وزارت کشور در نامه‌ای به شورای نگهبان دو تاریخ را برای برگزاری انتخاباتی آتی ریاست جمهوری دوازدهم پیشنهاد کرده است که باید به تأیید این شورا برسد.

به گزارش مشرق، محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور،‌ در پاسخ به این سوال که آیا در تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم تغییری حاصل شده است یا خیر، اظهار داشت: با توجه به اینکه دوره انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در مردادماه به پایان می رسد و از سوی دیگر بر اساس قانون اساسی رئیس‌جمهور جدید باید حداقل یک ماه پیش از پایان دوره قبلی مشخص شده باشد بر این اساس وزارت کشور اقداماتی را انجام داده است.

وی در تشریح اقدامات وزارت کشور افزود: با توجه به زمان‌بندی برگزاری انتخابات دور دوازدهم که در خرداد ماه سال آتی برگزار می‌شود و مقارن با ماه مبارک رمضان است و به خاطر اینکه برگزاری انتخابات همزمان ریاست جمهوری و شورای شهر دشواری‌های خاص خودش را دارد. از این باب وزارت کشور طی نامه‌ای به شورای نگهبان دو تاریخ پیشنهادی را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم اعلام کرده است.

معاون سیاسی وزیر کشور تأکید کرد: این دو تاریخ پیشنهادی مربوط به قبل از خرداد ماه می شود تا بتوانیم در یک مقطع زمانی مناسب انتخابات آتی ریاست جمهوری دوازدهم و شورای شهر را برگزار کنیم.

همچنین حسینعلی امیری قائم‌مقام وزیر کشور با بیان اینکه دوره ریاست جمهوری یازدهم، 12 مردادماه سال آتی به پایان می‌رسد گفت: طبق اصل 119 قانون اساسی رئیس‌جمهور جدید باید حداقل یک ماه پیش از پایان دوره ریاست جمهوری اعلام شود. حال اگر این مدت زمان مقداری بیشتر شود اشکالی ندارد.

وی افزود: بر اساس زمانبندی موجود برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در خردادماه سال آتی که مقارن با ماه مبارک رمضان است پیش‌بینی شده و برای دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات که شامل وزارت کشور و شورای نگهبان می شود امکان دارد که در این ماه با مشکلاتی روبه‌رو شوند و حتی در زمان شمارش اخذ رأی در برخی کلان‌شهرها این اقدام تا چند روز طول می‌کشد و به طور کلی به دلیل مشقت‌هایی که امکان دارد برای دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات و مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی به وجود بیاید برای تغییر زمان برگزاری انتخابات نامه‌ای را به شورای نگهبان ارسال کرده‌ایم.

به گزارش فارس، قائم مقام وزیر کشور تأکید کرد: در این نامه دو تاریخ پیشنهاد شده است تا با بحث و تبادل نظر بین اعضای شورای محترم نگهبان و وزارت کشور تصمیم نهایی پیرامون آن گرفته شود اما مهم این است که انتخابات ریاست جمهوری سال آتی قبل از ماه مبارک رمضان یعنی در اردیبهشت ماه برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس