کد خبر 598832
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰

سخنگوی اورژانس کشور از آماده‌باش ۱۲ هزار نیروی اورژانس در طرح نماز عید فطر خبر داد و گفت: در عین حال تمام نیروهای اورژانس در این طرح آماده‌باش هستند و حدود ۱۲ هزار نفر نیرو این طرح را پوشش می‌دهند، اما عموما تعداد نیروهایی که وارد این برنامه می‌شوند، در شهرها بین ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ نفر است.

به گزارش مشرق، مجتبی خالدی درباره تمهیدات اورژانس کشور در عید فطر، گفت: در بحث آماده‌باش برای برگزاری مراسم عید فطر بر اساس ابلاغیه وزارت بهداشت به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اعلام شده که جلسه‌ای را با ستاد برگزاری نماز عید فطر در تمام شهرها با همکاری پلیس برگزار کنند و در این جلسه بحث تردد آمبولانس‌ها و ساید تمهیدات لازم طراحی شود.
 
وی با بیان اینکه تمهیدات باید به صورتی باشد که بتوانند در کمترین زمان ممکن مصدوم را به مراکز درمانی برسانند، افزود: همچنین در زمان برگزاری نماز عید فطر در تمام شهرها بحث استقرار آمبولانس را خواهیم داشت و در عین حال دستور آماده‌باش هم به مراکز اورژانس بیمارستان‌ها داده شده است.
 
خالدی ادامه داد: همچنین مراکز هدایت عملیات و بحران در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به صورت آماده‌باش هستند تا در صورتی که ارائه خدمات به شکلی باشد که به امکانات دیگری از دانشگاه‌های شهرهای مجاور نیاز داشته باشند، این ستاد بتواند در کمترین زمان کار را انجام دهد و امکانات را فراهم کند.
 
خالدی از آماده‌باش ۱۲ هزار نیروی اورژانس در طرح نماز عید فطر خبر داد و گفت: در عین حال تمام نیروهای اورژانس در این طرح آماده‌باش هستند و حدود ۱۲ هزار نفر نیرو این طرح را پوشش می‌دهند، اما عموما تعداد نیروهایی که وارد این برنامه می‌شوند، در شهرها بین ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ نفر است.
 
وی با بیان اینکه اقدامات اورژانس از زمان اعلام عید آغاز می‌شود، افزود: در عین حال از آنجایی که با سه روز تعطیلی مواجهیم، برای جاده‌ها نیز تمهیداتی اندیشیده شده تا در جاده‌ها دچار چالش نشویم. در عین حال از ظرفیت آمبولانس‌ هوایی هم استفاده می‌شود. بطوریکه ۲۰ فروند بالگرد اورژانس در طرح نماز عید فطر فعال هستند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس