نمایندگان ترکیه و رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه آخرین دور از مذاکرات عادی سازی روابط خود را انجام می دهند.

 به گزارش مشرق، به نقل از هاآرتض، این نشست امروز در رم پایتخت ایتالیا برگزار می شود و بر اساس اعلام منابع آگاه گویا دو طرف در مورد جنبش حماس نیز به نقاط مشترکی رسیده اند.

ترکیه برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی سه شرط داشت؛ معذرت خواهی از آنکارا بواسط حمله کماندوهای اسرائیل به کشتی ماوی مرمره، پرداخت غرامت به خانواده های قربانیان این حادثه و رفع محاصره غزه.

دو شرط اول ترکیه انجام شده است اما در مورد چگونگی رفع حصر از غزه دو طرف مواضع متناقضی را بیان می کنند. چنین گفته می شود که با انعطاف ترکیه در مساله رفع حصر غزه، قرار شده بدون رفع کامل حصر غزه از سوی رژیم صهیونیستی، بخش مهمی از نیازهای انسانی، دارو، غذا و مصالح ساختمانی برای بازسازی زیرساخت های تخریب شده غزه در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی از طریق ترکیه و با کنترل مامورین رژیم صهیونیستی صورت گیرد.

در مقابل رژیم صهیونیستی نیز از ترکیه خواسته است دفتر سیاسی، نظامی حماس در استانبول بسته و فعالیت های آن در ترکیه محدود شود.

بر اساس این گزارش در مذاکرات امروز دو طرف در رم ریاست طرف ترک هیات مذاکره کننده را فریدون سینیرلی اوغلو قائم مقام وزیر خارجه ترکیه به عهده دارد که به تازگی در تغییر و تحولات در دستگاه دیپلماسی ترکیه به عنوان نماینده دائم این کشور در سازمان ملل برگزیده شده است. ریاست طرف رژیم صهیونیستی را نیز «جزاف سیچانور» مشاور عالی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به عهده دارد.

روابط دیپلماتیک ترکیه با رژیم صهیونیستی که از سال ۲۰۱۰ میلادی به دنبال یورش کماندوهای اسرائیلی به کشتی مرمره کمک رسان به مردم محاصره شده غزه و کشتن شدن ۹ فعال ترک در این حادثه به تعلیق در آمده است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس