سناتورهای هیات دو حزبی كنگره آمریکا، در جلسه ای برای خروج منافقین از لیست سازمانهای تروریستی، گفتند: حمایت ما از اشرف، حمایت از نماد مقاومت در برابر ایران بشمار می‌رود و این سازمان صلح‌دوست، دمكراسی خواه، و مخالف خشونت است و متحد آمریکا در جنگ علیه تروریسم است.

به گزارش خبرنگار مشرق، اعضای هیات دو حزبی كنگره و مقامات ارشد دولتی و كارشناسان امنیت ملی آمریکا، با برگزاری نشستی با عنوان: "سیاست ایالات متحده، ایران و اردوگاه اشرف: دیدگاه كنگره" از دولت آمریكا مجددا درخواست كردند تا اردوگاه اشرف را ( كه 3400 عضو منافقین، در آن حضور دارند) تحت حمایت خود قرار داده و این سازمان را از لیست سازمان‌های تروریستی خارجی حذف نماید.

این مقامات آمریکایی در حمایت از سازمان تروریستی منافقین، جملاتی را بر زبان آوردند که تامل برانگیز است.

****

الینا راس لتینن، رئیس كمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریكا، در حالی كه از لحن بكار برده شده در لایحه H.R.2583 پیرامون حمایت از اردوگاه اشرف تجلیل می‌كرد، اظهار داشت: ما همگی ساكنین اردوگاه اشرف به شمار می‌آییم.

وی افزود: وقت آن فرا رسیده كه دولت اوباما این قانون را اجرا و اطمینان دهد كه ساكنین اشرف حمایتی كه به آنها وعده داده شده و مستحق آنند را دریافت خواهند داشت.

به عقیده وی، امنیت ساكنین اردوگاه اشرف در معرض خطر قرار داشته و این زمانی حساس برای ایالات متحده جهت ایستادگی و انجام اقدام صحیح است.

****

جان بولتون که پیش از این بارها خصومتش را علیه ایران اثبات کرده است، گفت: زمانی كه من در دولت حضور داشتم، هیچ دلیل موجهی برای باقی ماندن سازمان مجاهدین خلق در لیست سازمان‌های تروریستی خارجی مشاهده نكردم.

وی در جمع بندی سخنان خود افزود: اجازه دهید ایالات متحده به تعهد خود جهت حفاظت از ساكنین اردوگاه اشرف وفادار باقی بماند.

****

باب فیلنر از جمله اعضای كنگره نیز، با بیان حمایت از منافقین علیه ایران، گفت: تلاش ما این است تا اطمینان حاصل كنیم كه جهان و ملت آمریكا، اردوگاه اشرف و ساكنین شجاع آن كه برای دمكراسی و حقوق بشر ایستادگی از خود نشان داده‌اند، را فراموش نكرده‌ است.

من به مسئله اردوگاه اشرف، بعنوان نمونه كوچكی از اقداماتی می‌نگرم كه این ملت و دول جهان بهتر است (قبل از خروج نهایی از عراق) انجام دهند و ما نمی‌توانیم عراق را ترك و شاهد آن باشیم كه ایران آن را تحت تسلط خود درآورد.

رئیس مشترك كمیته حزبی دمكراسی خاطرنشان ساخت: خارج ساختن سازمان مجاهدین، پیش‌درآمدی برای امنیت ساكنین اردوگاه اشرف بوده و افزود: حمایت ما از اشرف، حمایت از عراق است و نماد مقاومت در برابر ایران بشمار می‌رود.

****

اندرو كارد رئیس پیشین دفتر رییس‌جمهور در كاخ سفید، نیز گفت: نه تنها اعضای سازمان مجاهدین خلق و رهبران برجسته آن نشان داده‌اند، كه می‌توان بعنوان متحدی در جنگ علیه ترور به آنها اعتماد كرد، بلكه من بعنوان رئیس دفتر رئیس‌جمهور ایالات متحده شاهد تعهد آمریكا نسبت به آنها بودم.

نه تنها آنها تحت حمایت ایالات متحده خواهند بود بلكه ما همراه با سازمان ملل اقداماتی انجام خواهیم داد تا اطمینان حاصل شود، آنها تحت حفاظت هستند.

هرچند آنها از ابتدا هم نباید در این لیست قرار می‌گرفتند؛ چرا كه سازمان مجاهدین خلق، اصلا سازمانی تروریستی نیست.

****

شیلا جكسون‌لی از اعضای كنگره در ادامه گفت: اجازه دهید اینطور بیان كنیم كه ایران در عراق مداخله و این كشور را در دست گرفته است

واقعیت در مورد سازمان مجاهدین خلق بعنوان سازمانی صلح‌دوست، دمكراسی خواه، و مخالف خشونت، این است كه تنها بدنبال ایجاد سیستمی مبتنی بر آزادی بیان، پارلمان و احزاب سیاسی بوده و خواهان جدایی دین از سیاست است.

****

دن لانگرن، از جمله افراد موافق با لایحه H.RES.60، گفت: عدم خواست وزارت خارجه برای در نظر گرفتن ارزیابی دوباره وضعیت این عنصر مهم مقاومت ایرانیان، كوته‌بینی و زیانبار برای منافع ما بشمار می‌رود.

****

جودی چو از اعضای كنگره ایالات متحده، تاكید كرد: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم چنین مردان و زنان شجاعی مجبور به ترك خانه‌های خود شوند و بدست دشمن بیفتند. ما باید هرآنچه را در توان داریم برای آزادی آنها و آزادی مردم ایران بكارگیریم.

****

سناتور رابرت توریسلی كه ریاست جلسه را برعهده داشت، در ادامه گفت: در صورت تحقق خواسته‌های ایران، اگر ساكنین اشرف اخراج شوند و صدها تن دیگر كشته شوند، و این سازمان منحل شود، اگر هیچگونه اپوزیسیونی در مقابل روحانیون در هیچ نقطه‌ای از زمین وجود نداشته باشد، آیا كسی هست كه باور كند حكومت ایران دیگر هیچ تقاضایی نخواهد داشت؟

***


در این نشست افراد زیر حضور داشتند:

"الینا راس لتیننرئیس كمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریكا و نماینده جمهوریخواه ایالت فلوریدا

"باب فیلنر" از حزب جمهوریخواه، رئیس مشترك كمیته حزبی دمكراسی و حقوق بشر در ایران،

"تد پو" قاضی و نماینده جمهوریخواه از ایالت تگزاس،

"جودی چو" نماینده دمكرات از ایالت كالیفرنیا،

"دن لانگرن"، نماینده جمهوریخواه از كالیفرنیا،

"ترنت فرنكس"، نماینده جمهوریخواه از ایالت آریزونا،

"شیلا جكسون‌لی"، نماینده دمكرات از ایالت تگزاس

و "راسكو بارتلت" نماینده جمهوریخواه از ایالت مریلند،

به همراه "جان بولتون"، سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل،

"اندرو كارد" رئیس پیشین دفتر رییس‌جمهور در كاخ سفید،

"مایكل موكاسی" دادستان كل پیشین ایالات متحده،

"جان سانو"، نایب رییس پیشین سرویس محرمانه ایالات متحده،

"رابرت توریسلی"، سناتور پیشین

پروفسور "استیون شنیبام"، مشاور خانواده‌های ساكنین اردوگاه اشرف در ایالات متحده،

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • k-1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    این سازمان صلح‌دوست، دمكراسی خواه، و مخالف خشونت است و متحد آمریکا در جنگ علیه تروریسم است نميدونيد چقد با اين جمله خنديدم
  • علی ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۴
    0 0
    آری همه ارازل و اوباش سیاسی ساکن اشرف هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس