کد خبر 599648
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹

در آخرین روز از ماه مبارک رمضان برنامه «ماه عسل» به بحث پیرامون محیط زیست و محیط بانان اختصاص یافت.

برنامه «ماه عسل» در آخرین روز ماه مبارک رمضان با دعای فرج و تیتراژ ابتدایی برنامه آغاز شد. بعد از پخش پشت صحنه برنامه دیروز، علیخانی دکتر خزلی دعوت کرد تا به صحنه ماه عسل قدم بگذارد. دکتر گفت: متاسفانه تحصیلات من در زمینه فلسفه و علوم سیاسی است اما بیشتر به دامپزشکی علاقه‌مند هستم.

از کودکی حیوانات را دوست داشتم؛ پدرم در همدان کشاورزی می‌کرد. بعد از تحصیلات به مدت 24 سال در اتریش زندگی کردم و به ایران برگشتم و اکنون در گیلان زندگی می‌کنم.

دکتر به خاطر اینکه برادرش شکار می‌کرد، از وی شکایت می‌کند. به همین دلیل برادرش سه سال با دکتر قهر می‌شود.

دکتر خزلی در ادامه گفت: من گوشت حیوانات نمیخورم، هرجا باشد که حیوانی زخمی باشد خودم را به آن حیوان می رسونم تا کمکش کنم. حیوان ها زبان ندارند تا دردشان را بگوید و من همیشه برای آنها گوش به زنگ و نگران هستم.

علیخانی از نظر خانواده اش درباره کارش سوال کرد. وی گفت: آنها مشکلی با کار من ندارند، بلکه همراهم هستند. پدرم با اینکه شکار می‌کرد بعد از بازگشت من به ایران این کار انجام نمی‌داد.

علیخانی در ادامه سعید مهمان دوم «ماه عسل» را دعوت کرد که به خاطر علاقه به طبیعت و عشق به تیراندازی شکار انجام می‌داد.

در ادامه علیخانی دلیل شکار را از او پرسید. سعید گفت: از نظر مالی مشکلی نداشتم، فقط به خاطر علاقه‌ای که به شکل غریزی در وجودم بود، شکار می‌رفتم .

وی در ادامه درباره یک خاطره خود از شکار گفت: صادقانه بگویم تا زمانی که تیرم به هدف بخورد از شکار لذت می‌بردم، اما بعد از شکار لذت از بین می رفت. آخرین باری که شکار انجام دادم به قوچی تیراندازی کردم. رفتم بالای سر قوچ دیدم داره گریه می‌کند. در آن لحظه از خدا خواستم که برای خانواده ام هیچ اتفاقی نیفتد، بعد از این اتفاق دیگر به سمت شکار نرفتم. من البته این رو هم بگویم هیچ وقت آهو نزدم، به خاطر اعتقادی که داشتم.

احسان علیخانی در بخشی از برنامه امروز در واکنش به درگذشت عباس کیارستمی گفت: تسلیت می‌گویم درگذشت عباسِ کیارستمیِ سینمای ایران خاصه به جامعه هنری. این خبر برای همه ما بسیار ناراحت کننده بود کسی از میانمان رفت که خیلی ها ما به سبب تماشای آثار او به سینما علاقه مند شدند و ایشان جزو شخصیت های هستند که ما هرگز فراموشان نخواهیم کرد. روحشان شاد.

مهمان «ماه عسل» با تغییر لباس خود دوباره به همراه همسرش در قاب «ماه عسل» حاضر شد.

وی گفت: خدا را شکر می‌کنم که لباس مقدس محیط بانی را به تن کردم. من تفنگم را فروختم چراکه خاطرات تلخی داشتم . امیدوارم که باشگاه های تیر اندازی راه اندازی شود تا آنهایی که به شکار علاقه دارند کار خود را در باشگاه ها انجام دهند .

علیخانی از همه مردم خواهش کرد به خاطر شروع تعطیلات در جاده ها درست رانندگی کنند .

همسر محیط بان گفت: من و مادر سعید از شکارچی بودنش ناراحت بودیم. من از شکار هایی که به خانه می آورد استفاده نمیکردم .

در ادامه مراسم ختم شهدای محیط بان که چند وقت پیش به دست شکارچیان شهید شدند، پخش شد.

و اما در پایان برنامه، خانواده شکارچی که یک محیط بان او را کشته بود و به اعدام محکوم شده بود، رضایت دادند و از قصاص او گذشتند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس