کد خبر 59705
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۸

رئیس باند «آدم‌خواران» که از سال 88 تحت تعقیب بود، وقتی بازداشت شد تمام اعضای باند را لو داد.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، تیرماه سال 88 یکی از مجرمان سابقه‌دار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به نام «حمید» ( 40 ساله ) که به اتهام مشارکت در ارتکاب جرائم خشن و کیف‌قاپی و همچنین عضویت در گروه دزدان سابقه‌دار و خشن موسوم به «آدم خواران» که ده‌ها عضو این گروه توسط کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر و به حکم دادگاه محکوم و روانه زندان شده بودند، پس از گذشت مدتی از دوران محکومیت خود با اخذ مرخصی از زندان خارج و از آن زمان متواری می‌شود.

حمید از مجرمان سابقه‌داری است که از سال 78 تاکنون بارها به اتهام ارتکاب جرائم مختلف دستگیر شده و حتی در یکی از عملیات‌های کارآگاهان پلیس آگاهی جهت دستگیری وی، در حالی‌که قصد فرار از دست کارآگاهان را داشته مورد هدف گلوله قرار گرفته است.
با گذشت مدت کوتاهی از متواری شدن متهم و اعلام این خبر به پلیس آگاهی تهران بزرگ و اداره هجدهم که متهم در این اداره دارای سوابق متعدد سرقت‌های کیف‌قاپی و خفه‌کنی بود، وقوع یک سلسله سرقت‌های مشابه به شیوه‌های مختلف کیف‌قاپی، خفه‌کنی، زورگیری و ... به معاونت سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام می‌شود که با توجه به خشونت به‌کار رفته شده در برخی از سرقت‌ها که دزدان با استفاده از چاقو و قمه تعدادی از مالباختگان را نیز مجروح ساخته بودند، موضوع جهت رسیدگی ویژه در دستور کار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با مراجعه تعدادی از مالباختگان به اداره هجدهم و جمع‌بندی اطلاعات به‌دست آمده، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که در تمامی سرقت‌ها مالباختگان از مراجعه‌کنندگان به مراکز تجاری از جمله «صرافی‌ها» و «شعبات بانکی» هستند که دزدان با اطمینان از به همراه داشتن مبالغ قابل توجهی وجه نقد توسط این افراد اقدام به شناسایی و سرقت از آنها به شیوه‌های زورگیری، پنچری خودرو، تخم‌مرغ‌زنی، خفه‌کنی و ... کرده‌اند. 


کارآگاهان اداره هجدهم در ادامه تحقیقات خود با شناسایی شیوه و شگردهای استفاده شده در سرقت اطمینان پیدا کردند که دزدان توسط یک «زاغ زن» اقدام به شناسایی طعمه‌های خود کرده‌اند. بلافاصله بررسی دقیق تصاویر دوربین‌های مداربسته بانکی و مراکز تجاری و اقتصادی محل مراجعه مالباختگان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و همانگونه که کارآگاهان از حضور یک زاغ زن در این مراکز اطمینان داشتند، زاغ زن گروه توسط آنها مورد شناسایی قرار گرفت و این فرد کسی نبود جز همان متهم تحت تعقیب به نام «حمید» که از زمان متواری شدن خود از زندان، مخفیگاه سابق خود را در منطقه اتابک تغییر داده و هیچگونه رد و نشانی خاصی نیز از خود به جای نگذاشته بود.
با شناسایی متهم و قطعی شدن نقش و مشارکت «حمید» در ارتکاب سرقت‌ها، تصاویر متهم در اختیار کلیه پایگاه‌های پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت تا دستگیری وی در دستور کار تیم‌های مبارزه با کیف‌قاپی این پایگاه‌ها نیز قرار بگیرد. سرانجام تحقیقات دامنه‌دار و بررسی سوابق مجرمان به نتیجه نشست و کارآگاهان اداره هجدهم اطلاع پیدا کردند که «حمید» توسط عوامل گشت کلانتری 164 ازگل و در حین یک فقره کیف‌قاپی دستگیر و خود را با نام مجعول «محمد» معرفی کرده که با انتقال وی به پایگاه یکم بلافاصله توسط کارآگاهان مورد شناسایی قرار گرفته و دستگیری متهم‌ به اداره هجدهم اعلام شده است. 


با انتقال متهم به اداره هجدهم و آغاز تحقیقات تخصصی، متهم که در برابر اسناد و مدارک ارائه شده از سوی کارآگاهان، به ویژه تصاویر دوربین‌های مداربسته بانکی که متهم را در حال شناسایی مالباختگان نشان می‌داد‌ چاره‌ای جز اعتراف نداشت، لب به اعتراف گشود و نام دیگر اعضای گروه دزدان را به کارآگاهان اداره هجدهم معرفی کرد. 


با شناسایی دیگر اعضای گروه به اسامی سعید (21 ساله)، مهدی (20 ساله) و علی (20 ساله) دستگیری متهمان در دستور کار کارآگاهان اداره هجدهم قرار گرفت.

با دستگیری تمامی اعضای گروه و آغاز تحقیقات و همچنین دعوت از مالباختگان شناسایی شده و همچنین جمع‌بندی دیگر اطلاعات به‌دست آمده، متهمان که چاره‌ای جز اعتراف نداشتند به ده‌ها فقره کیف‌قاپی، خفه‌کنی، زورگیری و .... در نقاط مختلف سطح شهر تهران از جمله رسالت، تهرانپارس، پیروزی، دماوند، شریعتی، ولی‌عصر، میدان نبوت، سیدخندان، تجریش، شهرک‌غرب و ..... اعتراف کردند که با شناسایی ده‌ها نفر از مالباختگان و حضور آنها در اداره هجدهم، تاکنون ارزش وجوه نقد سرقت شده توسط متهمان، بیش از یک میلیارد تومان برآورد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    "پس از گذشت مدتی از دوران محکومیت خود با اخذ مرخصی از زندان خارج و از آن زمان متواری می‌شود" چنین جانی را بعد از ده سال تعقیب و گریز تحویل قوه قضاییه می دهند، بعد با مرخصی قانونی از زندان خارج می شود و باند آدمخواران را تاسیس می کند...
  • داور پوراسد ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    زحمت پليس بايک ندانم کاري از بين ميرود.ادم سابقه داررو راحت مي بخشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس