کد خبر 601131
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶

یک متخصص مغز و اعصاب نسبت به افزایش آمار مبتلایان به آلزایمر هشدار داد و گفت: طیف گسترده افراد جوان در هرم سنی جمعیت کشور، از آمار بالای افراد میانسال و پیر در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهد.

 به گزارش مشرق، یکی از بیماری‌های شایع در کهنسالان، آلزایمراست.دکتر علی‌اکبر طاهر اقدم، اظهار کرد: آلزایمر بیماری است که در آن سلول‌های مغزی کارکرد خود را به مرور از دست می‌دهند و فرد در حافظه‌ نزدیک خود دچار مشکلات زیادی می‌شود.

وی اظهار کرد: بیماری آلزایمر به مرور زمان بدتر شده و میزان تحلیل مغز بیشتر می‌شود، اما سرعت این تحلیل در بیماران مختلف متفاوت است.

این بیماری می‌تواند بر روی صحبت کردن، فکر کردن و انجام فعالیت‌های روزانه تاثیر گذارد.

وی با بیان اینکه بروز این بیماری در سنین بالای ۶۰ سال بیشتر بوده و البته ممکن است در برخی افراد در سنین جوانی نیز این بیماری بروز پیدا کند، اظهار کرد: هم عوامل محیطی و هم عوامل ژنتیکی می‌توانند زمینه‌ساز آلزایمر باشند.

طاهری اقدم گفت: سلول‌های مغزی عملکردهای تعریف شده‌ای دارند، ناحیه هیپوکامپ مرکز حافظه‌ مغزی است و بیماری آلزایمر تاثیر زیادی بر روی این قسمت مغزی می‌گذارد.

خطر ابتلا به آلزایمر با بالا رفتن سن افزایش می‌یابد ولی نمی‌توان ادعا کرد که تمام افراد مسن به آلزایمر مبتلا ‌می‌شوند.

داشتن یک خویشاوند مبتلا به آلزایمر می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد، اما بسیاری از افراد مبتلا هیچ گونه سابقه خانوادگی ندارند.

این متخصص مغز و اعصاب بر لزوم مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان تاکید کرد و گفت: میوه‌هایی که رنگدانه قرمز دارند مانند انار، زغال اخته، توت قرمز و گوجه فرنگی و غیره سرشار از آنتی اکسیدان هستند.

منبع: روزنامه آرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس