چنانچه ایرلاین های مربوطه و آژانس های هواپیمایی به مسئولیت خود در قبال مسافرین عمل نکنند به طور قطع مکانیزم دفاع از مسافرین در سازمان هواپیمایی کشوری وجود دارد.

به گزارش مشرق، پس از کودتای نظامی ترکیه و اشغال فرودگاه های این کشور توسط شورشیان تمامی پروازهای ایران به ترکیه به دلیل نبود امنیت و شرایط غیرعادی لغو شد.

حال مسافرین عازم ترکیه پس از تهیه بلیت به صورت عادی یا همراه با تورهای تفریحی و مواجهه با لغو گسترده پروازها دچار سردرگمی شده اند و نمی دانند که سرانجام بهای پرداختی بلیت آنها به کجا می انجامد.

جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در این خصوص تصریح کرد : مسافرینی که به دلیل شرایط ترکیه یا غیر از آن پروازشان لغوشده می توانند با مراجعه به شرکت ها یا آ‍‍ژانس های هواپیمایی در خصوص تعیین تکلیف وضعیت پرواز یا استرداد وجه بلیت اقدام نمایند.

وی با اشاره به اینکه ایرلاین های مربوطه و آژانس های هواپیمایی برای جلب رضایت مسافرین نهایت همکاری را خواهند داشت ، افزود : مسافرین ترکیه که بلیت خود را از شرکت های هواپیمایی یا دفاتر فروش بلیت دارای مجوز بند(الف) (مجوز از طرف سازمان هواپیمایی صادرشده) تهیه کرده اند ، درصورت همکاری نکردن شرکت ها یا آ‍‍ژانس های هواپیمایی می توانند شکایات خود را به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال نمایند.

جعفرزاده گفت : چنانچه ایرلاین های مربوطه و آژانس های هواپیمایی به مسئولیت خود در قبال مسافرین عمل نکنند به طور قطع مکانیزم دفاع از مسافرین در سازمان هواپیمایی کشوری وجود دارد .

**برقراری پروازهای تفریحی منوط به عادی شدن شرایط


مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اظهار داشت: مسافرینی که به دلیل شرایط فرودگاه های ترکیه با لغو پروازها مواجه شدند، می توانند درصورت منصرف شدن از سفر به این کشور به شرکت ها یا آ‍‍ژانس های هواپیمایی که بلیت را تهیه کرده اند مراجعه کرده و وجه پرداختی را دریافت نمایند.

وی ادامه داد : مسافرین درصورت همکاری نکردن شرکت ها یا آ‍‍ژانس های هواپیمایی جهت استرداد وجه بلیت می توانند به سازمان هواپیمایی کشوری شکایت خود را اعلام کنند که به طور قطع این شکایات رسیدگی می شود.

سامانی با بیان اینکه آمار دقیقی از بلیت های لغو پرواز شده در دست نیست ، تصریح کرد : به دلیل شرایط پیش آمده در ترکیه تورهای گردشگری و پروازهای تفریحی انجام نمی شود و برقراری این پرواز ها به عادی شدن شرایط ترکیه بستگی دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس