فرمایشات مکرر جنابعالی در زمینه باز بودن باب نقد شما و نهادهای زیرمجموعه شما، ضرورت آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، تحمل مخالفان، شنیده اما رعایت نمی‌شود.

به گزارش مشرق، محمدعلی کامفیروزی، فرزند شهید و دانشجوی دکترای حقوق جزای دانشگاه تهران در دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب گفت: فرمایشات مکرر جنابعالی در زمینه ی باز بودن باب نقد شما و نهادهای زیرمجموعه شما، ضرورت آزاداندیشی در دانشگاه ها، تحمل مخالفان، برافروخته نشدن و جدال احسن با آنها و پرهیز از برخورد امنیتی با دانشجویان، توسط بخشی از مسوولین که خود را متصف به صفت انقلابی می دانند، شنیده اما رعایت نمی شود.

سخنان متفاوت و انتقادی یک دانشجو با رهبر انقلاب +فیلم

متن سخنان این دانشجو و فرزند شهید در دیدار صمیمانه با رهبری که معمولا دانشجویان با دیدگاه های مختلف در این دیدار سخنان خود را با صراحت مطرح می کنند، برای انتشار به انصاف نیوز ارسال شده، که در پی می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

وَ لْتَكُن مِّنكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلىَ الخَْيرِْ وَ يَأْمُرُونَ بِالمَْعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَ أُوْلَئكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ (آیه ۱۰۴-سوره آل عمران)

خدای را سپاسگزارم که امروز این توفیق را نصیب من کرد که بتوانم به عنوان عضوی از خانواده انقلاب در محضر جنابعالی، نظرات خود را بیان نمایم. آقای خامنه ای! بنده فرزند یکی از هزاران بسیجی ای هستم که در راستای تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی، راهی جبهه های نبرد شدند و جان خود را تقدیم راه حق کردند تا به سهم خود نقشی در آبیاری شجره ی طیبه ی انقلاب ایفا کنند. ما از پدرانمان آموختیم که مردم و آرمانهای انقلاب، دو جزء جدانشدنی هویت‌ ما هستند. آموختیم که آنها رفتند تا مردم امنیت، استقلال، آزادی و عدالت را در سایه ی تفسیری از اسلام تجربه کنند که هرگز خود را در مقابل آزادی مردم و عدالت اجتماعی نمی یابد. اکنون به یمن پایمردی پدران ما و همرزمانشان، امنیت و استقلال کشور برقرار شده است. با این وجود من، به عنوان یکی از هزاران فرزند شهدای انقلاب و دفاع مقدس، در مسیر تداوم این راه، مخاطراتی می بینم که صمیمانه آنها را در دو محور با حضرتعالی طرح می کنم و امید دارم تاکیدات شما سبب ساز اصلاحی رو به خیر در عملکرد مسوولان و فضای عمومی مملکت شود.

{$sepehr_media_1641603_400_300}

۱- به عنوان عضو کوچکی از جامعه ی حقوقی کشور، این درس را از اساتید خود آموخته ام که «دفاع از حقوق افراد، لزوما به معنای دفاع از گفتار و رفتار ایشان نیست، اما ضرورتی انکار نشدنی است». لذا وظیفه ی خود می دانم که نگرانی خود را از نقض برخی از حقوق مندرج در قانون اساسی بیان کنم؛ حقوقی مانند حق آزادی عقیده و بیان، برخورداری از شغل و مصونیت حقوق‏ اشخاص از هرگونه تعرض غیرقانونی، برابری تمام افراد ملت در مقابل قانون، مصونیت از تجسس، تأسیس و مشارکت آزادانه در احزاب‏، انجمن‏ های‏ سیاسی‏ و صنفی‏، تشکیل‏ اجتماعات‏، برخورداری از آموزش رایگان و بهره مندی برابر از فرصت های آموزشی، حق انتخاب آزادانه وکیل، دفاع در برابر اتهامات، حق انتخاب کردن و انتخاب شدن آزادانه و حق برخورداری از دادرسی منصفانه. هم چنین نظام قانونی کشور ما بر اساس اصول مهمی مانند اصل برائت، اصل قانونی بودن جرم و مجازات، اصل ممنوعیت هتک حرمت و حیثیت تمامی اشخاص (ولو اینکه حتی محکوم شده باشند) و … پایه گزاری شده است.

امروز پس از گذشت ۳۷ سال از عمر افتخارآمیز نظام جمهوری اسلامی، تحدیدها و استثنائات و یا ارائه ی تفاسیر ناصواب از این اصول، در بعضی حوزه ها جای اصل و استثناء را عوض کرده است. برای نمونه «بعضا» انتقاد از وضعیت برخی نهادهای تحت نظر جنابعالی یا پرسش از برخی نظرات حضرتعالی منجر به برخورد با نشریات شده و مدیرمسوول و سردبیر و نویسنده را راهی راهروهای پرپیچ و خم دادسرا و دادگاه می کند. تحلیل علمی و کارشناسانه ی آسیب های اجتماعی، مصداق سیاه نمایی دانسته شده و منجر به برخورد با نشریات می شود. برخی مقامات قضایی اختیار خود را آنچنان بالا می بینند که بر خلاف اصل ۲۴ قانون اساسی، عملا در جایگاه قانونگزار نشسته و حقوق عمومی را تحدید و تضییق می کنند. یا به عنوان نمونه‌ای دیگر، اعمال محدودیت های روزافزون بر روند تأسیس و یا فعالیت برخی تشکل های دانشجویی با سلایق سیاسی – اجتماعی متفاوت و یا منتقد، شوراهای صنفی و کانون های فرهنگی – هنری و… در دانشگاه ها، آن هم با برچسب زنی های ناصواب، مخل حقوق اجتماعی دانشجویان و مانعی در مسیر اعتلای فرهنگی دانشگاه ها شده است. همین مسأله باعث شده که حتی جلسه ی حاضر نیز بازنمای همه ی تفکرات و سلایق حاضر در دانشگاه نباشد. لذا تدبیر راهکارهای قانونی و اجرایی برای تأمین حقوق مهمی همچون تأسیس و یا عضویت در تشکل ها و احزاب و گروه های با سلایق سیاسی – فرهنگی – اجتماعی متفاوت و یا تشکیل اجتماعات، امری ضروری به نظر می آید. برخوردهای انضباطی غیرقانونی و گاها حتی تهدیدهای نهادهای بیرون از دانشگاه در مقابل تجمعات صنفی و یا اعتراضات اجتماعی دانشجویان، در شأن یک جامعه ی قانون محور نیست؛ چه رسد به دانشگاه که باید مهد آزادی و آزاداندیشی باشد.

سخنان متفاوت و انتقادی یک دانشجو با رهبر انقلاب +فیلم

با تاسف فراوان باید گفت که تجربه نشان داده که بسیاری از اصول قانونی و حقوق اولیه ی شهروندی مانند اصل برائت و یا حق دفاع و یا انتخاب آزادانه ی وکیل و یا مصونیت از تجسس و …، به کرات در نهادهایی مانند کمیته های انضباطی و یا کمیته ناظر بر نشریات نقض می شوند. تصویب مقررات دست و پاگیر و استعلامات امنیتی بلاتوجیه برای اشتغال و یا آموزش در مقاطع تحصیلات تکمیلی و اعمال سیاست های تبعیض آمیز بومی گزینی و پولی کردن دانشگاه ها، از دیگر مصادیق تعرضات غیرقانونی به حقوق شهروندان است. محدودسازی حق انتخاب آزادانه ی ملت و هتک حرمت و حیثیت اشخاص در برخی تریبون های رسمی و یا رسانه ی ملی و دیگر رسانه ها، بدون ارائه ی فرصت پاسخگویی، مانند انتساب اکاذیب و اهانت به برخی چهره های سیاسی – اجتماعی و خصوصا پاره ای مسوولین سابق نظام که به دلیل محدودیت های غیرقانونی (مستندا به اصل ۲۰، ۳۶، ۳۷ و ۳۹ قانون اساسی) حتی امکان پاسخگویی ندارند، از دیگر مصادیق قابل بیان است.

به طور خلاصه به نظر می‌رسد نسبت مفهوم «انقلابی‌گری» (که مورد تاکید حضرتعالی است) با حقوق اجتماعی و سیاسی منتقدین، برای عده ای مبهم باقی مانده است. فرمایشات مکرر جنابعالی در زمینه ی باز بودن باب نقد شما و نهادهای زیرمجموعه شما، ضرورت آزاداندیشی در دانشگاه ها، تحمل مخالفان، برافروخته نشدن و جدال احسن با آنها و پرهیز از برخورد امنیتی با دانشجویان توسط بخشی از مسوولین که خود را متصف به صفت انقلابی می دانند، شنیده اما رعایت نمی شود. اینجاست که زمینه ای برای خلط مفهوم مثبت انقلابی با مفهوم منفی تندروی ایجاد می شود. به نظر می رسد اگر توسط حضرتعالی خط مشی‌هایی در باب نحوه ی مواجهه با منتقدین برخی آرا و نظرات شما یا منتقدین نهادهای تحت نظر حضرتعالی در جامعه بیان شود، زمینه ی پالایش بیشتر مفهوم انقلابیگری و گره خوردن آن با مفاهیم شریف دیگری مانند تحمل، مدارا، آزادیخواهی و به رسمیت شناختن حقوق و آزادی های منتقدین فراهم خواهد آمد.

۲- عدالت، به عنوان یکی از آرمان های انقلاب واژه مقدس و جامعی است که علاوه بر وجه اقتصادی، وجوه دیگر سیاسی – اجتماعی را نیز دربرمی گیرد. البته ضرورت عدالت اقتصادی، امروز بیش از پیش احساس می شود. زیبنده ی نظام نیست که افکار عمومی شاهد اخبار فساد اقتصادی و فقدان شفافیت مالی در دستگاه های مختلف از یک سو و شلاق خوردن کارگران و تضییع حقوق مستضعفین از سوی دیگر باشد. ثمره ی تجمیع قدرت و ثروت در نبود نظارت عمومی و قضایی، فقر، فساد و تبعیض است! بدیهی است که در کمبود تشکل ها، احزاب، سازمان های «مردم نهاد» و رسانه های مستقل و منتقد چه در جامعه و چه در دانشگاه شاهد فساد سیستماتیک در کشور باشیم. لذا افزایش مفاسد اقتصادی، قطعا یکی از اثرات همین نگاه تک بعدی و کم توجهی به ضرورت بهره مندی عادلانه از حقوق سیاسی -اجتماعی پیش گفته است.

و اما پایان عرایضم:

رهبر انقلاب! من سه ساله بودم که پدرم در عملیات کربلای ۵ در شلمچه شهید شدند و یقین دارم که اگر خدای ناکرده روزی هر قدرت خارجی، حتی گوشه چشمی به خاک ایران بیندازد، در دفاع از تمامیت ارضی و کیان نظام جمهوری اسلامی ذره ای تردید نمی کنم. من ضمن اعتقاد به دیدگاه های جنابعالی در عرصه هایی مانند استکبار ستیزی یا عدالت اقتصادی، با برخی نظرات حضرتعالی در حوزه ی سیاست داخلی و یا عملکرد برخی نهادهای زیرمجموعه ی رهبری، اختلاف نظر دارم. برای ما که دلبسته ی انقلاب اسلامی هستیم، یکی از مهم ترین وجوه تمایز نظام در مقایسه با اسلام ارتجاعی حاکم در برخی کشورهای منطقه، در الگوی تعامل با منتقدین تبلور می یابد.

رهبر انقلاب! من می دانم که هستند کسانی در جامعه که وضعیتی مشابه من دارند. اظهارنظر و انتقاد را هم امر به معروف و وظیفه ی خودشان می دانند. ولی متأسفانه این مسأله، مستمسکی برای برخی تنگ نظری ها و محدودیت ها و برخوردها در فضای سیاسی اجتماعی شده است.

آقاا خامنه ای! خون پدر من روی این خاک ریخته شده! من نمی توانم این خاک را رها کنم. من نمی توانم بی تفاوت باشم. شما بفرمایید، از شما خواهش می کنم که بفرمایید شیوه ی تعامل با من و امثال من چگونه باید باشد؟

والسلام علیکم و رحمه الله

بنا بر این گزارش، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب در بخشی از سخنان خود پس از سخنان دانشجویان، با اشاره به سخن یکی از دانشجویان درباره تبعات منفی بیان حرفهای مخالف حرف رهبری خاطرنشان کردند: بارها گفته ایم حرف مخالف رهبری، نه جرم است و نه معارضه‌ای با آن می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 76
  • در انتظار بررسی: 56
  • غیر قابل انتشار: 83
  • ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    17 9
    خود رهبری با مخالفت با نظرات شان مشکلی ندارند اما برخی کاسه ای داغ تر از اش هستند و با یک برچسب که در دست دارند به همه انگ ضد ولایت فقیه میزند
  • ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    10 15
    به نظر بنده بعضی از صحبت هایش درست و بعضی هایش هم غلط است و این سخنرانی نشان داد که مردم سالاری در بالاترین سطوح نظام برقرار است همانطور که اقا فرمودند انقلابی بودن مانند ایمان مراتبی دارد یکی بیشتر و یکی کمتر تمام کسانی که دلبسته انقلاب هستند با ثبات قدم و پذیریش یکدیگر باید برای شکوه و سربلندی نظام و انقلاب تلاش کنند همانطور که اقا فرمودند ساخت استحکام درونی قدرت و پذیرش حداکثری و دفع حداقلی
  • محمدمهدی ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    1 30
    پر رو
  • ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    28 16
    کلا این اصلاح طلبا همیشه طلبکارند. انتخابات بشه طلبکارن بعد از انتخابات طلبکارن قبلش طلبکارن
  • حسین ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    12 0
    همیشه همین کار را انجام بدید ، اگر خبری باشه که خیلی هم به مذاق ما خوش نیاد بهتر هست که مردم از کانال دشمن خبیثی مثل انگلیس و بی‌بی‌سی بشنوند یا اینکه از رسانه‌های خودی؟ وقتی به دلیل یک سری ملاحظات خبری منتشر نمی شه در رسانه‌‌هایی‌ که متعلق به خود ملت ایران هست اون خبر از طریق رسانه‌ دشمن مثل bbc منتشر می‌شه که با اضافه کردن دروغ و دادن لحنی که ذهن‌ها را بدبین میکنه از اون خبر سو استفاده رسانه‌ای می‌کنن. نصف اخباری خبیث‌ترین دشمن ایران یعنی‌ انگلیس و bbc منتشر می‌کنن اخباری هست که ما به اونها نپرداختیم و اینها از این خلأ سو استفاده کردن.
  • امید ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    6 14
    ایشون نماینده فرزندان شهدا بودند یا رادیو بی بی سی؟ به صورت حرفه ای از کلمه مقدس شهید استفاده می کرد. اگه باطل رو آمیخته با حق نکنن که نمیتونن باعث اغوا بشن و رسوا خواهند شد. این ی تکنیک هست ک حتی داعش هم استفاده میکنه و از قدیم بوده.
  • ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    6 11
    خوب ایشون نمیشد بگن در کدوم زمینه ها با رهبر عزیزمان اختلاف نظر دارند؟؟؟ کسی که به این انقلاب وفاداره باید در هر زمینه ای مطیع امر رهبری باشه....این یعنی ولایت مداری....
  • ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    4 6
    فیلم بقیه دانشجویان را بزارید از بقیه بیشتر خوشم اومد
  • ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    4 3
    حرفاش تازگی نداشت واقعا و اینکه همون حرفایی رو زده که رهبری بارها تذکر داده. ولی کیه که گوش بده. نظر رو همه می تونند بدند مرد عمل بودن شرطه. اولا نیاز نبود یکی در میون بگه پدرم شهید شده. و ثانیا به نظر من انتقاداش در مورد تندروی ها ارتباطی به خود رهبری نداره که به ایشون متذکر می شه.
  • کیان ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    1 1
    نظرات خوبی داشت، ولی امیدوارم که مغرضانه نباشه. آخه بعضیها اشتباهاتی رو که به نفع خودشون باشه یا خودشون بدشون نیاد رو نمی بینند، اشتباهات بزرگ بعضی مسئولین که خطاهای اساسی هم محسوب میشه نمی بینند، چون با نظرات خودشون هم جهته، ولی بعضی خطاهای کوچک و مقطعی و موردی را آنچنان رصد می کنند، و آنچنان دست به قانون می شوند که انسان فکر می کند که همیشه در زندگیشان اینطور دقیق عمل کرده اند. امیدوارم که این شخص از آنها نباشد و قصدش اصلاح واقعی باشد نه اصلاح طلبی سلیقه ای.
  • علی ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    6 8
    کاری به سخنانش ندارم ولی ایشون چه طور فرزند شهیدیه که نمیدونه باید محترمانه تر رهبری رو صدا بزنه؟ حاج قاسم و قالیباف و سردار محمد باقری و .... که همرزم شهدا هستند و برادر شهید با چه لفظی رهبری رو یاد میکنند؟ مثلا میخواستی ادای اپوزسیون رو در بیاری؟ من که عضوی از خانواده 2 شهیدم هستم میگم مهمترین وصیت شهدا ولایتمداری بود.
  • ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    5 8
    با وجودیکه انتقاد سازنده ومشفقانه هم لازم و هم مفید است اما متاسفانه این جناب کامفیروزی بعنوان یک فرزند شهید،آنهم شهید گرانقدری که جان عزیز خود را برای بقای این نظام وانقلاب فدا کرده است،از دایره ادب خارج شده ودر مواردی بی ادبانه نظرات خود را بیان کرده است!!
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    3 5
    شیوه تعامل با شما این هست که سوزنی به خود زده و جوال دوزی به دیگران .شما مدافع کسانی هستی که به دروغ شعار زنده باد مخالف من سر می دادند ولی ظرفیت پذیرش کوچکترین انتقادی هم نداشتند و حتی تحمل رای آوری رقیب را و هشت ماه کشور را به آشوب کشیدند .این نهایت لطف و بزرگواری رهبر معظم انقلاب است ادب هم چیز خوبی است.
  • بسیجی بیدار و هوشیار ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    3 4
    نه تنها پر رو بلکه بی ادب و وارد کننده اتهامات دروغ به نهاد های منتصب به رهبری بدون ارائه حتی یک مستند کوتاه و موارد ایراداتی که مطرح نمود عموما مربوط به فتنه گرانی برانداز بوده و لی اهام ناروایش را به انقلابیون وارد کرد بدون کوچکترین دلیلی محکمه پسند
  • حسین ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    4 8
    با سهمیه باباش رفته مدرک گرفته فکر کرده خیلی آدم گنده ایه
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    6 9
    خوبه يك نفر به اين دانشجو و همفكرانش بگه حيا هم چيز خوبيه
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    6 4
    درود بر رهبری که چنین با صبر و حوصله حرف های منتقد را می شنود و در کمال ادب هم پاسخ می دهند. ایکاش همه مسئولین همین سعه صدر را داشتند. و درود بر این نظامی که چنین شخصیتی در راس آن قرار دارند.
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    3 2
    استدلال بی ربطی است. بحث مطیع بودن با تفاوت نظر و اختلاف آراء کاملا فرق دارد. مثلا بنده در حوزه کارشناسی خودم شاید برخی نظرات آقا را در حوزه کاری خودم صحیح ندانم اما اگر ایشان حکم و یا فرمانی در آن خصوص دهند بعنوان ولی واجب الاطاعه خود را مطیع فرمایشات و اجرای دستوراتشان می دانم. لذا استدلال شما از اساس اشتباه و باعث دفع حداکثری می شود.
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    2 0
    همه فقط حرف میزنن وجملات قلمبه سلمبه میگن مثل این آقا! این آقاهم اگه پست بگیره ازاین روبه اون رومیشه. دنیاخیلی عوض شده جابرای آدمهای خوب کم اومده یابایدشهیدشدیاسکوت کرد اگه میخوای با زر وزور مثل آمریکاوعربستان وداعش بجنگی بایدخیلی چیزهاروزیرپابزاری داداش بروبگیربخواب حالاخیلی برات زوده که ازسیاست سردربیاری.
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    5 0
    خود آقا که از این انتقادات خوشحال شدند ، شما رو سننه ؟!! یعنی توی این مملکت هر که انتقاد کرد پر روه ؟؟ ایشان که در کمال ادب و احترام صحبت می کردند . خوب راست میگه دیگه ؛ یه عده ای حقوق میلیاردی میگرن ، یه عده ای هم مثل کارگران بیچاره در تکاب وقتی حقوق چندرغاز معوقه خود رو طلب میکنند شلاق میخورن !! اگه واقعاً عدالت هست همین مسئولان با حقوق میلیاردی رو بیارن در ملاء عام شلاق بزنند .
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    2 2
    جالبه این دوستمون به عنوان دانشجو اون هم در اون سطح افرادی که یک کشور را به لبه سقوط بردند و دروغی بدون ادله به اون بزرگی گفتند را گویا فرشته مظلوم جلوه میدند. برادر من ایشان چندین ماه فرصت دفاع از خود و بالاخره رو کردن اسناد تقلب را داشتند. گویا دروغ اپوزیسیون فیسبوک نشین و جوانان قدر فضای مجازی را باور کردید که اینها به خاطر انتخابات حصر شدند. نه عزیز اینها به خاطر موارد امنیتی خصوصا تحریف مبانی انقلاب و قصد ایجاد اشوب خصوصا با ایجاد تظاهرات موازی اشوب زای غیرقانونی اون هم بعد از چندین مورد بازداشت شدند حساب کن اگر واقعا چیزی از حقوق یاد گرفتید کسی که ادعای تقلب میکنه و قطعا این ادعا در وهله ی اول باید مستدل به محکمترین دلیل باشه سند تقلب را _مگه میشه اونجا به داماد و اینجا به عروسش رای نده _ عنوان میکنه و در ادامه تازه به فکر جور کردن دلیل برای ادعای دروغش میره. عمق فاجعه را متوجه هستید عزیز؟
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    1 3
    سخنان متفاوت ایشان نشان داد که یتیمی از نوع منفی بر روی ایشان کارساز بوده و وی به خود اجازه اظهار نظر در مورد مسائلی که نظر قطعی امامش مشخص است را به خود داده و سپس به ارائه راهکار بپردازد و مایه شادی سایتهای ضد ایرانی شود . او نمیداند که شهادت بابایش به دست کسانی بوده که امروز نظراتشان را ابراز میکند .
  • بسیجی بیدار و هوشیار ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    2 4
    اشکال این مدعی از خود راضی که بدلیل فرزند شهید بودن در این توهم است که چون فرزند شهید است بی ادبی و دروغ گوی و اتهام زنی بدون دلیل برای ایشان آزاد است و آزادی مفهومش این است که هرکس هرچه بخواهد بگوید و هر اقدامی را دلش خواست انجام دهد که در عرف حقوقی چنین منطق و رفتاری را هرج و مرج طلبی می دانند این بیانات ادعائی بدون دلیل ومستند که برخی از آن اشکالات ممکن است وجود داشته باشد اما ربطی به نهادهای منتصب به رهبری نداشته و اتهام ناروا و بدون دلیل و مستند قابل پیگیری حقوقی بوی»ژه برای کسی که مدعی حقوق دانی نیز هست ، دقیقا به دلیل آگاهی به قانون اینگونه اتهام زنی بدون دلیل و مستند از مصادیق نشر اکاذیب و تشویش اذهان می باشد صرف نظ از اینکه ممکن است هر بیماری که اتفاقا دانشجوی رشته پزشکی است با هر پزشک متخصصی استاد تمامی که برای درمان بیمار وی نسخه بنویسد اختلاف نظر داشته باشد ،نظر عقلانی این است که با بیان اختلاف نظرش با پزشک استاد تمام درمان گر نقص عقل خودش را نشان ندهد! بنابر این نفس حضور درجلسه واظهارات غیر حقوقی یاد شده بهترین دلیل بر نقض گفتار و اتهامات ناروای بدون دلیل یاد شده می باشد واگر با این اظهارات ایشان در راهروهای دادگستری اکنون در رفت وآمد منطقی باشد شاید دریکی از ادعاهای ناروا اظهار شده بتوان به وی حق اظهار داد و اگر نشده باشد جدا برای دستگاه قضا این حق اتهام زنی قابل رسیدگی می باشد
  • اصلاح طلب ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    1 0
    مشرق نیوز شما هم از رهبر انقلاب یاد بگیر و این شیوه بسیار بسته و خشک انتظار نظرات رو کنار بزار دلیلی نداره در یک مقاله بخش مثلا نظامی یک مقاله که برای دهمین بار تکراری هست و با تیتر جدید زده میشه بالای 100 تا نظر زده بشه شما فقط 5 تا از اونها رو منتشر کنی افکار بسته و خشک سایت مشرق نیوز این سایت رو منزوی کرده...
  • خبرنگار سابق ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    5 0
    ای کاش همه مسئولین ما هم مثل این جوان این قدر شجاعت داشتن که چهره واقعی خودشون رو نشون بدن نه اینکه در ظاهر دم از انقلاب و حمایت از رهبری و آرمان های اون بزنن و یه پستی بگیرن بعد در پشت نقاب در خفا نه تنها هیچ اعتقادی به انقلاب و آرمان های اون و رهبری و حتی حب میهن نداشته باشن بلکه حتی شرعیات اسلام رو هم رعایت نکنن و شب تا صبح پای ماهواره و دوستان باشن و از اون طرف مشغول اختلاس و فساد پولش شویی و..باشن این نظام رو این نقاب به دست ها دارن نابود می کنن
  • ناصر ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    0 3
    بنده هم انتقادات سنگینی به بخش دفاعی کشور دارم بخصوص وزارت دفاع
  • مجتبی ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    1 2
    امیرالمؤمنین میفرماید: اگر حق به طور خالص و بی‌شائبه خودش را نشان بدهد، کسی دچار اشتباه نمیشود؛ اگر باطل بدون آمیختگی با حق، خودش را نشان بدهد، کسی دچار باطل نمیشود؛ «فلو انّ الباطل خلص من مزاج الحقّ لم یخف علی المرتادین و لو انّ الحقّ خلص من لبس الباطل انقطعت عنه السن المعاندین و لیکن یؤخذ من هذا ضغث و من ذاک ضغث فیمزجان».(۲) یک لقمه از حق، یک لقمه از باطل را مخلوط میکنند، یک غذائی که ظاهرش نشان نمیدهد مسموم است، در اختیار کسی که بی‌اطلاع است، میگذارند؛ این تحلیل در ذهنها اثر میکند. گاهی اوقات تحلیلهائی که در بعضی از محافل دانشگاهی، دانشجوئی و استادی از بعضی از مسائل میشود، آدم می‌بیند این بر اثر بی‌اطلاعی است
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    3 3
    ایشان همه دردش سران فتنه بود و از حرف هایش برمی امد که از کدوم قماش است ..... فرزند شهید و غیر شهید هم نداره . پسر کنعان با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد. سنگ کسایی رو به سینه میزنه که اگر بخواهند عادلانه محاکمه شوند حکمی جز اعدام برایشان صادر نمیشود فقط مساله این است که در شرایط امنیتی و بحرانی امروزه منطقه اگر این مسایل باعث تشویش اوضاع ارام جامعه و فضای امنیتی کشور نشه به صلاح همه است . وگرنه ما اول صف درخواست محاکمه قانونی این اقایان ایستادیم. توجه کنید که من هم یک فریب خورده اون زمان بودم که رای اولی بودم و به همین اقایان رای دادم.ولی بعد که نظر رهبرم را شنیدم برایم فصل الخطاب شد.... من نمیدانم حالا این اقا از یه طرف ادعای انقلابی بودن دارند و دلبسته بودن و از یه طرف به دنبال قاتل بروسلی میگشتند. اگر مردم ان زمان هم هرکس میخواست به دنبال نظر ناپخته خودش برود و از امام فاصله بگیرد که نه انقلابی میشد و نه پیروزی در جنگ بدست میامد. حال با تریبون دادن به این اقایان و ملتهب کردن فضای ارام کشور در این شرایط حساس چه منفعتی بدست می اید؟! که دل چهار نفر دانشجو امثال ایشان خوش شود؟ نه برادر تازه من شک هم دارم که چنین نطقی خود جوش هم باشد ..... و هزار ایراد دیگر
  • هم وطن ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    2 3
    ایشون سخنگوی موسوی و کروبی بودن؟؟؟؟؟
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    4 0
    ای کاش یک دانشجو پیدا می شد و می گفت که چرا افراد تحصیلکرده در سن 28 سالگی باید دو سال خدمت بروند ولی یک کم سواد یا بیسواد با ده میلیون پول سربازی خود را می خرد و به ریش تحصیلکرده ها می خندد.
  • امیر ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    1 3
    به این میگن آزادی بیان
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    0 4
    چند تا نکته هست میخام بگم یکی اینکه ما کلا میخایم با هر مسئول بلند پایه صحبت کنیم اسمشو نمیگیم که مثلا رییس جمهور میگیم آقای رییس جمهور یا معاون همینطور . همونجور که تو کشورهای پیشرفته گفته میشه کلا محترمانش اینه آخه ضایع بازیا چیه رهبر مملکتو میگی آقای خامنه ای؟ بابا کسی نخواسته ازتون بگید آقا ... آقا جان ... رهبر عزیز ... امام .... حداقل میتونی بگی رهبر محترم هرچی داریم از درایت رهبر داریم وگرنه اکثر مسئولا ول معطلن . دوم اینکه چقدر بده که مملکت به این عریضو طویلی کسی نیست که پاسخگو باشه باید همچین چیزاییرو رهبر مملکت جواب بده ؟ لازم نکرده شورای رهبری درست کنید و خودتونو مضحکه عام و خاص کنید شماها باید شورای مسئولین درست کنید فعلا که تنها کسی که داره بهترین شکل و درست ترین شیوه کار انجام میده رهبر هستش. در مورد یه حرفشم که میگه یه سری ارگانا بد رفتار میکنن با مردم قبول دارم اما خب طبیعیه مشکل از خود مردم اگر اون شخصی که باهاش برخورد میشه جلوی طرف وایسه و به بازرسی و حفاظت مربوطه گزارش بده و پیشو بگیره این اتفاقا نمیفته مردم وقتی خودشون جلوی یه سری افراد که بی احترامی میکننو اشتباه رفتار میکنن تو ارگانها در نیان این اتفاقا میفته خب . یکیم اینکه یه سریا تهمتو افترا نزنن خواهشا یا طرفو وابسته به حزب و گروهی ندونن از صحبت یه شخص که نمیشه گرایششو به جایی دونست شاید اون شخص از منو شما بهتر باشه گرایشو حزبشم تا با طرف از نزدیک برخورد نکردی نمیتونی حدس بزنی پس اگر مسلمونید با ادب رفتار کنید اگرم که ادعای مسلمونی دارین که هیچی راحت باشید.
  • دانشجو ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    0 2
    درد دانشجو تحصیل کرده جامعه ما اینه!!!!!. ینی هیچ مشکلی تو دانشگاه تو جامعه نیست فقط اینایی که شما گفتی بود؟؟؟..نماینده ما در دیدار یا رهیری باید حرف هایی رو بزنه که درد ماست....صحبت ها باید تلنگر باشه برای مدیران و مسولین نه اینکه بیان از ی چیزی حرف بزنن که به جامعه کوچکی ارتباط ذاره... روی هم رفته چیزی واسه گفتن نداشت..نک تیز پیکان انتقادش باید سمت مسولین ناکارامد و زیاده خواه منافقین و فتنه جویان باشه نه رهبری...
  • کریم آقا ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    0 2
    دمت گرم ، اینو خوب اومدی که نظر رهبر فصل الخطاب است ، ایول .
  • کریم آقا ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    2 1
    کلام رهبر که فرمودند انقلابی بودن هم مثل ایمان درجات دارد ، بسیار صحیح است ، یک انسان انقلابی که به درجات بالا معرفتی رسیده باشد ، می داند که رهبر یک جایگاه اداری نیست که انسان بگوید من در فلان زمینه با شما نظرم یکی نیست ، جایگاه ولایت ، به قول امام راحل همان ادامه ولایت رسول الله است ، که سمعا و طاعاتا باید بود - البته این چیزها بسیار ثقیل است و هرکس آنرا برنمی تابد ، الا عباد المخلصین .
  • مسعود ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    0 2
    سلام طاعات قبول ایشون در ایتدای صحبتشون می فرمایند "رهبر انقلاب" و شما نوشته اید آقای خامنه ای و بعدش علامت تعجب!!!! علت؟؟؟!!!!!!!!!!!
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    3 0
    من نمی دونم شاید دوستان اشتباه برداشت کردند یا شاید من اشتباه برداشت کردم انطوری که من فهمیدم اعتراض ایشون به کسایی است که با سواستفاده از نام امام و رهبری و انقلاب و دیانت منافع شخصی خود را دنبال می کنند ایا ندیدی کسانی را که سرمایه های میلیاردی به جیب زده اند اما هر روز جانماز اب می کشند و تابلوی انقلاب را بالاسرشون دارند این افراد منافق اندو متاسفانه تعدادشون هم زیاده و اگر شما حرفی را بر علیه منافع انها زدی سریعا شما را با انگ ضد انقلاب به حاشیه می برند و چنان بلایی سرت می اورند که مرغان اسمان به حالت گریه کنند من فکر می کنم اعتراض این فرد به این اشخاص است و متاسفانه رهبری باره ها تذکر داده اند اما کو گوش شنوا متاسفانه قدر این منافقان در کشور زیاده و طبق قران مسلمین بدترین ضربه ها را از منافقان خواهند خورد
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    1 0
    مشخص هم هست که یک سری از دوستان خود جوش فقط به سراغ این خبر اومدند و لایک ها خود خبر میدهند از سر درون...
  • طاهر ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    1 2
    متاسفانه من خیلی فرزندان شهدا را میشناسم که خط سیاسی شون همینه همینطور هم پرتوقع و طلبکار چون خودم در مدرسه شاهد درس خواندم میدونم علت عمده اش توجه بیحساب به اینها بوده هی بادشون کردن که شما فرزند شهیدین شما به گردن همه حق دارین و ... نه یک بار که چند بار جلوی چشم همه دانش آموزان به معلم بی احترامی و توهین کردن ولی هیچکس کاری نکرد تازه ازشون معذرت خواهی هم میکردن هم حقوق ماهیانه دارن هم سهمیه دانشگاه هم مزیت های شغلی از همشون هم استفاده میکنن که البته جزو حقوق اجتماعی شون هست بعد دم از طبقه محروم میزنن بابات شهید شده خوش به سعادتش تو هم استفاده تو کردی شدی دکتر که عمرا بدون سهمیه میشدی اونم دانشگاه تهران انتقاد اشکال نداره ولی منم حق دارم ازت انتقاد کنم نمیشه هم طرفدار علی بود هم طلحه یا آقا رو قبول داری یا موسوی البته استدلال هاتون شبیه همه اونم میگفت من یار امام هستم تو هم میگی من فرزند شهید هستم هیچکس گردن اسلام و نظام حقی نداره این نظام رو خدا حفظ کرده نه هیچ چیز دیگه حتی شهدا همچین میگه انگار اگه باباش نبود الان صدام تهران رو گرفته بود امام فرمود هی نگین انقلاب برای ما چکار کرد بگید شما برای انقلاب چه کردین
  • کیان ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    1 4
    راستش این آقا با این انتقادهایی که فقط از زیر مجموعه های رهبری و دادگاه مطبوعات داشت، حرفهاش بوی لیبرالی می داد. پدرش فاضل بود خودش را چه حاصل. از لفظ رهبری گفتنش معلوم بود که تا حالا در دلش هم او را صدا نزده چه برسد به زبان. یک انقلابی واقعی واقعا دغدغه بزرگش این خطاهایی بود که گفته شد؟ یا این موارد فقط دغدغه اصلاح طلبها و لیبرالهاست برای ایجاد فضای بیشتر برای شیطنتهای خودشان؟ از بیان دلسوز معلوم می شود که برای چه دلسوزی می کند شاید نشود ثابت کرد.
  • کیان ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    1 1
    هرچند حرفهای این پسر و لحن طلبکارانه و قصد واقعی او را که بیشتر نظرات روشنفکرنماهای لیبرال و اصلاح طلب را شامل می شد قبول ندارم، ولی باید قبول کرد که سهمیه حق فرزند شهید است. هیچکس حاضر نیست به خاطر سهمیه پدرش را تقدیم کند، هیچ چیز جای پدر را نمی گیرد و باید از پدر او تشکر کرد و به خانواده اش لطف داشت.
  • کیان ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    2 0
    نه انتقاد خیلی هم خوبه، ولی تو که این مطلب رو نوشتی میدونی که اون درد واقعیش چی بود. انگار که همه جا اختناق و خفقانه و هیچکس اجازه حرف زدن نداره. در ضمن اون کارگرانی که شلاق خوردند به خاطر طلب حقوق معوقه نبود، بلکه موقع اعتراض کارهایی کرده بودند و حرفها و فحشهایی داده بودند که این مجازات رو داشته. حقوق میلیاردی مسئولین هم مربوط میشه به همون دو میلیاردی که آمریکا برداشت. البته بقیه اش هم که دستشونه فقط رسما خرجش نکردن.
  • کیان ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    1 1
    خط آخر مطلب شما خیلی زیبا و دقیق بود. حرفهای کسانی را می زد که پدرش را به شهادت رساندند. همان هایی که چشم دیدن شیعه و استقلال و عزت ایران را ندارند.
  • کیان ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    0 0
    این خشک و بسته رو خوب اومدی. نمیدونم چرا نظرات شما هم خشک و بسته بندی شده از غرب وارد میشه و بوی غربی میده. چرا هیچ وقت نظرات اصلاح طلبان بو و رنگ درد دین و مذهب را ندارد. چرا هیچ کدام از اصلاح طلبان دغدغه شیعه و حکومت اسلامی و حکومت امام زمان و حجاب و فرهنگ اسلامی را ندارد. این نشان می دهد که اصلاح طلبی از نوع غربی را می خواهند نه از نوع اسلامی را.
  • کیان ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    1 0
    معلوم بود که طرف مشکلاتش چیست و مشکل دیگری ندارد، دغدغه دین و حجاب و عفت و فیش حقوقی ندارد. دغدغه اش همان دادگاه مطبوعات بود و شیطنتهای دانشجویی. امیدوارم که رهبر انقلاب بعد از مراسم او را بخواهد و در مورد مواردی که این شخص مطرح کرد سند و مصداق بخواهد و همینطور تعداد این موارد را. بعد ببینیم این موارد یک در هزار، یک درصد، یا 50 درصد اتفاق افتاده است و ناحقی شده است.
  • اسفندیار ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    0 1
    من احمدی نژاد را دوست دارم و به او نیز رای خواهم داد انشاءالله
  • بچه شهید ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    2 2
    من به عنوان یک فرزندشهید ازنحوه صحبت کردن وبی ادبی این دانشجو واقعا متأسفم.ادب ونزاکت خیلی چیز خوبیه.ایشون باید بفهمه کجا داره حرف میزنه.حریم ها باید رعایت بشه.بازهم متأسفم براش.
  • ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    0 2
    این فرد بی ادب نسبت های ناروایی زد وسخنگوی سران و جریان منحوث فتنه بود مواردی که وی گفت روزنامه های زنجیره ای بارها این مطالب را علیه این نظام مظلوم بلغور کرده بودند و گزارشکر صهیونیست ها (احمد شهید) با آن علیه جمهوری اسلامی ایران جریان سازی کرده است . نسبت این فرد با اهداف و آرمان پدرش در کجاست ؟
  • ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    1 0
    من یه فرزند شهیدم از کارشناسی تا دکتری هم دانشگاه تهران درس خوندم دکتری هم بدون سهمیه قبول شدم و تموم کردم قربان تو.
  • علی ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    0 1
    طلای که پاکه چه منتش به خاکه انتقاد کنید از رهبری ایشون هم جواب میدن ببعضی ها فکر میکنن انتقاد کنن رهبر جوابی نداره و احساس میکنن که حق با خودشونه
  • حسام بهجت نیا ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    1 0
    ببینید باید قبول کنیم نگرشهای مختلف وجود دارد ... اگر این بنده خدا فکر میکرد امام زمانش روبروش ایستاده باز این لحن و بیان رو داشت؟ نه نداشت ... ایشون مقام ولایت فقیه رو درک نکرده من بهش حقم میدم
  • ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    1 0
    ایشون ادعا نکردن نماینده فرزندان شهدا هستند. آیا شما میخوای شهادت پدر ایشون رو کتمان کنی و یا کتمان کنی که ایشون فرزند شهید هستند؟ تند نرو امید
  • ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    0 1
    هی میگوید دلبسته انقلابیم و در بعضی مسایل نظرم با شما یکیست و در بعضی مسایل نیست.!!! نیست که نیست مهم این است که ولایت پذیر باشی وگرنه شاید نظر خیلی ها با امام خمینی و ائمه نیز متفاوت بوده ولی نظر ولی فقیه را به نظر خود ارجح قراز میدادند ...کلا ولایت فقیه را درک نکرده ای پسر جان حالا فرزند هرکه میخواهی باش از فضل پدر تو را چه حاصل؟. انصافا فکر نکنم پدرشون هم راضی میبود ازشون با این حرفاشون.... یا علی یا طلحه.... نمیشه تو سیاست داخلی طلحه رو قبول داشت تو سیاست خارجی علی رو که.... یا علی
  • بچه شهید ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    4 0
    طاهرمجهول الحال واکنون معلوم الحال:بااین نحوه قضاوت ماهیتتو رو کردی.اولا فرزندشهید هم مثل بقیه مردم استعداد وتوانایی داره ومیتونه بدون سهمیه هم قبول شه وثانیازمانی که فرزندشهید درگیرتشییع جنازه ومصیبت بوداحتمالا بابای جنابعالی به بالشت لم داده بوده وبهت میگفته باباجون یه بالشت دیگه بیار!!!!ثالثا احتمالا شما ازاون آدمایی هستی که ادعای روشنفکری میکنن.پس اینو بدون درهمون کشورهایی که اونا هم ادعای روشنفکری دارن برای کشته های جنگی وخانواده هاشون دهها برابر ما تسهیلات وخدمات دارن .پس اینو توسر بچه شهید نکوب.رابعا اینو یقین دارم که اگه پدر ایشون نبود صدام نمیتونست تهران رو بگیره چون بابای شما نمیذاشت خامسا ای والله به این انصاف وعقلانیت که اشتباه یک نفر رو به حساب همه میذاری سادساانگارتا الان منتظربودی یه اتفاقی بیفته وتو ادعای فضل کنی وسابعاعلیکم بالسرچ فی الاینترنت وثامنامشرق جان خیلی متأسف میشم اگه پیاممو نذاری.
  • یک بسیجی قلبی ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    1 0
    رهبری بزرگترین سرمایه و امید ملت ایران است , سالم ترین و پاکترین , با صبر و حوصله به حرف های اقای کامفیروزی گوش کردند , گرچه من فتنه رو خطرناک میدونم برای امنیت کشورم اما معتقدم که همیشه جا برای بهتر شدن هست , ولایت مداری شعار نیست ، خود رهبری به ما یاد میدهد با صبر و حوصله همدیگر را تحمل کنیم , ما همه ملت ایرانیم باید سعی کنیم با مدارا با یکدیگر و تحمل یکدیگر اوضاع را بهتر کنیم تا دشمنان واقعی از اب گل الود ماهی نگیرند , رهبری به اقای کامفیروزی قران هدیه دادند ، از ایشان عصبانی نشدند واقعا رهبری این سید, پیر اخلاق و کرامت هستند . باید دعا کنیم خداوند به سید ما طول عمر اعطا بفرماید زیرا در این اوضاع بد روزگار همچین اولیای خداوندی در میان ما نعمت وصف ناشدنی است واقعا تحت تاثیر رفتار بزرگوار قرار گرفتم.
  • دانشجوی شریف ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    0 0
    بیشترین نقدها در کشور به بخش اجرایی و مقننه کشور وارد اصولا رهبری در خیلی مسائل با وجود داشتن حق قدرت در عمل وارد نمیشه و نمی تونه بشه چون هزینه ای که دولت ها و طرفداران اون برای ایشون ایجاد می کنن بسیار سنگینه نمونه کوچک اون خانه نشینی احمدی نژاد بود و دیگری جنجال سال 88 در دولت فعلی هم سخنرانی های جنحالی سیاسی روحانی .....اصولا دولت ها در ایران برعکس چیزی که می گن به شدت آزاد هستن هم احمدی نژاد هم روحانی و...
  • احمد ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    1 0
    حرفهای حق و خوب ولی بدون رعایت احترام بزرگان در خطاب کردن بد است
  • احمد ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    1 0
    حرفهای حق و خوب ولی بدون رعایت احترام بزرگان در خطاب کردن بد است
  • حسنی ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    0 1
    دانشجوی منتقد سزیع یک نامه بنویس و خودت را دوباره مطرح کن. باید از این فرصت استفاده کنی و نماینده مجلسی و شورایی و ... بشوی. عجله کن
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    1 0
    بله بقیه کشورا هم امتیازات ویژه ای میدن اما نه اینکه یه سهمیه یهو 50-60 هزارتا رتبه رو بهتر کنه! ما مخالف حق و امتیاز به فرزند شهدا نیستیم چرا بهترین امکانات تحصیل براشون مهیا کنن رایگان حالا اونا هم بیان سخت کوشی کنن و خوب بخونن رتبه بیارن انصاف نیست منی که میانگین درصدهام 50 هست پشت کنکور بمونم و همکلاسیا سهمیه دارم با میانگین 15 الان در حال تحصیل پزشکی باشه!!
  • محمد حسین ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    1 0
    حرفها و انتقادات کامفیروزی کاملا مستدل - مستند و بر اساس موارد قانونی بود که ذکر کرد . شما که بابات پیشته و شهید نشده و بدون سهمیه دانشگاه رفتی هم منطق داشته باش و بصورت مستدل - مستند و مطابق مواد قانونی جواب بده ... میبینی که اینکاره نیستی و او شخص بزرگیه و مشکل از نظر دهندگان در این سایته که اغلب عوام هستند .
  • علی پیروز ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    2 1
    منم خیلی از حرفاش خوشم نیومدا ولی خب چرا ملت ما اینجوری اند خب بابا اگه حرفی زده و شما هم مثل من مخالفتی دارید بشینید به جای تحلیل شخصیت این اقا بدون تعصب سخنانش رو نقد کنید و بند بند حرفاش رو به چالش بکشید با شعار دادن و تحلیل کردن شخصیت گوینده و بحث های سهمیه فرزندان شهید که مشکل حل نمیشه اصل مطلب رو نقد کنید و جواب دندان شکن و منطقی به خود سخن بدید نه به گوینده سخن... شما هزارو یک استدلال هم بیاری که این ادم بدیه یا چمیدونم ضد ولایته و لیبراله و این حرفا بازم دلیل نمیشه بدون برسی دقیق و استدلال سخنانش رو نفی کنیم که این دقیقا خود تعصبه به معنای دقیق واقعی کلمه... و اگر هم در نفی سخنانش استدلالی دارید (که قطعا دارید) خب بگید نقدتون رو... که این رفتار دقیقا خود انتقاد پذیریه...انسان گوش میده واگه جواب منطقی داره بدون حاشیه های دیگه اصل سخن رو جواب میده...
  • مهدی بابک ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    1 0
    درود منم دو تا داییم شهیده و برادر وپدرم هیچ مدرکی هم نگرفتم از هیچ امکانی هم استفاده نکردم نه من نه خانواده ام ولی با نظراتش کاملا موافقم در ضمن رهبر پدر همه ی ماست ما حق داریم مثل یه فرزند باهاش راحو حرف بزنیم آقایون تندرها که واقعا آبری ما و رهبر رو ریختید و فقط بریز و بپاش و اختلاس میکنید چوبش رو انقلاب میخوره هم خیلی انتقاد کردید فقط بلدید بزنیدمیدونم منتشر نمیکند ولی مهم نیست چون چوب خدا صدا نداره ک خدا هم به گوشهاتون و هم به دلهاتون قفل زده و شما رو به حال خودش گذاشته
  • طاهر ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    0 0
    سلام علیکم جور از حبیب خوشتر کز مدعی رعایت... بنده کوچیک شما و بچه شهیدای حزب اللهی هم هستم از اینکه مکدر شدید ببخشید
  • طاهر ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    3 0
    شما آقایی من از دست این بنده خدا دلخور شدم منم پدرم جانبازه که البته اصلا پرونده هم تشکیل ندادن هنوز حتی خونه هم نداره یه عموم شهید شده یه عموم موجیه به حدی که زن و بچه اش ولش کردن چون نمیتونن تحملش کنن یه عموم که تمام جنگ تو جبهه بود بعد رفت تو تخریب و شناسایی مین بعد آموزش حزب الله و فعالیت های برون مرزی تا همین الان ولی هیچ ادعایی هم نیست فدای یه تار موی آقا بشکست اگر سر من به فدای چشم مستت سر خم می سلامت بشکست اگر سبویی وظیفه بوده عمل کردن ان احسنتم احسنتم لانفسکم...
  • ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    2 0
    خیلی از عزیزانی که در بچگی پدرانشان را از دست میدهند.. چون پدر ایشون شهید شده معنیش اینه که طلبکار گوشه خونه لم داده
  • جواب به بچه شهید ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    1 1
    راست گفت .... پدرانتان به سرما حق دارند اما دلیل نمیشود که فرزند شهید پسر پیغمبر باشد.... در ضمن خیلی ها هم انقدر سن و سال کمی داشتند که درگیری ها را یادشان نبوده و لزوما لطمه ای که نیاز به داشتن سهمیه های گوناگون داشته باشند ندیده اندمثل خیلی از عزیزانی که در بچگی پدرانشان را از دست میدهند..حال عده ای که شاید کم هم نباشند جا پای پدرانشان میگذارند که نوش جانشان هر تسهیلاتی که هست و نیست ولی لزوما جمله فرزند شهید دلیل بر تقدس فرزند نیست.... داستان کنعان را همه ما میدانیم دیگر از پغمبر خدا که بالاتر نداریم بعد هم شما که فرزند شهیدی چطور به خودت اجازه میدهی که دیگران را قضاوت کنی؟! چون پدر ایشون شهید نشده معنیش اینه وظیفشو عمل نکرده و گوشه خونه لم داده
  • محمد ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    0 0
    با امید مخالفم... بالاخره عده ای انتقاد دارند... واقعا اوضاع سخته. جذب حداکثری باید داشته باشیم. ضمنا شما از کجا این رو فهمیدی که... هست!! رهبری که معصوم نیستند. یک عده هستند مثل منو شما ولایت پذیر باشیم میگیم هرچی ایشون بگن می پذیریم ولی شاید بعضیای دیگه اینطور نباشن. ما باید باهاشون مدارا کنیم و کم کم بهشون ولایت پذیری رو یاد بدیم.
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    0 0
    جناب محمد حسین شما نیز یکی از همان قشر عوام هستید که بالاخره این توهم دانایی منجر به سقوطتان میشود
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    1 1
    اشتباه مثبت دادم!! با اینکه نشان داد که مردمسالاری در نظام واقعی است موافقم و بنظرم اکثر برداشت هاش دارای خدشه بود.
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    آخرش اونو گفت!
  • مریم ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    5 0
    فکر کنم شماها همیشه از رهبری که چه عرض کنم از خدا هم جلوترید. رهبر گفتن لذت بردن ایشون و تایید کردن
  • حسن نیاسری ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    1 3
    دعا میکنم به خون شهدا خدا به شماها بصیرت بده . پسر جان این چه حرفهاییه که میزنی ؟ یعنی تو نمیدونی که این جماعت از خدا بیخبر فتنه گر چه بلایی به سر مملکت آوردند ؟ متاسفم که تیز بین و بصیر نیستی !!
  • ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
    0 1
    موافقم
  • ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
    1 0
    چطور؟
  • مهسا IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    0 0
    عالی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس