وزیر خارجه عراق ضمن اعلام اینکه «الحشدالشعبی» متعلق به کل عراقی‌هاست، افزود این نیروها حتما در آزادسازی موصل شرکت دارند.

 به گزارش مشرق، «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق اعلام کرد «الحشد الشعبی» (نیروهای داوطلب مردمی) فقط متعلق به مناطقی خاص (در عراق) نیستند بلکه متعلق به تمام عراقند.

بر اساس گزارش وبگاه «المدی پرس»، الجعفری ضمن تاکید بر جمع کردن تمام قوا برای آزادسازی موصل، افزود: هیچ موضوع خارجی بر عراقی‌ها تحمیل نخواهد شد مگر اینکه خود نیروهای مسلح عراق خواستار پذیرش آن باشد.

وزیر خارجه عراق در ادامه گفت: عملیات پاکسازی شهرهای عراقی از لوث تروریسم، یک عملیات کاملا عراقی است و ما در درجه اول بر نیروهای خود، طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌هایمان تکیه می‌کنیم و پس از آن با طرف‌‌های دیگر خواه مستشاران یا کسانی که «پوشش هوایی» را برای ما تامین می‌کنند، هماهنگ می‌شویم؛ عملیات فلوجه یک عملیات کاملا عراقی است.

الجعفری تصریح کرد: ما از کمک کشورهای دیگر بی‌نیاز نیستیم زیرا آنها امکانات در اختیار دارند خصوصا اینکه جنگ، «سنتی» نیست و ما از تجربه این کشورها از جمله آمریکا استفاده می‌کنیم.

وی در خصوص حضور نیروهای «مارینز» در عراق گفت: چیزی وجود ندارد که بخواهد بر عراقی‌ها تحمیل شود مگر این که خود نیروهای مسلح عراق خواهان آن باشند؛ ما این توافق را در پایان ماه نهم دو سال پیش (سپتامبر 2014) در نیویورک و پس از نشست‌هایی در جده و پاریس امضا کردیم و طرف‌های بین المللی به آن متعهد هستند.

الجعفری در خصوص قصد وزارت خارجه عراق برای افتتاح یک کنسولگری دیگر در آمریکا گفت: اگر نیاز باشد دومین کنسولگری خود را در آمرکیا افتتاح می‌کنیم و این بستگی به چند عامل از جمله تعداد عراقی‌ها (-ی مقیم خارج) دارد و از هیچ تلاشی برای رفع نیازهای شهروندان عراقی مقیم خارجه دریغ نمی‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره نقش الحشد الشعبی در آزادسازی موصل گفت: الحشد الشعبی جزئی از ملت عراق است و منطقه‌ای نیست یعنی حشد موصلی یا حشد اربیلی نیست بلکه برای تمام عراقی‌هاست؛ موصل دومین شهر بزرگ عراق است که از سوی داعش اشغال شده و این وظیفه ماست که تمام نیروهای خود را برای آزادسازی آن بسیج کنیم.

داعش در 14 ژوئن 2014 موصل را اشغال کرد وتا کنون جنایات بسیاری در آن انجام داده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس