کد خبر 605217
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱

یکی از مسئولان بازی‌های المپیک ریو 2016 اعلام کرد 4 گلف‌باز برتر جهان به این دلیل از المپیک کناره‌گیری کردند که این مسابقات جایزه مالی ندارد.

به‌ گزارش ‌مشرق، به نقل از Inside the games، در هفته‌ جاری یکی دیگر از گلف‌بازان برتر جهان یعنی جوردن اسپیت، از بازی‌های المپیک کناره‌گیری کرد. او اعلام کرد دلیل این کار مشکل زیکا بوده است.

کارلوس نوزمان، رییس کمیته‌ برگزاری المپیک ریو در این‌باره اظهار کرد: آنها تلاش کردند ویروس زیکا را بهانه کنند اما گزارش های رسانه‌ای نشان داده است آنها به دلیل نبود جایزه مالی و نگرفتن پول از حضور در المپیک انصراف دادند.

غیبت گلف‌بازان حرفه‌ای در  المپیک می‌تواند حضور این رشته در دوره‌های بعدی المپیک را تهدید کند. توماس باخ، رییس IOC (کمیته بین المللی المپیک) در این باره گفته بود آینده گلف به این بستگی دارد که مسئولان مدیر بتوانند ستارگان گلف را به  المپیک بیاورند.

البته قرار است گلف در بازی‌های المپیک توکیو 2020 نیز در برنامه  المپیک حضور داشته باشد. نوزمان در این‌باره افزود: مشکل زیکا در فلوریدای آمریکا بیشتر از برزیل است اما گلف بازها در فلوریدا بدون هیچ مشکلی بازی می‌کنند.

بعضی از گلف بازها نیز اعلام کردند فصل شلوغی دارند و به خاطر برنامه پیچیده المپیک در برزیل نمی‌توانند در بازی‌های  المپیک شرکت کنند. مسئولان برگزاری  المپیک ریو با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند. مشکل زیکا، مشکلات امنیتی و آلودگی آب از نگرانی‌های اصلی مسئولان است.

ادواردو پائس، شهردار برزیل بعد از حادثه تروریستی نیس فرانسه اعلام کرد توریست‌ها پیش از ورود به برزیل باید مورد بازبینی‌های بیشتری قرار بگیرند و همچنین شرایط امنیتی بیشتری در نظر گرفته شود. یکی از مشکلات دیگر برزیل، تعلیق شدن آزمایشگاه ضد دوپینگ ریو است که چندی پیش اتفاق افتاد. نوزمان اعلام کرد امیدوار است تا قبل از شروع بازی‌ها این آزمایشگاه باز شود و آنها مجبور نشوند نمونه های دوپینگ ورزشکاران را به کشورهای اطراف یا سوئیس ارسال کنند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس