پس بدون شک در روزهایی که یک روز در میان خبری از هک شدن اطلاعات فردی و موارد این چنینی رسانه‌ای می‌شود، دیدن سریالی که می‌تواند ر اهکارهای به درد بخور برای این مشکلات به ما بدهد، خالی از لطف نیست.

گروه فرهنگ و هنر مشرق- تابستان امسال جدا از سریال‌های تکراپای پلیس فتا به شبکه 5 باز شدری که شبکه‌های مختلف تلویزیون روی آنتن فرستادند. چند سریال تازه نفس هم درصف پخش از تلویزیون قرار گرفتند، یکی از این آثار «سایبر» بود، مینی سریالی دوازده قسمتی که از شنبه‌ی هفته‌ی قبل پخش آن از شبکه‌ی پنج شروع شد و تا چهارشنبه‌ی هفته‌ی آینده ادامه خواهد داشت. تم اصلی این سریال چیزی شبیه به «هوش سیاه» است؛ سریالی که در زمان روی آنتن بودن خوب دیده شد و در زمره‌ی کارهای آبرومند تلویزیون بود اما سایبر چه ویژگی‌‌هایی دارد و ما چرا باید آن را هر شب از شبکه‌ی پنج ببنیم؟

موضوع ویژه:‌ ماجرای فضای مجازی و اتفاقاتی که ممکن است در اینترنت رخ دهد، یکی از موضوعات ویژه‌ی این روزهاست. از آن موضوعاتی که بیشتر از هر کسی به درد جوان‌ها می‌خورد، به خصوص جوان‌هایی که با شبکه‌های اجتماعی مختلف درگیرند و بیشتر وقتشان را در اینترنت می‌گذرانند. پس بدون شک در روزهایی که یک روز در میان خبری از هک شدن اطلاعات فردی و موارد این چنینی رسانه‌ای می‌شود، دیدن سریالی که می‌تواند ر اهکارهای به درد بخور برای این مشکلات به ما بدهد، خالی از لطف نیست.

*جنبه‌ی آموزشی:‌ یکی از مهم‌ترین نکات این سریال،‌ آموزشی بودن آن است و با توجه به حضور پر رنگ پلیس فتا در پای ساخت این مینی سریال می‌توان پیش بینی کرد که بیشتر اتفاقات سریال حول محور همین ماجرای آموزش است و در این زمینه فکت‌های ریز و درشت زیادی خواهیم دید و به نوعی از ابتدا تا انتهای سریال قرار است دائماً مورد آموزش حضور در فضای مجازی قرار بگیریم، البته همین مسئله معمولا به باگ این قبیل آثار هنری تبدیل می‌شود و سازندگان آن برای تفهیم هر چه بهتر موضوع به صورت گل درشتی آن را مطرح می‌کند و این ماجرا را تا جایی ادامه می‌دهند که آدم از تماشایش پشیمان می‌شود!

*سابقه‌ی شبکه:‌ شبکه‌ی پنج معمولا در تولید سریال خیلی اکتیو نیست و همه مدل سریالی در آن تولید و پخش شده است. برای نمونه می‌توان مجموعه‌ی نه چندان خوب «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» را مثال زد؛ سریالی اپیزودیک که در یک گل درشتی رتبه‌‌ی بالایی دارد و جزء رقبای گردن کلفت این ژانر به حساب می‌آید، البته شبکه‌ی پنجی‌ها با ساخت آثاری مثل «یادداشت‌های یک زن خانه‌دار»‌ که پارسال پخش شد، نشان دادند اگر بخواهند می‌توانند سریال‌های سرحال و درست و درمانی را روانه‌ی آنتن کنند. پس ما باید تا آخر سایبر را ببینیم و امیدوار باشیم عاقبتش مثل یادداشت‌های یک زن خانه‌دار باشد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    لیلااوتادی از امریکاجایزه گرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس