جانشین سازمان وظیفه عمومی با بیان اینکه در طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی به صورت قسطی، سود بانکی گرفته نمی‌شود، گفت: افرادی که به موقع نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام کنند با سپردن وثیقه به صورت محدود امکان خروج از کشور دارند.

به گزارش مشرق، سردار ابراهیم کریمی در ارتباط با طرح جریمه مشمولان غایب اظهار داشت: ثبت نام طرح جریمه مشمولان غایب بر اساس مصوبه مجلس از اول خرداد تا 15 تیرماه 95 شروع که با توجه به استقبال مراجعان تا 15 مرداد تمدید شد.

 وی با بیان اینکه تاکنون افزون بر43 هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند، افزود: روند ثبت نام صعودی است و روزانه تعداد قابل توجهی به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) مراجعه می کنند که به همین دلیل مهلت ثبت نام نیز تا 15 مرداد تمدید شد.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا بیان کرد: فرایند راستی آزمایی درخواست متقاضیان استفاده از تسهیلات اقساطی طرح جریمه مشمولان غایب آغاز شده است و تاکنون برای 14 هزار متقاضی پیامک ارسال شده که باید با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) یک سوم مبلغ جریمه را پرداخت کنند.

وی با اشاره به فرآیند پرداخت اقساطی جریمه گفت: متقاضیان با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) و دریافت برگ تعیین شناسه پرداخت ، مبلغ جریمه را واریز می کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متقاضیان این طرح باید با تکمیل برگه تعهد نامه اعلام آخرین مدرک تحصیلی و تایید در دفاتر ثبت اسناد رسمی اقدام کنند و در صورت مغایرت مدرک تحصیلی با اظهارات شخص متقاضی ،سازمان نسبت به لغو کارت معافیت اقدام می کند.

سردار کریمی بیان کرد: متقاضیان پس از پرداخت یک سوم مبلغ جریمه و تحویل رسید به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10 ) ، میزان تقسیط را مشخص می کنند. بر اساس تعداد اقساط پرداختی برگه های دارای شناسه پرداخت در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و در بازه زمانی مشخص شده اقساط را پرداخت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه تقسیط جریمه هیچ گونه هزینه اضافی برای مشمولان غایب ندارد ، افزود: هیچ گونه سودی بابت تقسیط به مبلغ اضافه نمی شود و متقاضیان همان مبلغ اعلام شده را طی اقساط مشخص پرداخت می کنند.

 جانشین سازمان وظیفه عمومی یادآور شد: افرادی که به موقع نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام کنند با سپردن وثیقه به صورت محدود امکان خروج از کشور را دارند همچنین می توانند از مزایای استخدام برخوردار شوند.

سردار کریمی خاطر نشان کرد: در برگه پرداخت دو شناسه پرداخت تعریف شده است که اگر شخصی از پرداخت قسطی منصرف شد بتواند به صورت نقدی جریمه خود را پرداخت کند.

وی اضافه کرد : افراد متقاضی پرداخت نقدی جریمه نیز پس از دریافت یک شناسه پرداخت و اخذ تعهد مبنی بر صحت اطلاعات اعلامی از زمان واریز مبلغ جریمه حداکثر ظرف مدت 10 روز کاری کارت معافیت به آدرس متقاضیان ارسال می شود.

جانشین سازمان وظیفه عمومی گفت: سربازان فراری دارای بیش از هشت سال غیبت که متقاضی استفاده از طرح هستند،باید ابتدا به یگان خدمتی مراجعه و تسویه کرده و دیگر لازم نیست که به مراجع قضائی مراجعه کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس