کد خبر 598112
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۷

در روزهای اخیر و با انتشار فیشهای حقوقی مدیران دولتی در رسانه ها، موج مطالبه مردمی در فضای مجازی برای برخورد قاطع با صاحبان فیشهای نجومی و برقراری عدالت شکل گرفته است.

به گزارش مشرق، انتشار فیشهای حقوقی مدیران دولتی که یکی پس از دیگری در خروجی رسانه‌ها قرار گرفت به سرعت مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت و برخورد با متخلفان به یک مطالبه عمومی برای مردم تبدیل شد.

انتشار فیش های نجومی نکات جالبی را دربر داشت. به عنوان مثال قرار گرفتن حق شغل و فوق العاده شغل در کنار دریافت وام های کلان با بهره نزدیک به صفر، دریافت حق اوقات فراغت فرزندان، دریافتی برای اضافه کاری های بسیار بالا، و دریافت حق شرکت در جلسات هیئت مدیره شرکت های مستقر در خارج...  همه این نکات در بالاگرفتن موج مطالبه مردمی نقش موثری داشتند.

کاربران نیز با انتشار نظرات خود ذیل اخبار و گزارش هایی که با این موضوع در خروجی تسنیم قرار گرفت به بیان دیدگاه های خود در این باره پرداختند. جمع بندی نظرات منتشر شده نشان می دهد افکار عمومی سه مطالبه در این باره دارند که عبارتند از: برخورد و عزل مدیران متخلف، باز گرداندن اموال تضییع شده به بیت المال و سوم جلوگیری از به کارگیری این مدیران در پست های دیگر.

در ادامه برخی نظرات کاربران تسنیم درباره فیش های نجومی را می خوانید:

همایون: با این آقایان باید مطابق نظر مقام معظم رهبری برخوردی قاطع شود . اینها دم از دیانت و سیره علی میزنند ولی بویی از امانتداری و سیره مولا نبرده اند . ملت اشد مجازات این خائنین را خواستار است . آقای روحانی باید به خواست ملت احترام بگذارد

حسین: حالا نوبت محاکمه است قبل از اینکه آنها در پست های دیگر گماشته شوند... دستگاه قضایی اقدام انقلابی کند. مردم پشت قوه قضائیه هستند. هراس از هیچ چیز و هیچ کس نداشته باشید.
ارسلان: لطفا لیست حقوقهای مخفیانه یا پشت پرده را هم صادر کنید. روز قیامت نزدیکه.ملت بیچاره و گرسنه و بیکاران 

 سارا: این بند حق اوقات فراغت فرزندان دیگر چه صیغه ایه!والله خجالت داره!

مهرداد: بابا مصبتونو شکر با دومیلیون حقوق روزی هزاربار خدارو شکرمیکنیم ....شما دیگه کجا رو میخاید بگیرید .....

امیر: به دستور بعضی آقایان پولی دریافت شد و توسط آقای ر بین نمایندگان مجلس توزیع شد. نمایندگان که پاسخگو نشدند ولی آقای ر بازداشت شدند و الان هم دوران حبس را می گذرانند. آقای بقایی هم که چند ماه بازداشت شد و در انتها چیزی اثبات نشد و ایشان آزاد شدند. کابینه و اعضا دولت قبل اگر تخلفی !! داشتند رسیدگی شد. حداقل انتظار این است که افراد خاطی در این دولت نیز محاکمه شوند. ضمنا خوب شد دولت محترم راستگویان خزانه را خالی!! تحویل گرفت، اگرنه حقوق آقایان میلیاردی میشد!!

ناشناس: وآقعا" افشای فیش های حقوقی کار ساز شد واین آقایان امروز استعفا می دهند وفردا در پست بهتر بالاتری بکار گرفته میشوند. طبق جدول مندلیف در هر دوره از چپ به راست به گازها ختم می شود وقوانین ما هم از حالت گازی نیز خارج شده واین جدول باید باز طراحی گردد.

علی کشاورز: من هم یک کارمندم با 19 سال سابقه کار و بامدرک کارشناسی ارشد چندین سال زیر یک میلیون تومان حقوق گرفته ام.

مجید: دست همه ی دزدان بیت المال رو باید با تبر بزنیم.

ناشناس1: مردم نه شاخ دارند و نه رو پیشونیشون چیزی نوشته شده شما به اعتماد این مردم به کشور و به اسلام به ولایت فقیه خیانت کردید و میکنید فقط بخاطر حفظ جایگاهتان. این یک قطره از دریای خیانت دزدی شماست به عنوان مثال جریان 6000 خودرو سنتافه چیست که بدون پرداخت گمرکی هرکدام30 میلیون قیمت تمام شده برای وارد کننده هزینه داشته.

سبحانی: واقعا فکر میکنید این ادم اولین باره داره این کارها رو میکنه؟ این ادم زندگیش روی همین رشوه ها و تهدید ها بنا شده.

ناشناس: جرم صفدر حسینی اقدام علیه امنیت ملیه با شبکه سازی و گروهک سازی در نهاد ها و رسانه ها و مجلس و ادارات است. با استعفا در خفا دست به توسعه مافیای خودش خواهد زد.
بازنشسته: لطفا به همه زوایا توجه شود و این اقدام ها هیجانی و زود گذر نباشد.

ناشناس: اون دنیا جواب علی (ع)رو میتونید بدید ؟چه انتظاری دارید رستگار شوید درحالی که ازبیت المال مال اندوزی میکنید.

ناشناس: ملت را سر کار گذاشتین با استعفای نمایشی به جای اخراج و محاکمه و تصفیه اینها از سیستم اداری کشور؟ وگرنه این افراد گرگ بارون دیده میشن و بسیار حرفه ای تر و مخفیانه تر عمل میکنند و دیگه ردپا هم نمیزارن. معاونین و مدیران و پرسنل صندوق توسعه که جزو شبکه صفدر حسینی هستن چی؟ میمونن سرجاشون یا همشون جابجا میشن جاهای بهتر. باید کمپین درخواست محاکمه در دادگاه علنی با پخش تلویزیونی کنیم و گرنه اینها دارن با استعفاها ملت را سر کار میزارن. قوه قضاییه کجایی دقیقا کجایی؟

احد: یارانه ما را هم قطع بکنند بدهند به اینها کارشان راه می افتد؟

مسعود: پولهایی که دزدیده شد برگشت؟ تضمینی شد که آقایان پست دیگری نگیرند؟نمایندگانی که هزینه تبلیغاتشان از این دزدیهای حقوقی تامین شد و به خانه ملت رفتند چه؟الزامی برای رسیدگی به رفتار آنان وجود دارد؟اصلا تنبیه درخوری پیش روی این جماعت رفقای دزد و شرکای قافله قرار خواهند داد؟

حمید:اگه تخلف کردند باید مجازات و محاکمه شوند برکناری قابل قبول نیست.اگر دست در جیب بیت المال کرده اند باید دادگاهی شوند.

باوجود مطالبات گسترده مردمی برای برخورد قاطع و عزل مدیران متخلف، واکنش مقامات دولتی نسبت به این تخلفات، عجیب بود. از یک سو بحث مبارزه با تبعیض در حقوقها بلند شده است و از طرف دیگر بحث استعفای متخلفان، مطرح می شود.

ولی الله سیف می گوید، اگر خودشان (مدیران متخلف با فیش نجومی) تشخیص دادند، تخلف کرده اند استعفا می دهند. در حالیکه اگر مدیری در این مقیاس بیت المال را تضییع کرده باشد باید از خدمات دولتی منفصل شده و اقدامات قانونی برای بازگرداندن وجوه از دست رفته فراهم شود.

در هر حال به نظر می رسد جریان حاکم بر دولت از سوختن مهره های مدیریتی خود نگران است و سعی دارد با طرح استعفاهای داوطلبانه چند صباحی آن ها را از انظار افکار عمومی دور نگه دارد و پس از این که آب ها از آسیاب افتاد به فراخور موقعیت هر مدیری را در جایی و مسئولیت جدیدی به کار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس آذری ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
    0 0
    مشرق عزیز آدم باید واقع بین باشد. وقتی که یک سوپرمارکت و یا یک میوه فروش مثلا در هفت تیر و یا میدون تجریش روزانه یک میلیون تومان سود کاسبی داشته باشد ، چطور میشه انتظار داشت که یک مدیرعامل بانک یا مؤسسه مالی بزرگی مثل بیمه ایران برای ماهانه هفت یا هشت میلیون تومان تخصص و مدیریتش را خرج سیستم کند؟؟!!!
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
    0 0
    درپاسخ به ناشناس اذری برود سبزی بفروشد نه اینکه مال ملت را درکیسه کند هستند جوانان غیور ومتعهدی که با حقوق ناچیز خدمت گزار ملت باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس