کد خبر 603109
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تجمع اخیر منافقین در پاریس را محل اجماع ورشکستگان سیاسی دانست.

ولایتی: ۱+۵ به تعهداتش در اجرای برجام عمل کند
به گزارش مشرق، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران با اشاره به تجمع تعدادی از منافقین در پاریس، اظهار کرد: اینها گروهی ورشکسته به لحاظ سیاسی و خائن به ملت ایران هستند که از زمان پیدایش آنها تاکنون، جز خیانت به این کشور کاری نکرده‌اند.

وی افزود: یکی از نقاط مشخص خیانت منافقین این بود که پس از قبول آتش‌بس بین ایران و عراق در سال 1367، با کمک نیروهای عراقی به ایران حمله و تعداد زیادی از هموطنان ما را زخمی کردند یا به شهادت رساندند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، خاطر نشان کرد: منافقین زمانی که در عراق حضور داشتند، در خدمت صدام‌ حسین جنایتکارِ حاکم عراق بودند و اکنون نیز در خدمت استعمارگرانی مانند امریکاییها و یا معارضان سوری که با ایران سابقه عداوت دارند، هستند.

ولایتی بیان کرد: منافقین با تجمع در پاریس، بنای سخنان بی‌پایه و دشمنیهای شیطانی و لاف در غربت زدن را سر دادند؛  آنها جرأت ندارند به ایران بیایند، امنیت ایران آنچنان قویست و مردم ایران نیز به اندازه‌ای متحد هستند که نسبت به این خائنان تنفر دارند که حتی جرأت ندارند سخنانشان را در بین مردم ایران بیان کنند.

وی افزود: منافقین در کشورهایی که سابقه رابطه سوء با ایران دارند، مزدوری می‌کنند و کشورهای خارجی نیز به این پناهندگانی که کارشان مزدوری است، آب و نان می‌دهند تا علیه ایران دشمنی کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد: منافقیان نه سخنانشان و نه خودشان ارزشی دارند و نه می‌توانند علیه ایران دشمنی کنند و نه در میان ملت ایران جایی دارند؛ کار منافقین مزدوری برای بیگانگان است که نیازی به توضیح بیشتر نیست.

ولایتی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به اظهارات ترکی‌‌الفیصل اشاره کرد و گفت: این فرد کسی است که در حکومت فعلی آل‌سعود هم جایگاهی ندارد، او آدمی است که در گذشته مسئولیت کارهای ضد امنیتی در منطقه را برعهده داشته و هم‌اکنون نیز محلی از اعراب در کشور خودش ندارد.

وی افزود: ترکی‌الفیصل قصد داشته با این کار نام خودش را مجددا بر سر زبانها بیندازد، در حالیکه این آدم علیه ایران یاوه می‌بافت، در حالیکه در کشور و حکومت سعودی جایی ندارد، او حتی در بین ملت خودش نیز ارزشی ندارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تأثیرات برجام و نقض برخی مفاد آن از سوی کشورهای 1+5، اظهار کرد: ایران براساس مصالح ملی خود و در گفت‌وگوهای هسته‌ای که از سالها پیش و از اوایل دهه 80 آغاز شده بود، مذاکرات خود را ادامه داد تا اینکه به نتایجی رسید، ایران تعهد کرد و به آن تعهد نیز عمل کرد، اما طرفهای مقابل، آنطور که باید، به تعهداتشان عمل نکردند.

ولایتی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر سر عهد خودش در برجام ایستاده و از سوی دیگر نیز از حقوق خود دفاع می‌کند و در مقابل عهدشکنیهای آنها نیز می‌ایستد.

وی اضافه کرد: غربیها ما را آزموده‌اند، اگر آنها در عراق، بغداد، دمشق، حلب و فلوجه، از متحدان ایران شکست خوردند و ایران نیز در منطقه به عنوان قدرت اول همچنان رو به پیشرفت است، به عنوان انتقام‌گیری در جاهایی که بتوانند نقض عهد می‌کنند، اما این کشور و این نظام نشان داده است که از حقوق خود نمی‌گذرد و تا استیفای حقوقش ایستادگی می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد: ما انتظار داریم که اگر به تعهدات هسته‌ای خود عمل می‌کنیم، 1+5 نیز در اجرای برجام به تعهداتش در رفع تحریمها عمل کند، نه اینکه با عناوین مختلف تحریمها را ادامه دهد و یا از یک سو به مناسبتی، تحریمی را بردارد و بلافاصله همان تحریم و یا مشابه آن را به بهانه‌ای برقرار کند.
 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    0 0
    ماله بکشید مدافعان برجام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس