بیست و سومین جلد از کتاب نیمه پنهان ماه انتشارات روایت فتح به سرگذشت شهید غلامرضا رهبر می‌پردازد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، بیست و سومین جلد از کتاب نیمه پنهان ماه انتشارات روایت فتح به سرگذشت شهید غلامرضا رهبر می‌پردازد که در 72 صفحه بر اساس خاطرات همسرش «فریبا انصاری» منتشر شد.

غلامرضا رهبر، خبرنگار دوران دفاع مقدس بود و در طول جنگ تحمیلی در حوزه‌های گزارشگری، گویندگی رادیو و تلویزیون در مناطق مختلف جنگی فعالیت داشت. ابوالفضل طاهرخانی که پیش از این 10 اثر در زمینه داستانی و زندگی‌نامه داستانی تالیف کرده، خاطرات و روایات این شهید را که از سوی محققان موسسه انتشارتی روایت فتح در قالب مصاحبه گردآوری شده بود، در مدت چهار ماه نوشت.
دیدار با «شهید غلامرضا رهبر» در بیست و سومین نیمه پنهان ماه
در پشت جلد این کتاب می‌خوانیم: «شب قبل کوله پشتی‌اش را شسته بودم. صبح که می‌خواست برود ماموریت، رفتم کوله‌پشتی را آوردم. وسایلی که همیشه همراهش می‌برد، گذاشتم توی کوله‌پشتی. یک دفترچه یادداشت، یک خودکار. یک چفیه سفید رنگ، شیشه عطر، گل محمدی، تسبیح، مهر و قرآن با چند برگ کاغذ یادداشت. از اتاق که بیرون می‌رفت، طبق معمول به ظاهر لبخند می‌زدم، اما با رفتنش در دلم چیزی را چنگ می‌زدند. فاطمه خوابیده بود. ایستاد بالای سرش. بدون صدا برایش شکلک درآورد و بعد به آرامی زانو زد و صورتش را بوسید. طوری که بیدار نشود. دلش نمی‌آمد بیدارش کند. اما دلم می‌خواست بیدار می‌شد، گریه می‌کرد. به کمکم می‌آمد و نمی‌گذاشتیم از در اتاق بیرون برود. اما این‌ها همه در خیالم بود. در عالم واقع به من نزدیک شد و سر شوخی را باز کرد. می‌دانستم عمدا شوخی می‌کند که دلم را به دست بیاورد ولی خودش بهتر می‌دانست. دل من با این شوخی‌ها به دست نمی آمد...»

نیمه پنهان ماه مجموعه کتاب‌هایی است که خاطرات شهیدان را از زبان همسرانشان بازگو می‌کند.
 
بیست و سومین جلد از کتاب «نیمه پنهان ماه» را انتشارات روایت فتح با شمارگان یکهزار و 100 نسخه، قطع پالتویی، 72 صفحه و به بهای 40‌ هزار ریال روانه بازار نشر کرده است.
*ایبنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس