کد خبر 599341
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹

پنجمین مصدوم حادثه «شوریک» شهرستان خوی که به تهران منتقل شده بود، در بیمارستان شهید مطهری فوت شد.

به گزارش مشرق، تعدادی از مصدومان حادثه شوریک کمتر از 48 ساعت پیش به دلیل فراهم نبودن امکانات درمانی مناسب برای این بیماران در استان آذربایجان غربی؛ به دستور وزیر بهداشت از ارومیه به بیمارستان شهید مطهری تهران و تعدادی نیز به اصفهان منتقل شده بودند.
 
متاسفانه 2 نفر دیگر از مصدومان حادثه به دلیل شدت سوختگی در روزهای نخست  و 2 نفر دیگر نیز صبح روز انتقال به تهران فوت کردند.
 
5 مصدومی که به تهران منتقل شده بودند نیز یکی پس از دیگر در بیمارستان شهید مطهری فوت کردند.
 
چهارشنبه گذشته حادثه آتش سوزی واحد مسکونی در روستای شوریک از توابع شهرستان خوی، منجر به مصدوم شدن تعداد  24 نفر از هموطنانمان شد که 12 نفر از این مصدومان تا به امروز فوت کرده‌اند و 8 نفرنیز همچنان در بیمارستان‌های اصفهان، تبریز و خوی تحت نظر هستند.
 
بر اثر آتش سوزی این واحد مسکونی در این روستا و در پی آن انفجار کپسول گاز، تعدادی از مردم که برای کمک در محل حادثه حضور داشتند، دچار سوختگی و جراحات شدند و شماری نیز در پی این حادثه جان خود را از دست دادند.
 
پازوکی مسئول روابط عمومی دانشگاه ایران با تائید خبر فوت این مصدومان گفت: پرسنل درمانی تمام تلاششان را برای نجات این مصدومان انجام دادند ولی متاسفانه به دلیل شدت و نوع سوختگی تمام این مصدومان جان خود را از دست دادند.
 
کمبود 2 هزار تخت سوختگی در کشور
 
صابری نیا رئیس اورژانس کشور صبح دیروز در یک نشست خبری با بیان اینکه در طول مسیر هوایی ارومیه – تهران، فقط یک نفر مشکل حاد پیدا کرد، ولی احیا و در بیمارستان مطهری تهران بستری شد ،خاطرنشان کرد: دو نفر را نیز قبل از رسیدن به انتقال هوایی از دست دادیم که یک نفر در آمبولانس جان خود را از دست داد. علاوه بر این دو نفر نیز در بیمارستان مطهری تهران از دنیا رفتند.
 
صابری نیا تاکید کرد: بر اساس طرح سطح‌بندی خدمات درمانی، نیاز کشور به 2000 تخت سوختگی کاملا ملموس و مشهود است، ضمن اینکه 14 بخش سوختگی تکمیل شده، در هفت استان کشور هم توانستیم بخش های ICU را تکمیل و تجهیز کنیم.   
 
بحران تمرکز امکانات درمانی در شهرهای بزرگ
 
 بنابر اعلام سازمان پزشکی قانونی حدود دو هزار ایرانی هر سال، بر اثر این حوادث جان خود را از دست می دهند.
 
 رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی  شهید مطهری پیش از این در مصاحبه با خبرنگاران گفته بود: به جز مراکز استانهای تهران، اصفهان، فارس و مشهد در بقیه استانها بیمارستان سوختگی نداریم و حتی در برخی استانها مانند سیستان و بلوچستان، ایلام و کردستان با بحران کمبود تخت سوختگی مواجه هستیم.
 
 مصطفی ده مرده ای تاکید می کند: در تهران نیز به جز بیمارستان شهید مطهری، از چند سال پیش قرار بود یک بیمارستان مجهز سوختگی دیگر در منطقه کن ساخته شود اما پیشرفت این طرح ملی نیز به علت کمبود منابع بسیار کند است و با گذشت 12 سال هنوز ساخته نشده است.
 
وی راه حل رفع بحران کمبود امکانات درمان سوختگی را چنین تشریح می کند: همه شهرهای کشور نیازمند داشتن یک بیمارستان فوق تخصصی سوختگی نیستند، در همه دنیا چنین است که خدمات درمان سوختگی را سطح بندی می کنند، خدمات سطح اول خدمات سرپایی است که همه پزشکان عمومی می توانند ارائه کنند و ارائه این خدمات باید در همه شهرهای کشور و در تمام بیمارستانهای کشور انجام شود.
 
حال باید دید راه حل مسئولان بهداشت و درمان کشور برای این تمرکز زدائی از خدمات و تجهیزات و امکانات در شهرهای بزرگ چه خواهند کرد و این نبود یا کمبود امکانات و تخصص در شهرهای کوچک و دور افتاده از مرکز تا چه زمانی جان مردم را تهدید خواهد کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تبریز ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    0 0
    تنها بیمارستان سوختگی شمالغرب کشور بیمارستان سینای تبریز هست که امکانات این بیمارستان هم بسیار قدیمی و ضعیف هست وزارت بهداشت باید فکر اساسی بکند
  • ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    0 0
    متاسفام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس