کد خبر 606886
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶

سفیر آمریکا در عراق اعلام کرد، کشورش خواهان خروج نظامیان ترکیه‌ای از خاک عراق هستند و این بحران باید از طریق راهکار سیاسی حل و فصل شود.

به گزارش مشرق به نقل از «السومریه‌نیوز»، «استوارت جونز» سفیر آمریکا در عراق، روز پنجشنبه با اعلام اینکه کشورش از  نیروهای ترکیه‌ای مستقر در خاک عراق حمایت نمی‌کند، تأکید کرد واشنگتن خروج این نیروها را مورد تایید قرار می‌دهد.

جونز در گفت‌وگویی مطبوعاتی گفت: «بارها متذکر شده‌ایم که ما از حاکمیت عراق حمایت می‌کنیم.. هر تمامی اقدامات ائتلاف جهانی در این کشور با موافقت دولت عراق صورت می‌گیرد.»

وی افزود «نظامیان ترکیه‌ای در عراق از جانب ما مورد حمایت قرار نمی‌گیرند به نظر ما، آنها باید ترک کنند... ما از حل و فصل دیپلماسی این بحران حمایت می‌کنیم.»

سفیر آمریکا خاطرنشان کرد، پایگاه هوایی «القیاره» در استان نینو هرگز جایگزینی برای پایگاه «اینجرلیک» در جنوب ترکیه نمی‌شود. القیاره مرکزی برای پشتیبانی لجستیکی از عملیات آزادسازی شهر موصل محسوب می‌شود.

وی یادآوری کرد «نیروهای آمریکایی، که به زودی وارد عراق خواهند شد در پایگاه هوایی القیاره مستقر می‌شوند تا از عملیات آزادسازی شهر موصل حمایت‌های لجستیکی صورت دهند. این نیروها، رزمی نیستند بلکه نیروهای فنی، مهندسی و لجستیکی هستند.»

طبق اعلام «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا، 560 نظامی آمریکایی جهت مشارکت در عملیات آزادسازی موصل وارد عراق خواهند شد.

این در حالی است که «زهیر الجبوری» سخنگوی امنیتی تشکیلات بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی)، چهارشنبه گذشته در سخنانی تأکید کرده بود: در نبرد آزادسازی شهر موصل از اشغال گروه داعش، به مداخله نیروهای زمینی کشورهای خارجی «چه ترکیه باشد چه آمریکا»، نیازی نداریم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس