در حالی که بیش از ۲ ماه از انتخاب فدراسیون فوتبال می‌گذرد هنوز صندلی‌های مهم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مدیر ندارد و این موضوع سوال‌های زیادی در ذهن هواداران فوتبال ایجاد کرده است.

به گزارش مشرق، در حالی که بیش از 2 ماه از انتخاب فدراسیون فوتبال می‌گذرد هنوز صندلی‌های مهم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مدیر ندارد و این موضوع سوال‌های زیادی در ذهن هواداران فوتبال ایجاد کرده است. معمولا در مجمع انتخاباتی در مورد نایب رئیس اول و نایب رئیس دوم پیشنهادی رئیس جدید فدراسیون فوتبال رای گیری می‌شود و در صورتی که این افراد نتوانند ازمجمع رای اعتماد بگیرند تکلیف این 2 پست اساسی باید در اولین جلسه هیأت رئیسه مشخص شود که تا این لحظه این اتفاق نیفتاده است. به جز علی کفاشیان که در مجمع انتخاباتی با رای مناسب موفق شد به عنوان نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال انتخاب شود، در حال حاضر تکلیف نایب رئیس دوم، دبیر کل و تعدادی از اعضای هیأت رییسه سازمان لیگ مشخص نشده است و معلوم نیست که در این شرایط فوتبال ایران چطور اداره می‌شود؟

سازمان لیگ در کما
از بعد از خداحافظی مهدی تاج از ریاست سازمان لیگ و انتخابش به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال تا روز گذشته این سازمان بدون رئیس و البته سرپرست اداره می‌شد. این اتفاق در شرایطی افتاده است که روز گذشته علی کاظمی دبیر سازمان لیگ به عنوان سرپرست موقت این سازمان انتخاب شد. البته او شرایط سنی ریاست در سازمان لیگ را ندارد و مهدی تاج هم اعلام کرده نایب رئیس دوم را به زودی معرفی خواهد کرد.
 
اما سوال اصلی این است که گزینه مهدی تاج برای ریاست سازمان لیگ چه کسی است؟ گفته می‌شود رئیس فدراسیون فوتبال روی امیر عابدینی نظر مثبت دارد ولی به 2 دلیل این موضوع تا حالا عملی نشده است. اولین دلیل این است که وزیر ورزش و جوانان روی عابدینی چندان نظر مثبتی ندارد و دلیل دوم هم این است که سن او از 65 سال بالاتر است و به همین دلیل هم انتخاب او به عنوان رئیس سازمان لیگ تقریبا غیر ممکن است. شاید به همین دلیل هم باشد که عابدینی به عنوان رئیس کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال انتخاب شد.
 
در این باره گفته می‌شود وزارت ورزش و جوانان روی منصور قنبرزاده برای پست نایب رئیس دوم نظر دارد ولی فعلا تاج با این موضوع مخالفت کرده است. گفته می‌شود او برای این که بتواند فرد مورد نظر خود را به عنوان رییس سازمان لیگ انتخاب کند منتظر پایان المپیک 2016 است تا شاید با پایان مسابقات المپیک، تغییراتی در بین مسئولان ورزشی روی دهد و وی بتواند از این تغییرات نهایت استفاده را ببرد.

البته این تمام ماجرا نیست بلکه هنوز چند عضو هیأت رییسه سازمان لیگ هم انتخاب نشده است و تاج قول داده است که به زودی تکلیف این موضوع را هم روشن کند. در حال حاضر سازمان لیگ برای انتخاب اسپانسر تبلیغات محیطی فصل آینده باید با شرکت‌های خواهان وارد مذاکره شود و معلوم نیست چه کسی باید این کار را انجام بدهد.

به نظر می رسد با انتخاب علی کاظمی به عنوان سرپرست موقت سازمان لیگ همچنان این سازمان با تفکرات مهدی تاج اداره خواهد شد و در واقع در پشت صحنه او است که تلاش می‌کند به امور فوتبال ایران و باشگاه‌های لیگ برتری رسیدگی کند تا بتواند در زمان مناسب فرد مورد نظرش را به عنوان رئیس  این سازمان انتخاب کند.

مورد عجیب دبیرکلی در فدراسیون فوتبال
این روزها بحث دبیرکل فدراسیون فوتبال به بحث روز حوزه مدیریتی فوتبال ایران تبدیل شده است. با وجود اینکه به گفته اعضای جدید هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال باید در اولین جلسه هیأت رییسه، دبیر کل انتخاب می‌شد این اتفاق نیفتاد و ظاهرا قرار نیست تکلیف این پست حیاتی به این زودی‌ها مشخص شود. تاج معتقد است که حکم دبیرکلی 4 ساله است و اسدی می‌تواند به کار خود ادامه دهد ولی از طرفی، برخی از اعضای هیات رئیسه معتقدند که باید دبیرکل با رای اعضای جدید هیات رئیسه به کارش ادامه دهد.

از طرفی این نکته را نباید فراموش کرد جریانی که مدعی صاحب 30 رای در انتخابات فدراسیون فوتبال بوده و تاج را به نوعی وامدار خود می‌داند در این روزهای پس از انتخابات، صاحب هیچ کرسی ارزشمند در فدراسیون فوتبال نشده است و با لابی‌گری به دنبال این هستند که پست دبیرکلی فدراسیون فوتبال را از آن خود کنند. تاج نیز از این موضوع کاملا آگاه است و با خرید زمان به دنبال راهکاری برای مبارزه با این جریان فشار است.

این جریان که در ریاست علی کفاشیان نیز با ورود به هیات رئیسه به دنبال گرفتن پست‌های کلیدی در فدراسیون فوتبال بودند در دوره جدید ریاست تاج در فدراسیون فوتبال به دنبال سهم‌خواهی هستند و با ارتباطاتی که با برخی از مسئولان وزارت ورزش دارند به دنبال فشار بر روی مهدی تاج هستند تا کاندیدای مورد نظر خود را به ریاست دبیرکلی فدراسیون فوتبال معرفی کنند.

 در این بین آنچه مسلم است این است که در آستانه مسابقات مقدماتی جام جهانی باید با آرامش به دنبال بهبود شرایط حاکم در فوتبال باشیم و باید سعی کرد با کمترین حاشیه ممکن کارها پیش رود. امید است تاج با انتخاب افراد صالح در دو پست کلیدی در فوتبال کشور، شرایط این رشته ورزشی را نسبت به 8 سال گذشته بهبود ببخشد.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس