راه‌اندازی فراکسیون اعتدال در واقع رونمایی از فراکسیون دولتی از سوی کسی است که با پیگیری چند مقام دولتی از تهران نامزد شد اما با وجود حضور در فهرست امید، به ریاست عارف رأی نداد.

به گزارش مشرق،فراکسیون موسوم به اعتدال دیروز به ریاست کاظم جلالی و با 35 عضو اعلام موجودیت کرد. سیدمحمدعلی فرشادان نماینده سنندج و غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده رشت به عنوان نایب رئیسان این فراکسیون انتخاب شدند. مهرداد باهوج لاهوتی، نماینده لنگرود نیز به عنوان سخنگوی این فراکسیون انتخاب شد. بنابر اعلام لاهوتی، عبدالرضا عزیزی و سمیه محمودی دبیران و سیدمحسن علوی (فرزند وزیر اطلاعات) به عنوان کارپرداز انتخاب شدند.
 
لاهوتی گفته که «80 نماینده پای برگه حضور در این فراکسیون را امضا کردند» اما بنابر اعلام وی 40 نفر در جلسه حاضر شدند. او نامه فراکسیون را «مستقلین» اعلام کرد.
 
یک روز قبل از این اتفاق، فراکسیون امید تشکیل جلسه داد و عارف را به عنوان رئیس معرفی کرد. در جلسه روز سه‌شنبه  این فراکسیون برخلاف 50 روز پیش که گفته می‌شد 16 نفر عضو فراکسیون هستند و 103 نفر نیز به ریاست عارف رأی دادند، تنها 70 نفر شرکت کردند و احتمالا 30 نفر جذب فراکسیون اعتدال شده‌اند.
 
یادآور می‌شود کاظم جلالی و بهروز نعمتی در فهرست امید قرار داشتند و از تهران وارد مجلس شدند اما بر سر ریاست مجلس با اصلاح‌طلبان دچار اختلاف شدند. جلالی با پیگیری جهانگیری و وزرای کشور و اطلاعات و ارتباطات در انتخابات ثبت‌نام کرد.
 
گفتنی است در جلسه دیروز مجلس، نمایندگان با 200 رأی، عادل آذر (رئیس مرکز آمار) را به ریاست دیوان محاسبات مجلس انتخاب کردند.
 
اخیرا حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در سخنانی عجیب مدعی شده بود: «مجلس نباید دغدغه رئیس‌جمهور و دولت شود. سؤالات بی‌جا و بی‌مورد نمایندگان نباید موجب سلب آرامش آنان شود. فقط صدای دولت باید در مجلس شنیده شود».
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس