کد خبر 605621
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸

هواداران یک تیم به عنوان مهم‌ترین سرمایه یک باشگاه می‌توانند کمک مناسبی برای خودکفایی تیم‌های ایرانی باشند.

به گزارش مشرق، فوتبال ایران مدت‌ها است که با مشکلات مالی روبرو است و باشگاه‌های ایرانی به سختی از پس هزینه‌های خود بر می‌آیند و دقیقا به همین دلیل است که تقریبا تمام باشگاه‌ها هر سال بدهی‌های زیادی را به جای می‌گذارند و بازیکنان و مربیان آنها به کمیته انضباطی شکایت می‌کنند. در این شرایط پرونده باشگاه‌ها هر روز در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و البته فیفا بیشتر می‌شود و هیچکس هم نمی‌تواند راه حلی برای آن پیدا کند.

اما مشکلات مالی باشگاه‌های ایرانی دلایل مشخص دارد که سازمان لیگ سال‌ها است موفق نشده آنها را حل کند. عجیب‌ترین نکته این است که فوتبال ایران در حال حاضر بدون  فروش حق پخش تلویزیونی اداره می‌شود و صدا و سیما حاضر نیست قراردادی را با فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ امضا کند تا باشگاه‌ها به حقوق‌شان برسند. از طرف دیگر قرارداد سازمان لیگ با شرکت ایران نوین برای فروش تبلیغات محیطی دور زمین هم هرگز موفق نبود چراکه این شرکت به بخش مهمی از تعهدات خود عمل نکرده است.

در این شرایط سامانه هواداری 3090 از طریق همکاری با اپراتور همراه اول دست به کاری بزرگ زده است و با طراحی یک سیستم درست و قابل اطمینان موفق شده حمایت‌های مالی هواداران را جمع کند و به باشگاه‌هایی مثل استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی کمک کند و خود نیز سود هنگفتی ببرد. در این سیستم طرفداران استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی در ازای پرداخت مبالغی به این سامانه خدمات پیامکی دریافت می‌کنند و در این بین سود قابل توجهی به این 3 باشگاه می‌رسد.

بدنیست که بدانید پرسپولیس به عنوان پرهوادارترین تیم ایران فصل گذشته حدود 30 میلیارد تومان از 3090 پول دریافت کرد و به همین دلیل هم بود که قرمزهای تهرانی هرگز مشکل مالی احساس نکردند و بازیکنان این تیم با رضایت کامل فصل را به پایان بردند.

اما استقلال به عنوان دومین تیم پرطرفدار ایران هم فصل گذشته 20 میلیارد تومان از این سامانه پیامکی پول دریافت کرد و مساله جالب این است که این تیم هم در طول فصل کمتر با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کرد.

در این بین تراکتورسازی که همیشه از حمایت هواداران پرشور خود بهره می برد هم چیزی حدود 5 میلیارد تومان از 3090 پول دریافت کرده است و توانسته بخشی از مشکلات خود را مرتفع کند.

در این بین گفته می‌شود این سامانه قرار است برای فصل جدید قرارداد خود را با این 3 باشگاه به شکل قابل توجهی بالا ببرد و به صورت کامل وظیفه اسپانسرینگ این باشگاه‌ها را برعهده بگیرد.

به نظر می رسد سامانه پیامکی 3090 با استفاده از راه اصولی موفق شده از طریق مشارکت هواداران هم درآمد مناسبی را نصیب باشگاه‌ها کند و هم خودش سود قابل توجهی را بدست بیاورد، اتفاقی که اگر توسعه پیدا کند می تواند این 3 باشگاه استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی را به خودکفایی برساند. مدلی که برای این سه باشگاه از کمک هواداران طراحی شده است می‌تواند نمونه‌ای برای سایر باشگاه‌ها باشد تا آنها بتوانند از ظرفیت هواداران خود استفاده کنند و کمتر از پول‌های دولتی که این روزها در فوتبال ایران استفاده می‌شود، بهره بگیرند.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سجاد ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    2 0
    مهندس آذری میگفت که باید ذوب آهن هم از این پول ها سهم داشته باشه چون این سه تیم فوتبال بازی میکنن ما هم فوتبال بازی می کنیم .اظهار نظر از این خنده دار تر تو عمرم نشنیده بودم باور کنید بعضی شبها کابوس می بینم بعد از این قضیه
  • hadi ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    وای شاید باورت نشه منم همینطورمازون روز شبا یادش میفتم حالم بد میشه خداییش دمت گرم یعنی الان بارسلون قرارداد اسپانسر شیپ میبنده ختافه باید بیاد بگه حق من چی شد؟ تازه تو اسپانیا حق پخش بازیها هم 50 درصد به بارسلون و رئال میرسه بقیش بین بقیه تیمها تقسیم میشه نسبت به جایگاهشون تو جدول

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس