کد خبر 595909
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از افزایش محسوس دما در ۷۲ ساعت آینده خبر داد و گفت: دمای هوا در برخی مناطق حداکثر به ۵۰ درجه نیز می‌رسد.

افزایش دمای هوا در سراسر کشوربه گزارش مشرق، احد وظیفه در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود طی 24 ساعت آینده ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس دچار افزایش ابر و گاهی رگبار باران در ارتفاعات خواهد شد؛ البته ساکنان استان تهران امشب افزایش ابر و احتمالا باران پراکنده را تجربه خواهند کرد.
 
وی ادامه داد: در دو روز آینده وزش باد شدید در شرق کشور موجب ایجاد پدیده گرد و خاک و طوفان شن خواهد شد و این وضعیت در منطقه زابل شدیدتر از سایر نقاط است.
 
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: همچنین وزش باد شدید شرقی مناطقی از استانهای اصفهان، مرکزی، قم و سمنان را در بر می‌گیرد؛ برای مناطق مرزی غرب و جنوب غرب نیز پدیده گرد و غبار دور از انتظار نیست.
 
وظیفه از افزایش یافتن دمای هوا در روزهای آینده خبر داد و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که رفته رفته در روز سه‌شنبه و چهارشنبه افزایش دما به اکثر نقاط کشور برسد و غالب مناطق کشور گرمای هوا را تجربه کنند.
 
وی در پایان اظهارکرد: حداکثر دمای هوای استان تهران در حال حاضر 35 درجه بالای صفر است که در سه روز آینده به عدد 40 درجه نیز خواهد رسید؛ دمای هوای شهرهای جنوبی به‌ویژه استان خوزستان نیز در چند روز آینده حداکثر 50 درجه خواهد شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس