کد خبر 605714
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱

کمیسیون ورزش آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) خواهان عدم حضور روسیه در بازی‌های المپیک و پارالمپیک شد.

به گزارش مشرق، بعد از انتشار پرونده مک‌ لارن در خصوص دوپینگ سیستماتیک ورزشکاران روسی در بازی‌های المپیک سوچی، کمیسیون ورزش وادا خواهان اقدامات جدی در خصوص پاکسازی ورزش روسیه از دوپینگ و محرومیت این کشور از بازی‌های المپیک و پارالمپیک شد.

بکی اسکارت رئیس فدراسیون اسکی کانادا و مدیر ورزش وادا در این باره اعلام کرد: همه مقامات عالی‌رتبه ورزش جهان از انتشار این خبر شوکه شدند.

وی اظهار داشت: همه ما مات و مبهوت هستیم که چنین اتفاقات ناخوشایندی در ورزش روسیه رخ داده است. به همین دلیل ما خواهان محرومیت روسیه از بازی‌های المپیک و پارالمپیک و همینطور مسابقات بین‌المللی ورزشی در سال جاری هستیم.

مدیرکل ورزش وادا خاطرنشان کرد: تخلفات ورزش روسیه آنقدر زیاد است که کمیسیون ما می‌تواند ادعا کند صددرصد ورزش این کشور نیاز به پاکسازی دارد.

تعداد زیادی از کشورها بعد از انتظار گزارش مک‌ لارن اعلام کردند روسیه باید از بازی‌های المپیک ریو محروم شود. بعد از رسوایی‌های دوپینگ روس‌ها در دوومیدانی فدراسیون این کشور از حضور در المپیک محروم شد.

برخلاف نظر وادا لئوناردو پیچیانی وزیر ورزش برزیل به صراحت اعلام کرد: دولت این کشور امیدوار است همه کشورها و ورزشکاران در المپیک حضور داشته باشند.

وی گفت: تصمیم‌گیری درباره حضور یا عدم حضور کشورها در المپیک برعهده ما نیست و ما نمی‌توانیم کشوری را محروم کنیم. المپیک رویدادی برای حضور همه ورزشکاران است. ما 206 کشور روی کره زمین داریم که همه علاقمند به حضور در این رویداد بزرگ هستند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس