کد خبر 606904
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱

تظاهرات صدها نفری در شهرستان «ولد دوآز » واقع در «ایل دو فرانس» در شمال فرانسه در اعتراض به مرگ مشکوک یک جوان بیست و چهار ساله به دست پلیس این کشور، به خشونت کشیده شد که در جریان آن شش پلیس فرانسه زخمی شدند.

به گزارش مشرق به نقل از 'راشا تودی'، « آدام» جوان 24 ساله فرانسوی که به جرم اخاذی در بازداشت پلیس به سر می برد، در بازداشتگاه پلیس فرانسه در «ولد دوآز» به طرز مشکوکی جان سپرد.

به گفته پلیس فرانسه، « آدام» از بیماری قلبی رنج می برد و مرگ وی طبیعی بوده است.
تظاهرکنندگان با آتش زدن معابر، شعارهایی علیه نیروهای پلیس این کشور سر دادند. تظاهرکنندگان پلیس را « قاتل» خطاب کردند.

بر اساس این گزارش، شش پلیس فرانسه به دلیل پرتاپ گلوله ساچمه ای از سوی تظاهرکنندگان زخمی شدند. یک تظاهرکننده نیز دستگیر شد.

پس از حمله های هماهنگ و زنجیره ای نوامبر گذشته در پاریس، در فرانسه حالت فوق العاده اعلام شد و روز چهارشنبه با تمدید شش ماهه، این حالت تا پایان ژانویه 2017 بر فرانسه حاکم خواهد بود.

نهایی شدن این مصوبه مجلس ملی مستلزم تصویب آن در سنای فرانسه است.

'فرانسوا اولاند' رئیس جمهوری فرانسه روز سه شنبه از آمادگی خود برای تمدید شش ماهه حالت فوق العاده در کشور خبر داد و گفت: حمله ای انجام شد، در این مقطع نمی دانیم که آیا حملات دیگری انجام خواهد شد یا خیر.

در جریان جشن های روز ملی فرانسه، یک کامیون در شهر نیس در جنوب این کشور به جمعیت حاضر در جشن حمله کرد و 84 تن را به کام مرگ فرستاد.
 
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس