کد خبر 605056
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵

دولت مالزی روز دوشنبه به حجاج این کشور توصیه کرد از پیوستن به هرگونه گردهمایی در ایام برگزاری مناسک حج مانند گردهمایی های سیاسی برای جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه ناگواری، خودداری کنند.

 به گزارش مشرق، 'جمیل خیر باهاروم' وزیر دفتر نخست وزیر مالزی در امور مذهبی، گفت که این شامل شرکت در تظاهرات غیرقانونی نیز می شود که 'یک بار تصویر خوب کشور ما را لکه دار کرده بود'.

وی توضیح بیشتری در مورد این جریان نداد.

به نوشته تارنمای 'سان دیلی'، این وزیر مالزیایی به طور تاکیدی از حجاج مالزیایی خواست قوانین و مقررات تعیین شده توسط 'تابونگ حاجی (سازمان حج مالزی) را به منظور تسهیل در نظارت بر حرکات خود و رفاه در طول مناسک حج امسال رعایت کنند.

وی با اعلام اینکه عربستان سعودی رفتن حجاج به چند منطقه را ممنوع کرده است، گفت که امیدوار است زائران از رفتن به مناطق حساس که دولت عربستان سعودی درنظر گرفته است، اجتناب کنند، چون برخی زائران برای بیرون رفتن برنامه ریزی کرده اند و نظارت 'تابونگ حاجی' بر حرکات آنها دشوار است.

'جمیل خیر باهاروم' در مورد مساله تهدید حضور تروریست ها در مدینه منوره، هم گفت اطمینان دارد دولت عربستان سعودی اقدامات امنیتی را در تلاش برای مبارزه با تروریسم به حداکثر می رساند.

در همین حال، وی گفت که مالزی همچنان در انتظار نتایج تصمیم دولت عربستان سعودی پس از درخواست مقام های این کشور برای افزایش سهمیه 22 هزار و 320 نفری حج برای سال جاری است.

پس از موانع ایجاد شده بر سر راه ایرانیان برای انجام مناسک حج، سازمان حج مالزی اواسط خرداد ماه گذشته اعلام کرد امیدوار به دریافت سهمیه اضافی 10 هزار نفری زائران حج برای سهمیه امسال در مقایسه با پنجهزار سهمیه فوق العاده ای است که مقامات ریاض سال گذشته در اختیار این کشور قرار دادند.

'عبدالعزیز عبدالرحیم' رئیس 'تابونگ حاجی' (سازمان حج مالزی)، گفته بود که این ارگان به کمک دفتر نخست وزیر به دنبال ارسال یک نامه به پادشاه عربستان سعودی برای افزایش سهمیه حج است.

وزیر دفتر نخست وزیر مالزی در امور مذهبی در پایان گفت که که سازمان حج این کشور برای پرداخت غرامت حجاج پس از حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام در طول فصل حج سال گذشته توسط ریاض، اسناد مربوطه را به دولت عربستان سعودی ارائه کرده است.

براثر سقوط جرثقیل در مسجدالحرام در 20 شهریور سال گذشته 107 نفر از جمله 8 زائر ایرانی، 7 مالزیایی و 12 زائر اندونزیایی کشته و صدها نفر مجروح شدند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس