دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس در راستای حمایت از لایحه منطقه آزاد اینچه‌برون به زودی با آقایان لاریجانی و عارف دیدار می‌کنند.

به گزارش مشرق، اسدالله قره‌خانی اظهار داشت: اعضای مجمع نمایندگان استان گلستان و و مجمع دیگر استان‌هائی که در لایحه مناطق آزاد حضور دارند با هدف حمایت و رای آورن لایحه مناطق آزاد در مجلس به زودی با آقایان لاریجانی و عارف دیدار می‌کنند.

وی افزود: از همان روزهای ابتدائی مطرح شدن این طرح مجمع نمایندگان استان گلستان نخستین دیدار مجامع نمایندگان استان‌ها را با آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار کرد.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این دیدار این خواسته اصلی مردم استان گلستان برای تصویب لایحه منطقه آزاد اینچه‌برون به رئیس مجلس ارائه و وی نیز قول مساعد برای همکاری در روز رای‌گیری در صحن مجلس را دادند.

قره‌خانی گفت: در این لایحه 7 منطقه آزاد در استان‌های گلستان، اردبیل، کردستان، ایلام، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر به همراه 12 منطقه ویژه اقتصادی به مجلس ارائه شده است.

وی با اشاره به رای آوردن یک فورتی این لایحه در هفته گذشته افزود: در مجلس گذته تعداد این مناطق آزاد بیشتر بود و تعدادی نیز در مجلس به آن افزوده شد و سبب رای نیاوردن آن شد، اما در این لایحه، دولت مناطقی را که نز نظر فنی و اقتصادی دارای توجیه بوده را به مجلس ارائه کرده است.

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس گفت: پس از این اقدام از نمایندگان این استان‌ها در کمیسون انرژی دعوت کردم و با بیان نظارت و تقسیم کار، یک هسته مرکزی برای پیگیری امور تشکیل شد.

قره‌خانی اظهار کرد: قرار است به زودی همه اعضاء دیداری با آقایان لاریجانی و عارف داشته باشیم و نیروها نیز در روز رای‌گیری همه در صحن فعال بوده و رای اعضای کمیسیون یا فراکسیون خود را جذب کرده تا لایحه رای بیاورد.

وی افزود: با پیگیری‌هائی که در حال انجام است پیش‌بینی می‌شود در یک ماه آینده لایحه ایجاد منطقه آزاد اینچه‌برون به تصویب نهایی برسد.

نماینده مردم شهرستان علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : از اهداف ایجاد منطقه آزاداینچه برون ایجاد شهرک متالوژی و پتروپالایش، وارادات مواد خام از کشورهای مشترک المنافع و آسیای میانه و صادرات آن است.

به گفته وی، درمنطقه آزاد اینچه برون از اعتبارات دولتی استفاده نمی‌شود و خوشبختانه در زمینه کشاورزی و زیست محیطی مشکلی وجود ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس