تهیه‌کننده مستند «جمعه سیاه سفید» گفت: این مستند روایت سرگذشت و خدمات مرحوم شیخ احمد کافی در دوران رژیم پهلوی است که امروز برای نخستین بار از شبکه مستند پخش می‌شود.

به گزارش مشرق، مهدی مطهر تهیه‌کننده مستند «جمعه سیاه سفید»، از پخش این مستند با محوریت زندگی و فعالیتهای دینی مرحوم کافی خبر داد و گفت: مستند «جمعه سیاه سفید» برای اولین بار روز پنج‌شنبه ساعت 19:30 از شبکه مستند پخش می‌شود.

مرحوم کافی از خطیبان مشهور تهران در دوران رژیم پهلوی بود که نقش بسزایی در گرایش عموم مردم تهران به مسائل دینی داشت. وی در آغاز جوانی برای آموزش علوم دینی رهسپار نجف شد و تا سال 1338 نزد اساتید معروف حوزه نجف به آموزش علوم دینی مشغول بود. پس از آن از سال 1340 در قم ساکن شد و نزد حضرات آیات موسوی تبریزی، راستی کاشانی و مدنی تبریزی به تکمیل دانسته‌های دینی خود پرداخت.

در مستند «جمعه سیاه سفید» مصاحبه‌هایی با شخصیت‌های برجسته‌ای چون حسام‌الدین آشنا، حجت‌الاسلام زائری، حجت‌الاسلام دانشمند، محمدحسام مظاهری و ... ترتیب داده شده است و هر یک از کارشناسان نیز از نگاه خود اقدامات و سرگذشت مرحوم کافی را تحلیل کرده‌اند. همین مسئله باعث می‌شود به دلیل زاویه نگاه‌های متفاوت افراد، جنبه‌های مختلفی از ابعاد شخصیتی مرحوم کافی در این مستند روشن شود.

از نکات جالب پرداخته شده در این مستند، اشاره به اختلافات شکل گرفته بین مرحوم کافی و مرحوم شریعتی است که هر یک از کارشناسان از زاویه نگاه خود، این مسأله را تحلیل می‌کنند.

مستند «جمعه سیاه سفید» به کارگردانی سیدسینا عودی و تهیه کنندگی مهدی مطهر، یکی از تازه‌ترین محصولات خانه مستند انقلاب اسلامی است.
 
{$sepehr_media_1667854_400_300}
 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس