کد خبر 607109
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۰

فرزاد موتمن در مورد سانسور گفت: یکی از مدیران ارشاد به من گفت پس از انقلاب هیچ فیلمی در ژانر کمدی به اندازه«پوپک و مش ماشالا» سانسور نخورد.

به گزارش مشرق، فرزاد موتمن در برنامه هفت در پاسخ به بهروز افخمی درباره ساخت فیلم پوپک و مش ماشالا می گوید: من خیلی علاقه نداشتم که این فیلم را بسازم، فیلمی به اسم بیداری ساختم که از اواسط کار با تهیه کننده به مشکل خوردم و در سکانس های پایانی حضور نداشتم، به همین دلیل با خودم گفتم که بیداری آبروی من در سینما را خواهد برد و مرا بی اعتبار خواهد کرد.
 
وی افزود: از سوی دیگر در اتحادیه تهیه کنندگان صحبت هایی پشت سر من شده بود که می گفتند فیلم های موتمن سرد و عبوس است و به جز چند تا منتقد و دانشجو کسی از فیلم های او خوشش نمی آید و نمی تواند فیلمی بسازد که مردم را بخنداند. به همین دلیل لج کردم و این فیلم را ساختم و اتفاقا دومین فیلم پر فروش سال هم شد.
 
این کارگردان درباره سینمای کمدی گفت: سینمای کمدی ایران علی رغم اینکه مشکلات زیادی دارد و انتقاداتی به برخی فیلم ها وارد است، اما نباید فراموش کرد که سینمای کمدی ذاتا خوب است.

موتمن ادامه داد: به نظر من مشکل بزرگ سینمای کمدی این است که کمدی یعنی شوخی با همه مسائل جدی جامعه و موضوعاتی که تابو هستند و در ایران شما می توانید با کدام مسئله اجتماعی یا سیاسی شوخی کنید؟
 
وی در ادامه با بیان آنکه هیچ کدام از فیلم های جدی من در اکران دچار مشکل نشدند اما هر دو فیلم کمدی من با مشکل ممیزی مواجه شدند، گفت: یکی از مدیران ارشاد به من گفت پس از انقلاب هیچ فیلمی در ژانر کمدی به اندازه "پوپک و مش ماشالا" سانسور نخورد.

وی با انتقاد از کمدی های روشنفکرانه گفت: امروز بسیاری از روشنفکران و منتقدان دیگر لیستی از فیلم های انتخابی مورد پسند خود ندارند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هادی ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    هنوز خیلی جا داره کمدی های ایرانی بیشتر از این سانسور بشه. با انواع شوخی ها و صحنه های اروتیک که متاسفانه عادی شده و ارشادم حسابی پوست کلفت!!
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    نمیدونم ایشون که ادعای روشن!!! فکری دارن میتونن با بچه هاشون این فیلم رو ببینن شاید برای ایشون خانواده مفهوم نداشته باشه ، شخصا این فیلم رو از سوپر مارکت تهیه کردم (نسخه رسمی) و در منزل تماشا کردیم فارغ از مسخره بازی های کارگردان که فکر میکنه سیاسیه و خیلی گل درشت در زمان فتنه 88 کد های کودتا چیان سبز رو نشون میداد در تمام طول فیلم خودمو لعنت میکردم چرا اینو خریدم یا چرا فیلم تموم نمیشه، دعا میکردم برق بره مسخره ترین مسخره ها که بشه فکرش رو کرد با مسخره ترین بازگرا با بازی های نازل و سطحی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس