یک روزنامه آمریکایی گزارش کرد که رئیس‌جمهور ایران که با وعده پایان دادن به فساد دولتی و بهبود اوضاع اقتصادی در سال 2013 رئیس‌جممهور شد، هم‌اکنون با فساد بزرگ مربوط با فیش حقوقی مدیران دولتی روبرو است و دولت وی آسیب‌پذیر شده است.

 به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در گزارشی در مورد انتشار فیش‌های نجومی حقوق برخی مدیران دولتی در ایران نوشت، کمتر از یکسال تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ایران زمان باقی مانده است و «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران با فساد بزرگ حقوق‌های بسیار بالای رؤسا و مدیران اجرایی شرکت‌های دولتی مواجه است.

این گزارش با این مقدمه نوشت، روحانی در سال 2013 با وعده پایان دادن به فساد دولتی و بهبود وضع اقتصاد از طریق تکمیل توافق هسته‌ای و پایان دادن به تحریم‌ها به عنوان رئیس‌جمهوری ایران برگزیده شد، اما هم‌اکنون از آنجایی که تحریم‌ها تا حد وسیعی بر جای خود باقی مانده است، اقتصاد همچنان رو به افول باقی مانده است.

بنا به گزارش نیویورک‌تایمز، روحانی بعد از پاکسازی دولت درگیر فساد «محمود احمدی‌نژاد» رئیس‌جمهوری سابق ایران، هم‌اکنون با افشا شدن حقوق‌های نجومی مدیران دولتی، خود را شکننده می‌بیند.

«محمد رضا سبزعلی پور» رئیس دفتر سازمان مرکز تجارت جهانی در تهران می‌گوید: «دوستان روحانی دشمنان وی هستند. آن‌ها از دوستان صمیمی او هستند».

طبق این گزارش، از میان آن‌هایی که در این رسوایی دخیل هستند می‌توان به برادر اسحاق جهانگیری معاون رئیس‌جمهوری ایران اشاره کرد. ده‌ها نفر از آن‌ها مدیرانی هستند که در بخش خدمات درمانی، انرژی، بیمه و بانکداری کار می‌کنند و برخی دیگر نیز درآمد خود را از خزانه دولتی دریافت می‌کنند.

نیویورک‌تایمز ادامه داد، جهانگیری و «حسین فریدون» برادر روحانی به دلیل گماردن اقوام و دوستان خود در پست‌های بالای اجرایی، به پارتی بازی و رفیق‌بازی متهم هستند.

 این گزارش نوشت، برادر رئیس‌جمهوری ایران متهم شده است که «علی صدیقی» یکی از دوستان خود را به عنوان مدیر بانک رفاه منصوب کرده است.

برخی گزارش‌ها نیز مدعی است که جهانگیری، معاون رئیس‌جمهور ایران که خود هدایت تحقیقات در زمینه رسوایی مربوط به فیش‌های حقوقی مدیران دولتی را برعهده دارد، نیز پاداشی معادل 200 هزار دلار از یک شرکت سیمان‌سازی دولتی دریافت کرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    نیویورک‌تایمز معتبر است یا غیر معتبر ؟ بستگی به تیترش دارد - اگر به نفع اصول گرایان باشد معتبر می شود و اگر به ضرر باشد توطئه می شود . این است روح پلید یک جهنمی
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    آمریکا چقدر نگران افراد فاسد داخل ایرانه؟!! میترسه عواملش رو از دست بده؟؟؟
  • ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    اونا هم فهمیدن چه خبره . این داخلی های ... هنوز سوت میزنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس