کد خبر 601612
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۴

موسسه تحقیقاتی معتبر آی اچ اس گزارش داد که داعش طی 18 ماه گذشته یک چهارم قلمروی تحت کنترل خود در عراق و سوریه را از دست داده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، موسسه تحقیقاتی آی اچ اس در گزارشی اعلام کرد که داعش طی 18 ماه گذشته بیش از یک چهارم قلمروی تحت کنترل خود را در عراق و سوریه از دست داده است و احتمالا طی ماههای آینده حملات خود را علیه غیرنظامیان تشدید خواهد کرد.

آی اچ اس با بیان اینکه قلمروی تحت اشغال داعش از 90800 کیلومتر مریع در ژانویه 2015 به 68300 کیلومتر کاهش یافته تاکید کرد که این مساله احتمالا باعث افزایش حملات داعش به اهداف غیرنظامی از جمله در اروپا و خاورمیانه خواهد شد. 

کلومب استارک مدیر پروژه نظارت بر بحران آی اچ اس می‌گوید: از آنجایی که طرح حکومت داعش به طور فزاینده شکست خورده است این گروه در حال بازتعریف اولویتهای خود است. در نتیجه انتظار می‌رود که داعش به سمت نخریب زیرساختهای اقتصادی در عراق و سوریه و فراتر از آن در اروپا برود.

این گزارش افزود؛ به عنوان مثال، از دست رفتن فلوجه از کنترل داعش و بازپس گیری آن در ماه گذشته باعث حملات این گروه به اهداف شیعی در عراق و بمبگذاریهای مختلف شد که به کشته شدن حدود 300 غیرنظامی منجر شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    0 0
    از نظر کیفی نیز منابع در امد خود از فروش نفت و مالیات از مردم را تقریبا کامل از دست داده است و مجبور است به اربابانش مراجعه کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس