کد خبر 605903
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰

تیم فوتبال پرسپولیس با جذب 4 بازیکن خارجی رکوددار این مسئله در لیگ شانزدهم شد.

به گزارش مشرق، همواره جذب بازیکنان خارجی در لیگ برتر فوتبال ما یکی از معضلات و مسائل مهم باشگاه‌ها بوده چرا که بازیکنان خارجی باکیفیتی کمتر در لیگ برتر دیده شده‌اند و چه بسا بازیکنانی بوده‌اند که در تیم‌های مختلف حاضر شدند اما بدون حضور حتی یک دقیقه در میدان از تیم جدا شده‌اند و پس از آن مشکلات مختلفی برای باشگاه مورد نظر به وجود می‌آوردند از جمله اینکه با شکایت‌هایشان خواستار دریافت مبالغ هنگفتی بودند.

در کنار این موضوع البته بازیکنانی بوده‌اند که از لحاظ کیفیت در سطح بالایی قرار داشتند. هر چند که شاید دوام زیادی در لیگ ایران نیاوردند و برخی از آنها هم از لحاظ اخلاقی چندان برخوردهای مناسبی نداشتند اما در هر صورت حضورشان می‌توانست برای لیگ ایران مفید باشد.

برای لیگ شانزدهم حدود 30 بازیکن خارجی در 15 تیم مختلف لیگ برتر حاضر شدند که در این بین سهم پرسپولیس با 4 بازیکن خارجی بیشتر از سایر تیم‌هاست. پس از پرسپولیس تیم‌های گسترش فولاد، سپاهان و استقلال خوزستان با 3 بازیکن خارجی در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند و تیم‌های تراکتورسازی، استقلال، سایپا و مشهد هر کدام 2 بازیکن خارجی را برای لیگ شانزدهم در اختیار گرفته‌اند.

تیم‌های پدیده، صنعت نفت آبادان، فولادخوزستان، پیکان تهران و ماشین‌سازی تبریز نیز هر کدام یک بازیکن خارجی دارند. البته تیم نفت هم احتمالا با جذب ایگور پراهیچ به جمع این تیم‌ها خواهد پیوست.

در کنار تیم‌های یاد شده باید به ذوب‌آهن هم اشاره کنیم که قصد جذب بازیکنان برزیلی را دارد که البته هنوز حضور آنها قطعی نشده و نامی از آنها برده نشده است. در کنار این بازیکنان برزیلی ذوب‌آهن یک بازیکن خارجی به نام علی حمام را در اختیار دارد.

تنها تیمی که در لیگ شانزدهم بدون بازیکن خارجی در مسابقات حاضر می‌شود صبای قم است. مسئولان این تیم و یا در واقع بهتر است بگوییم استانداری تاکید داشته که بازیکن خارجی جذب نشود چرا که این موضوع باعث می‌شود بدهی‌های این تیم افزایش پیدا کند و همچنین با شکایت بازیکنان خارجی به مراجع بالاتر دردسرهای این تیم هم افزایش خواهد یافت. به همین دلیل باشگاه صبا با کاهش 60 درصدی بودجه خود برای حضور در لیگ شانزدهم آماده شده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس