کد خبر 600715
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

وزارت دفاع عراق اعلام کرد که سری جدید هلی‌کوپترهای جنگی روسیه را تحویل گرفته است.

 به گزارش مشرق، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز عراق، وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، فرماندهی نیروی هوایی ارتش سری جدید هلی‌کوپترهای جنگی روسیه مدل MI۲۸ (شکارچی شب) را دریافت کرده است. این هلی‌کوپترها از جدیدترین هلی‌کوپترهای جنگی جهان هستند که از امکانات بسیار بالایی از جمله تیراندازی شدید و مانور نظامی برخوردار هستند. همچنین توان حمایت جنگی از نیروهای زمینی را دارند.

وزارت دفاع عراق در ادامه تاکید کرد: جنگنده‌های شکارچی شب نقش مهم و ویژه‌ای در مبارزه نیروهای زمینی با داعش و عملیات‌ها برای بیرون راندن آنها و در نهایت شکست این گروه تروریستی در عملیات‌های مختلف ایفا می‌کنند.

این وزارتخانه افزود: در پی تحویل هلی‌کوپترهای مذکور کادر متخصص ما شروع به نصب اجزای مختلف آن و راه اندازی آنها با هدف آمادگی برای آغاز کار در روزهای آتی کردند.

وزارتخانه مذکور در ۲۸ ژوئن ۲۰۱۶ از تحویل هلی‌کوپترهای "شکارچی شب" از روسیه خبر داد و این جنگنده‌ها را قدرت مضاعفی برای نیروی هوایی عراق دانست.

بغداد در ۲۰ مه سال ۲۰۱۵ با مسکو توافقنامه‌ای برای خرید ۴۳ فروند هلی‌کوپتر جنگی تا پایان سال ۲۰۱۶ امضا کرد که تاکنون ۲۷ فروند هواپیما از جمله ۱۶ جنگنده مدل Mi۳۵M و ۱۱ فروند جنگنده مدل Mi۲۸N را دریافت کرده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد حسین ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    ما تو خواب هم همچین چیزی نمیبینیم.
  • طفل صغیر ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    حیف انصافا این رو عراق نداشته باشه @@@@ برای جنگ چریکی و زمینی که زمان بر هستند نیاز به هلیکوپتر جنگی برای پشتیبانی زمینی ضروریه ، چرا که کفه ترازو رو به نفع عراق عوض کرده ، جنگ که با سلام و صلوات درست نمیشه اینا نیاز ضروری هستند ، الان کشور های بی لیاقت عربی هلیکوپتر جنگی و جنگنده پیشرفته دارند ولی کو غیرت و شرف ؟ اینا باید مال کشوری باشند که قدرشون بدونه ، هیچوخت فراموش نمیکنیم زمان جنگ اگه اون هلیکوپتر های کبری نبودن هیچ جوری نمی تونستیم گردان های زرهی رژیم بعص و تانک ها رو بپوکند ! مشرق شیر ماردت درج کن .........

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس