کد خبر 600169
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵

نیروهای امنیتی در جمهوری اوستیای شمالی روسیه، یک سلاح کمری کم‌نظیر را که در اختیار باندی از دلالان اسلحه بود، مصادره کردند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه شبکه خبری العالم، نیروهای امنیتی، در جمهوری اوستیای شمالی روسیه، یک سلاح کمری کم نظیر را که در اختیار باندی از دلالان اسلحه بود، مصادره کردند.

کارشناسان معتقدند احتمالا صاحب این هفت تیرجالب صدام است. پس از سرنگونی رئیس جمهور سابق عراق کلکسیون بزرگی از سلاح های کمیاب از جنس طلا و نقره در کاخ های او پیدا شد، اما این مجموعه مورد غارت قرار گرفت.

هفت‌تیر صدام در روسیه چه می‌کند؟+ عکس

پایگاه روسی "راشا تودی" نوشت که نقش و نگارهای حک شده بر این هفت تیر طلایی که در شمال قفقاز مصادره شده، توسط هنرمندی به نام "خوان رودریگز" انجام شده است که گفته می شود، حکاکی بر روی  هفت تیرهای "ژوف استالین" رهبر شوروی سابق را بر عهده داشته است. با توجه به علاقۀ شدید صدام به سلاح های دستی تجملاتی بسیار بعید است که او از خدمات کارگاه رودریگز بهره مند نشده باشد.

"راسلان ماتسو"، کارشناس تسلیحات، نیز معتقد است برخی از سلاح های کمری صدام از سوی نظامیان آمریکایی یا برخی از نزدیکان او سرقت شده است. او افزود که با توجه به حضور بسیاری وابستگان صدام در صفوف داعش و حضور تعداد زیادی از اتباع جمهوری های پیشین شوری و روسیه در این گروه، ممکن است این تفنگ از طریق عناصر روسی داعش به اوستیای شمالی رسیده باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس