کد خبر 598210
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹

دوران پسابرجام هم هیچ سودی به حال اهالی فوتبال و باشگاه‌ها نداشت و این رشته ورزشی محبوب‌ بی‌پول‌تر از همیشه شده است.

به گزارش مشرق، مردم ایران امیدوار بودند بعد از امضای توافقنامه برجام شرایط اقتصادی بهبود پیدا کند و تاثیرات مثبت و مشهودی در معیشت خود احساس کنند اما در حال حاضر این اتفاق هنوز نیفتاده است! مردم فقط وعده وعید می‌شنوند و تغییری در وضعیت اقتصادی حس نمی‌کنند اما از شنیدن ارقام نجومی حقوق برخی مدیران دولتی شگفت زده شده‌اند و در زمان تعطیلی لیگ برتر فوتبال یکی از سرگرمی‌های مردم در تاکسی و اتوبوس و مترو کوچه و خیابان بحث درمورد فیش‌های حقوقی نجومی برخی از مدیران است.

شاید از 4 مرداد که لیگ برتر شانزدهم شروع شود بحث حقوق‌های افسانه‌ای برخی مدیران فروکش کند و دوباره شاهد کری خوانی مردم فوتبالدوست باشیم هرچند شواهد نشان می‌دهد که فوتبال هم مثل مردم حال و روز اقتصادی خوبی ندارد! ظاهرا هنوز هیچ شرکتی برای در اختیار گرفتن تبلیغات محیطی اقدام نکرده است. انگار فوتبال در روزگار پسابرجام بی‌پول‌تر از همیشه شده است. حال اقتصادی فوتبال اصلا خوب نیست.

سازمان لیگ فوتبال ایران که در سال‌های گذشته به درآمدزایی‌اش برای فوتبال می‌نازید اکنون بدون رئیس و بلاتکلیف است! آگهی مزایدها‌ی تبلیغات محیطی هم هیچ ثمره‌ای تا این لحظه نداشته این در حالی است که کمتر از یکماه دیگر قرار است لیگ شانزدهم شروع شود. این مرتبه فقط باشگاه‌ها نیستند که از شرایط بد اقتصادی گلایه‌مند هستند خود سازمان لیگ هم اوضاع و احوال مناسبی ندارد. در فوتبال هم هیچ اثر مثبتی از پسا برجام نیست! باشگاهی مثل ذوب آهن که فصل گذشته توانست در لیگ قهرمانان آسیا نتایج مناسبی کسب کند در این فصل بودجه‌ای ریاضیتی و انقباضی برایش تعریف شده است. این حال و روز تیم قهرمان جام حذفی است. دیگر وضعیت اقتصادی تیم‌هایی مثل نفت آبادان، تراکتورسازی، سپاهان و... بماند.

باشگاه‌ها منتظرند ببیند که آیا فصل آینده می‌توانند روی درآمد تبلیغات محیطی حساب کنند یا در لیگ شانزدهم تبلیغات محیطی هم مثل حق پخش تلویزیونی تبدیل به رویا می‌شود؟! همه منتظرند تا ببیند مهدی تاج که سکان هدایت فدراسیون فوتبال را در دست گرفته و خودش سال‌ها رئیس سازمان لیگ بوده چه راهکاری برای عبور از این بحران بی‌پول در فوتبال دارد و مهندس تاج چه نقشه‌ای پیش روی فوتبال ایران می‌گذارد؟ آیا فوتبال فقیر می‌شود یا بازهم با همت اپراتورهای تلفن همراه روی جیب مردم حساب می‌کند! سه سال پیش سازمان لیگ در چنین روزهایی جشن قرارداد 160 میلیاردتومانی برای تبلیغات محیطی گرفته بود اما اکنون جیب‌های فوتبال خالی‌ است حتی خبری از عقد قرارداد چندین میلیاردی هم نیست.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس