نخستین یادوارۀ شهدا و جانبازان ایرانی جهاد افغانستان مهرماه ۱۳۹۵ برگزار می‎‎‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، نخستین یادوارۀ شهدا و جانبازان ایرانی جهاد افغانستان در مهرماه 1395 با حضور خانواده‌‎های معظم شهدا و جانبازان، سخنرانی شخصیتهای آگاه، شعرخوانی، خاطره‌‎گویی و در نهایت نمایش فیلم برگزار خواهد شد.

خاک سرخ‌ روی دو سرزمین اسلامی ایران و افغانستان با خون صدها هزار شهید جاوید، رنگین و روحانی است. شهیدانی از هر دو کشور که برای مرزبانی از اصول و ارزشهای متعالی اسلامی، مرزهای اعتباری سیاسی را درنوردیدند و در راه آرمانهای بلند، با شکوه و بی‌‎مانند قدسی، جان باختند و جاودانگی خریدند.

کمترین کاری که از ما بر می‎‌آید، دل را به یاد آن ساکنان سربلند قله‌‎های ابدیت، سکان‌داران سفینۀ رستگاری، زنده و بی‌زنگارساختن است. در غیر آن، چندان دور و دیر نیست که هویت و ماهیت انسانی ـ انقلابیمان در واماندگیهای نفسانی، رنگ ببازد و ما از مبدأ و مبنای وجودیمان دورتر بیافتیم.

برای همین است که به رغم همه تنگناهای ناشی از غربت و آوارگی، بر آنیم که پس از سی و پنج سال تأخیر و تعلل، اولین یادواره شهیدان و جانبازان ایرانی جهاد افغانستان برگزار کنیم.

ایمان داریم که خون نخشکیده شهیدان بدون مرز، بار دیگر این توانایی را دارد که در عصر جهانی‌ شدنِ ترس و تنهایی انسان و در زمانۀ بی‎‌مرزی تهدید و ترور، ما را در خاکریزهای بی‎‌پایان راهبردهای تفکر توحیدی تشیع گرد آورد و در جبهۀ جاودانه جهاد و جان‎‌بازی، دوشادوش‎مان قرار دهد.

در این میان، سهم شما شاعر عزیز ایرانی و افغانستانی در یادواره پاسداشت برادری به شهیدان بدون مرز ایرانی و افغانستانی، با آفرینشهای زیبا و معنوی است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس