کد خبر 596120
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲

نخست وزیر ترکیه گفت: آنکارا حاضر است تا به خاطر سرنگونی جنگنده سوخو ۲۴ روسیه در نزدیکی مرزهای ترکیه در سوریه، به مسکو غرامت پرداخت کند.

 به گزارش مشرق، روز دوشنبه دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نامه ای را برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ارسال کرده و در این نامه تمایل خود را برای حل و فصل منازعه در روابط دو کشور اعلام کرده است.

اردوغان در این نامه مراتب تسلیت خود را به خانواده خلبان کشته شده روسی بیان کرده است.

علی ییلدریم نخست وزیر ترکیه روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی تی آر تی تاکید کرد: محتوای نامه روشن و شفاف است. ما تاسف خود را اعلام کردیم و در صورت لزوم، غرامت پرداخت خواهیم کرد. هر دو کشور به دنبال عادی سازی روابط هستند. به نظر من، پیشرفت هایی در این خصوص حاصل شده است.

نوامبر گذشته در پی سرنگون شدن یک فروند هواپیمای جنگنده روسی توسط جنگنده های ارتش ترکیه در مرز سوریه، روابط دو کشور به شدت متنشج شد.

اردوغان خواستار دیدار رو در رو با پوتین در حاشیه نشست آب و هوایی در پاریس شد ولی این درخواست با مخالفت رئیس جمهور روسیه روبرو شده است.

نخست وزیر ترکیه گفت: آنکارا حاضر است تا به خاطر سرنگونی جنگنده سوخو ۲۴ روسیه در نزدیکی مرزهای ترکیه در سوریه، به مسکو غرامت پرداخت کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    0 0
    به غلط کردن افتادن
  • ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    0 0
    کار اشتباهی کردن ایران سالها مقابل غرب و امریکا ایستاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس