برادر شهید خبرنگار، غلامرضا رهبر، گفت: گزارش‌های او آنقدر واکنش برانگیز بود که صدام در یکی از مصاحبه‌های خود به صراحت اعلام کرده بود که ما باید «این بلبل ایران» را اسیر کنیم.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، دومین برنامه دیدار با خانواده شهدای رسانه با دیدار از خانواده شهید غلامرضا رهبر نخستین شهید خبرنگار، امروز ۸ تیر برگزار شد.

در این دیدار فریبا انصاری پور همسر شهید رهبر با اشاره به نحو شروع فعالیت شهید رهبر در حوزه خبرنگاری گفت: وی در امتحان استانی گویندگی نفر اول شده و برای خبرنگاری و گویندگی در رادیو نفت آبادان دعوت به همکاری می‌شود و در همین حال در شهریور ۵۹ که جنگ شروع شده، شهید رهبر بلافاصله به رادیو می‌آید و اعلام می‌کند که: «جنگ با تمام ابعادش شروع شده است».

وی افزود: شهید رهبر را در آبادان اسوه می‌دانستند و موجب ایستادگی و مقاومت بسیاری از مردم در این شهر بود. بعد از شهادتشان متوجه شدیم این شهید بزرگوار به دیدار خانواده‌های باقیمانده در آبادان می‌رفته و به آنها کمک می‌کرده و جویای احوال‌شان بوده است.

همسر این شهید والامقام یادآور شد: غلامرضا خودش به من می‌گفت که در اوایل جوانی چندان زمینه مذهبی‌اش قوی نبوده و در هنگام سربازی و آشنایی با حضرت امام (ره) با اسلام آنطور که باید، آشنا می‌شوند. به همین دلیل حیات معنوی خود را مدیون انقلاب می‌دانست و نسبت به آن احساس ادای دین می‌کرد و حاضر به جانفشانی و ایثار در راه انقلاب بود.

وی اهل مطالعه بودن، داشتن روحیه پرسشگری، روحیه کار و تلاش بی وقفه و مهربانی و خوش اخلاقی را از دیگر ویژه های شهید رهبر عنوان کرد و افزود: معنای بسیاری از صحبت‌های شهید را ما سال‌ها بعد متوجه شدیم. صحبت‌هایی مانند این که «مومن همواره باید شک کند» و یا این که «جبهه خان نعمت ما هست».

انصاری پور در بخش دیگر از صحبت های خود با بیان اینکه این شهید والامقام سهم بزرگی در ثبت و به تصویرکشیدن مهمترین لحظات و حوادث جنگ دارد و حداقل بیش از ۶۰ درصد تصاویر و اخبار پخش شده از جنگ توسط این شهید انجام شده، گفت: با این وجود غلامرضا همانند همان زمان حیاتش، غریب و مظلوم است و نسل امروز شناختی از این شهید ندارند.

همسر شهید غلامرضا رهبر ادامه داد: ما با وجود چنین الگوهای حقیقی نیازی به الگوسازی نداریم و به همین منظور درخواست داریم ابعاد زندگی این شهید بزرگوار مطرح شود و در قالب فیلمی به تصویر کشیده شده و در صورت امکان روزی را به نام این شهید نامگذاری شود. پیش از این مستندی در مورد این شهید ساخته شده که به نظرمان مستند مناسبی نبوده و نتوانسته بیانگر حقایق و ابعاد شخصیتی این شهید باشد.

برادر شهید رهبر نیز در این دیدار گفت: گزارش‌های این شهید بزرگوار آنقدر حساس و واکنش برانگیز بود که صدام در یکی از مصاحبه‌های خود به صراحت اعلام کرده بود که ما باید این بلبل ایران را اسیر کنیم. اولین خبرهای حوادث جنگ را همیشه شهید رهبر مخابره می‌کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس