کد خبر 595878
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷

در درگیری ها و تیراندازیهای خیابانی در مناطق مختلف آمریکا طی 12 ساعت گذشته دستکم پنج نفر کشته و پنج نفر زخمی شدند.

  به گزارش مشرق، در تیراندازی در شمال فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا آمریکا سه نفر زخمی شدند.

پایگاه اینترنتی فاکس.ترتی.ناین اعلام کرد؛ در این تیراندازی که در شمال فیلادلفیا روی داد، سه مرد هفده تا بیست ساله هدف حمله قرار گرفتند. تحقیقات درباره این تیراندازی ادامه دارد.

تیراندازی در هیوستون، ایالت تگزاس آمریکا نیز یک کشته برجای گذاشت. این تیراندازی در جنوب غرب شهر هیوستون روی داد.

در ایالت اورگون آمریکا نیز چهار نفر کشته و زخمی شدند. پایگاه اینترنتی کی.او.آی.ان گزارش داد؛ در تیراندازی در حومه شهر وود بورن دو نفر کشته و دو نفر زخمی شدند.

پایگاه اینترنتی نیوز.فور.سان آنتونیو نیز اعلام کرد؛ در تیراندازی در شرق شهر سان آنتونیو در ایالت تگزاس آمریکا یک مرد کشته شد.

پایگاه اینترنتی فاکس ترتین نیز در این باره گزارش داد؛ تیراندازی در منطقه شلبی کانتی در ایالت تنسی در آمریکا یک نفر کشته شد.

پس از کشتار اورلاندو، بیشتر آمریکایی‌ها معتقدند که کشورشان نسبت به قبل از حملات ترویستی 11 سپتامبر 2001 ناامن‌تر شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، نظرسنجی مؤسسه راسموسن ریپورتز، نشان می دهد تنها 26 درصد آمریکایی معتقدند که آمریکا اکنون امن‌تر از قبل از حملات یازده سپتامبر 2001 است.

این آمار پایین‌ترین سطح اعتماد آمریکایی‌ها به امنیت در کشورشان از سال 2006 است که نخستین نظرسنجی در این زمینه صورت گرفت.

به علاوه از هر ده آمریکایی واجد شرایط شرکت در انتخابات شش نفر اعلام کردند که کشورشان در حال حاضر دیگر امن نیست که افزایش هفت درصدی را نسبت به نظرسنجی نوامبر 2015 نشان می دهد.

این نظرسنجی در حالی است که آمریکا هنوز کشتار اورلاندو را که مرگبارترین تیراندازی تاریخ آمریکا به شمار می رود، هضم نکرده است.

12 ژوئن در تیراندازی در یک کلوپ شبانه در اورلاندو، 49 نفر کشته و 53 نفر دیگر زخمی شدند. این مرگبارترین حمله تروریستی در آمریکا پس از حملات یازده سپتامبر 2001 بود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس