کد خبر 598322
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲

شهرداران شهرهای مختلف آمریکا با صدور قطعنامه‌ای به دولت اوباما و ناتو هشدار دادند که ادامه اقدامات تحریک‌آمیز ضد روسیه برای بشریت خطر بزرگتر نابودی هسته‌ای را به همراه دارد.

 به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، کنفرانس شهرداران ایالات متحده آمریکا (USCM) که سازمانی رسمی و غیر حزبی برای مدیران شهری است، رزمایش‌ ناتو با عنوان "آناکوندا" (گونه‌ای مار آبزی از خانواده اژدرماران) در مرز روسیه را افزایش‌دهنده تهدید درگیری هسته‌ای توصیف کرد.

 این نهاد در آستانه نشست نظامی ائتلاف ناتو در هشتم و نهم ژوئیه در ورشوی لهستان، اعلام کرد: بزرگترین رزمایش‌های ناتو در چندین دهه با مشارکت 14 هزار سرباز آمریکایی و آماده‌باش دفاع موشکی آمریکا در شرق اروپا، تنش‌ها میان دو غول هسته‌ای را افزایش می‌دهد.

قطعنامه این مدیران شهری در هشتاد و چهارمین کنفرانس سالانه تصویب شد و در آن آمده است: بیش از 15 هزار سلاح هسته‌ای که قدرتمندتر از بمب‌های هیروشیما و ناگازاکی است، وجود دارد و 94 درصد از آنها در دست ایالات متحده و روسیه است و همین تهدیدی علیه شهرها و بشریت محسوب می‌شود.

کنفرانس شهرداران آمریکا در ادامه به انتقاد از باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا پرداخت و تاکید کرد: تسلیم شدن در مقابل تشکیلات دفاعی و فراهم کردن زمینه هزینه‌کرد یک تریلیون دلاری آمریکا در طول سه دهه بعدی برای به اصطلاح نوسازی هسته‌ای که در نتیجه موجب افزایش خالص ذخایر انبار اتمی امریکا می‌شود، غیر قابل قبول است و در تضاد با روح پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان. پی . تی) است.

در این قطعنامه آمده است: دولت اوباما نه تنها کمتر از سایر روسای جمهوری آمریکا به کاهش ذخایر هسته‌ای مبادرت کرده بلکه قصد دارد یک تریلیون دلار برای حفظ و مدرن‌سازی بمب‌ها و کلاهک‌های هسته‌ای هزینه کند.

این مقام‌ها همچنین از اقدام آمریکا علیه شهروندان ژاپنی در هیروشیما و ناگازامی عذرخواهی کرده و گفتند: بمباران‌های اتمی آمریکا ده‌ها هزار تن از مردمان عادی ژاپن را سوزاند و تا پایان سال 1945 بیش از 210 هزار تن که عمدتا غیر نظامی بودند، مردند و بازماندگان این حملات و خانواده‌هایشان همچنان از اثرات فیزیکی، روانی و اجتماعی این حملات رنج می‌برند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس