کد خبر 600043
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به گزارش کمیته تفحص جنگ عراق از دولت انگلیس (چیلکات)، اذعان کرد باید از اشتباهات گذشته درس بگیریم.

واکنش معنادار کاخ سفید به گزارش چیلکاتبه گزارش مشرق، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری در واکنش به گزارش چیلکات از نقش دولت وقت انگلیس در جنگ عراق گفت: باید از اشتباهات گذشته درس بگیریم.

وی گفت: گزارش مذکور بسیار طولانی است و ما هنوز فرصت نکرده ایم ارزیابی کاملی از آن داشته باشیم. رئیس جمهور از ابتدا هم با تهاجم به عراق مخالف بود.

 ارنست افزود: حقیقت این است که اوباما در همه دوران ریاست جمهوری خود دارد با پیامدهای آن تصمیم سرنوشت ساز دست و پنجه نرم می کند. روسای جمهور آتی نیز احتمالا با همین شرایط روبرو خواهند بود.

ارنست با بیان این که گزارش یاد شده برای ما هم اهمیت دارد افزود: نکته دیگری هم که اهمیت دارد روابط ویژه آمریکا با انگلیس است. سران دو کشور همیشه در پی آن بوده اند که در مشارکت با یکدیگر برای رفاه هر چه بیشتر دو کشور گام بردارند. این روابط ادامه پیدا خواهد کرد فرقی هم نمی کند چه کسی در آمریکا و یا در انگلیس سکاندار باشد.

«جان چیلکات» قاضی بازنشسته و رئیس کمیته تحقیقات انگلیس درباره جنگ عراق روز چهارشنبه با قرائت گزارشی تاکید کرد تصمیم حمله به عراق تصمیم درستی نبود و به اهدافی که دولت انگلیس اعلام کرده بود دست پیدا نکرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس