شغلي در فعاليت رسانه اي به ويژه كار خبرنگاري يكي از دغدغه هاي جدي اين حرفه به شمار مي رود.
' عبدالله رحماني ' افزود: بايد اذعان كنيم كه خبرنگاران مثل نيروهاي ديگر قراردادي با يك دغدغه جدي مواجه هستند و از آنجا كه فعاليت خبرنگاري با قرارداد كار انجام مي شود، مطمئن نيستند كه قراردادشان همواره تمديد شود.
خبرنگار ديگري معتقد است: مديران بايد از ظرفيت رسانه?ها به عنوان يك فرصت براي دستيابي به توسعه استفاده كنند.
' حسن رحماني ' گفت: من بيش از 14سال است در عرصه رسانه در اين شهرستان فعاليت مي‌كنم و در اين سال‌ها حتي يك مورد نديدم كه مدير يا مسوولي تماس بگيرد و از رسانه‌ها براي زمينه سازي اجرايي شدن طرح‌هاي خود كمك بخواهد.
اين خبرنگار مي گويد: تعامل مديران با رسانه‌هاي جمعي به اين معني نيست كه مديران از خبرنگاران دعوت كنند و لوح تقدير به آنان بدهند بلكه بهترين هديه مديران به خبرنگاران اين است كه آنها از چگونگي و حساسيت فعاليت خبرنگاران مطلع شوند.
يك خبرنگار ديگر نيز معتقد است: مسوولان بايد كساني را كه در جامعه خبري تنها لباس خبرنگاري را پوشيده اند را با خبرنگاران واقعي از هم جدا كنند.
' سميه جاهد عطاييان '، همچنين بر ضرورت تقويت جايگاه صنفي رسانه ها و خبرنگاران تاكيد كرد و افزود: برخي مديران فكر مي كنند تنها صدا و سيما رسانه است، اين افراد بايد بدانند كه مطبوعات، خبرگزاري ها و ... همگي جزو رسانه ها به شمار مي روند كه گاهي تاثير گذاري آنها بسيار بيشتر از صدا و سيماست.
خبرنگار پيشكسوت و عضو شوراي اسلامي شهر مهاباد هم گفت: خبرنگار بايد به واقعيت يك رويداد دست يابد و همواره گام به گام حوادث و رويدادها در حوزه كاري خود حركت كند تا تحليل هاي خود را به صورت كامل و رسا ارايه دهد.
'كاظم پردل'، افزود: يك خبرنگار موفق هميشه در انعكاس رخدادها بي طرفانه عمل مي كند، چون ذات خبرنگاري مبتني بر بي طرفي است و اينجاست كه خبرنگار با رعايت اين نكته مهم خود را به قوانين ملزم دانسته و در اين مسير به اهداف خود نائل مي شود.
وي ادامه داد: خبرنگاران آزاده و جسور در جهان از موج سواري مسوولان بر حافظه كوتاه مدت مردم جلوگيري مي‌كنند و به ‌عنوان حافظه هوشيار و پويا و نيز زبان گويا و حقيقت‌جوي جامعه عمل مي‌كنند.
اين خبرنگار پيشكسوت با تاكيد بر اينكه خبرنگار بايد 'خبرنگار' باشد تا 'خبر بيار' گفت: علاوه بر اين يك خبرنگار بايد همواره در كسب اعتماد و اعتمادسازي بين خبرنگار با منابع خبري و مردم، خود تلاش كند.
شوراي فرهنگ عمومي، 17 مردادماه 77، سالروز شهادت 'محمود صارمي' را به عنوان روز خبرنگار نامگذاري كرد.
صارمي، خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي در سال 77 به همراه هشت نفر از اعضاي كنسولگري ايران در مزارشريف افغانستان توسط نيروهاي افراطي طالبان به شهادت رسيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس