کد خبر 602448
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از ارائه اخطاریه به بیمارستانهایی که اقدام به مخلوط کردن زباله های عادی و عفونی می کنند خبر داد.

به گزارش مشرق، حسین جعفری، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: به منظور جمع آوری زباله های عفونی از سطح بیمارستانهای کشور تفاهمنامه ای با وزارت بهداشت به امضا رسید.
 
وی افزود: در این تفاهمنامه مقرر شده بود بیمارستانها در دو بخش که شامل زباله های عادی و زبالهای عفونی می شد، بسته های زباله خود را در اختیار سازمان مدیریت پسماد شهرداری تهران قرار دهند.
 
مدیر عامل سازمان پسماد شهرداری تهران با اشاره به تخلف برخی از بیمارستانهای پایتخت در تحلیل زباله به سازمان پسماند اظهار کرد: متاسفانه برخی از بیمارستانها بخشی از زبالهای عفونی خود را با زباله های عادی مخلوط کرده و در اختیار سازمان مدیریت پسماند قرار می دادند.
 
جعفری ادامه داد: این اتفاق می تواند علاوه بر به خطر انداختن سلامت کارکنان شهرداری مشکلات زیست محیطی را نیز ایجاد کرده و به همین خاطر اخطاریه هایی را به بیمارستانهای خاطی ارائه کردیم.
 
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند با تاکید بر اینکه پیگیریهای حقوقی به منظور برخورد با بیمارستانهای متخلف انجام شده است، اذعان کرد: از طریق محیط زیست استان تهران پیگریهای حقوقی لازم در خصوص برخورد با بیمارستانهای متخلف انجام شده و در صورتی که بیمارستانها در آینده خواسته سازمان مدیریت پسماند را اجابت نکنند از طریق اقدامات قضایی با آنها برخورد خواهد شد.
 
جعفری از احتمال پلمب بیمارستانهای متخلف خبر داد و گفت: در مرحله اول برای بیمارستانهای متخلف که زباله های عفونی خود را به همراه زباله های عادی تحویل سازمان مدیریت پسماند می دهند، جرائمی نظیر جریمه نقدی در نظر گرفته می شود و در صورتی که جلوی این تخلفات گرفته نشود برخوردها منجربه پلمب بیمارستان خواهد شد.
 
وی در پاسخ به این پرسش که درحال حاضر چه تعداد بیمارستان در شهر تهران زباله های عادی و عفونی خود را به صورت مخلوط تحویل سازمان مدیریت پسماند می دهند، اذعان کرد: تعداد بیمارستانها به اندازه انگشتان دو دست هم نیست اما این تخلفات محدود نیز قابل پذیرش نیستند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس