به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از پايگاه اينترنتي بسيج، سردار نقدي كه در جمع فرماندهان حوزه ها و پايگاه هاي ناحيه مقاومت بسيج جماران واقع در منطقه يك تهران سخن مي گفت، تحول فرهنگي در جامعه و حركت سريع تر به سوي آرمان ها را دست يافتني دانست و گفت: پيامبر مكرم اسلام (ص) توانست با مجاهدت هاي بي نظير، طي 23 سال جامعه جاهلي و گمراهي را كه دختران را زنده به گور مي كرد و بر سر پوچ ترين مسائل، خونين ترين جنگ ها را به راه مي انداخت،هدايت كند و به نقطه اي برساند كه بخش عظيمي از جهان را در سيطره قدرت خود داشته باشد. اين مسئله نشان مي دهد كه تحول فرهنگي در هر اجتماعي ممكن است.
سردار نقدي ادامه داد: جامعه امروز ما بسيار مستعد رشد و پيشرفت فرهنگي است چرا كه 1400 سال در مكتب اهل بيت (س) و 30 سال تحت زعامت ولايت فقيه تربيت يافته است. لذا اين مسئولين هستند كه بايد با خودسازي و تزكيه نفس، اخلاص را در خود تقويت كنند و تنها در اين صورت است كه همه مشكلات رفع خواهد شد.
وي امام راحل (ره) را نمونه ديگري از يك مصلح اجتماعي دانست و خاطر نشان كرد: امام (ره) حجت را براي هميشه بر ما تمام كرده است. ايشان كسي بود كه به تنهايي قيام كرد و انقلابي را بنيان نهاد كه امروز همه عالم را متحول كرده است.
سردار نقدي با بيان اين مطلب كه بسيج، خودسازي دروني و نقش آفريني در اجتماع را توامان پي مي گيرد، تصريح كرد: اخلاص بسيجيان هر غير ممكني را ممكن مي كند. پيروزي در دفاع مقدس يك غير ممكن بود كه اخلاص بسيجيان آن را ممكن ساخت. امروز نيز بسيج با جديت امر به معروف و نهي از منكر ايجابي را در راستاي تسريع در تحول فرهنگي جامعه در دستور كار دارد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين، امر به معروف و نهي از منكر ايجابي را ستون فقرات حركت اجتماعي بسيج عنوان كرد و ادامه داد: كساني كه سبك زندگي غربي را برگزيده اند، مواضع تصرف شده ما توسط دشمن هستند كه بايد آن ها را پس بگيريم.
وي با تاكيد بر اين مسئله كه خودسازي در بستر انقلابي گري و جهاد در صحنه اجتماع محقق مي شود، افزود: بسيجي بايد همچون مولاي خود، اميرالمومنين (ع) در تمام صحنه ها از عبادت گرفته تا جهاد با دشمنان خدا، حاضر باشد. امروز نيز بسيجيان اشاعه منكرات و ترك معروفات توسط افرادي معدود را تماشاچي نخواهند بود و با امر به معروف و نهي از منكر ايجابي در جامعه نقش آفريني خواهند كرد.
سردار نقدي امر به معروف و نهي از منكر را زير بناي تمام فرائض دانسته و گفت: احياي امر به معروف احياي اسلام است. در خصوص ساير فرائض مانند نماز از واژه «اقامه» استفاده مي شود اما در خصوص امر به معروف، لفظ «احيا» را بايد به كار بردزيرا اين فريضه در جامعه ترك شده است و ابتدا بايد «احيا» و سپس «اقامه»گردد.
وي با انتقاد از ارائه چهره صرفا انتظامي از فريضه امر به معروف و نهي از منكر گفت: ارائه يك چهره صرفا انتظامي و سلبي از امر به معروف و نهي از منكر، ظلم به اين فريضه است. اكثر منكرات در جامعه با تذكر محبت آميز، مشفقانه و محترمانه اصلاح خواهد شد و تنها بخش بسيار كوچكي از منكرات است كه نيازمند برخورد انتظامي است كه در حوزه وظايف و اختيارات نيروي انتظامي قرار دارد.