احمد مهرنیا، نویسنده مجموعه کتاب‌های «ستاره‌های نبرد هوایی» معتقد است که ارتش جمهوری اسلامی ایران استقبال شایسته‌ای از انتشار خاطرات خلبانان جنگ تحمیلی نداشته است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، احمد مهرنیا، نویسنده مجموعه کتاب‌های «ستاره‌های نبرد هوایی» به ایبنا گفت: متاسفانه ارتش جمهوری اسلامی ایران آن‌گونه که شایسته است، از انتشار این مجموعه استقبال نکرده است.

وی با بیان این‌که هر یک از کتاب‌های «ستاره‌های نبرد هوایی» که شامل خاطره، زندگینامه و تصاویری از 50 خلبان دوران جنگ تحمیلی است، افزود: این کتاب‌ها می‌توانند تجارب ارزشمند جنگ تحمیلی را به خلبانان جوان منتقل کنند و باید از سوی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مورد حمایت قرار گیرند اما متاسفانه چنین نیست. ارتش فقط 500 نسخه از دو جلد نخست منتشر شده از این کتاب را خریداری کرد.

مهرنیا گفت: متاسفانه به دلیل بی‌توجهی‌هایی که به خلبانان و رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد، آن‌ها از بیان خاطرات خود دلسرد شده‌اند و تمایلی به بازگو کردن رشادت‌های خود ندارند. بسیاری از آن‌ها این رشادت‌ها را چون خوابی تلقی می‌کنند که هشت‌ سال ادامه داشت!

وی درباره شیوه گردآوری این خاطرات توضیح داد: تدوین خاطرات هر کتاب «ستاره‌های نبرد هوایی»، سه سال زمان برد. وقتی برای نوشتن خاطرات 250 تن از خلبانان از یک نویسنده دیگر کمک گرفتم، او فقط توانسته بود خاطرات یک تن را گردآوری کند. بیرون کشیدن خاطره از سینه خلبانان ارتش کاری بسیار دشوار است.
 

 
این خلبان سال‌های جنگ تحمیلی با بیان این‌که چهارمین جلد این آثار نیز به انتشارات سوره مهر تحویل شد و مراحل ویرایش را در این شرکت انتشاراتی سپری می‌کند، افزود: این درحالی است که من سال گذشته جلد سوم کتاب «ستاره‌های نبرد هوایی» را هم به سوره مهر تحویل داده‌ام. چاپ این کتاب در اولویت‌های انتشارات است اما به دلیل کمبود بودجه بارها کار انتشار آن به تعویق افتاد.

وی اظهار کرد: ابتدا قرار بود مجلد سوم در هفته دفاع مقدس رونمایی شود اما بعد به روز نیرو‌هوایی موکول شد. در این تاریخ هم کتاب رونمایی نشد و هنوز زمان انتشار آن مشخص نیست. این فقط من نیستم که در انتظار چاپ این آثارم؛ 50 راوی در انتظار چاپ جلد‌های سوم و چهارم این کتاب هستند.

مهر‌نیا یادآور شد: البته خاطرات 50 خلبان دیگر را هم در دست تدوین و نگارش دارم که در قالب جلد پنجم «ستاره‌های نبرد هوایی» منتشر می‌شود. با آن‌که خاطرات بسیار جذاب و با اهمیتی در دل خلبانان هشت سال جنگ تحمیلی نهفته است، به انتشار جلد ششم این کتاب خوش‌بین نیستم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس