تعرفه اینترنت بین‌الملل، ADSL، اینترنت موبایل، مکالمه درون استانی تلفن ثابت و خرید خط تلفن ثابت تغییر کرد که تاریخ اجرا هنوز اعلام نشده است.

 به گزارش مشرق، وزارت ارتباطات اعلام کرد: به منظور حمایت از تولید محتوای داخلی و توسعه شبکه ملی اطلاعات، تعرفه‌های زنجیره دسترسی به دیتا شامل اینترنت بین‌الملل، انتقال لایه‌های 2 و 3، دسترسی از طریق فناوری ADSL و تعرفه تلفن ثابت در قالب یک مدل تعرفه‌ای از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بازنگری شد.

مطالعات و بررسیهای مختلف در فضای ارتباطی کشور نشان می‌داد که تغییرات رفتاری در مصرف خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شده و رویکرد مردم به استفاده بیشتر از خدمات داخلی مبتنی بر دیتا نسبت به خدمات مبتنی بر شبکه‌های سنتی ارتباطی تغییر کرده است.

براساس این تغییر رویکرد با هدف کاهش هزینه‌های مصرف دیتا و همچنین جبران کاهش درآمدهای حاصل از صوت و مکالمات ثابت، متعادل‌سازی تعرفه‌ها در دو بخش خدمات تلفن ثابت و دیتا در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شد.

براساس مصوبه کمیسیون تعرفه پهنای باند بین‌الملل بین 16 تا 40 درصد و با میانگین 30 درصدی و تعرفه‌های انتقال لایه 2 و 3 بین 20 تا 70 درصد و با میانگین 40 درصد برای اپراتورها کاهش یافته است که در هر دو این موارد با افزایش پهنای باند و ظرفیت واگذار شده، درصد کاهش تعرفه نیز بیشتر می‌شود.

در بخش خدمات اینترنت ثابت از طریق فناوری ADSL با مصرف بیش از 2 گیگابایت به صورت ماهانه حداقل 16 درصد کاهش تعرفه خواهیم داشت که این کاهش در بعضی موارد به 30 درصد هم می‌رسد.

بازنگری تعرفه در زنجیره خدمات اینترنت، کاهش 20 درصدی هزینه اینترنت را برای کاربر نهائی به دنبال دارد.

سقف تعرفه دیتای موبایل نیز به ازای هر کیلو بایت استفاده، از نیم ریال (5/.) به 4/. ریال کاهش یافته است.

تعرفه درون استانی تلفن ثابت از 30 ریال به 45 ریال افزایش یافته و مبلغی به عنوان حداقل کارکرد شامل 200 دقیقه برای مناطق روستائی و 330 دقیقه برای شهرها تعیین شده است.

تعرفه اتصال نیز از 50 هزار تومان به 200 هزار تومان افزایش یافته است که نیمی از آن به صورت نقدی و باقیمانده آن به صورت اقساط 36 ماهه از زمان راه‌اندازی خط تلفن، از مشترک دریافت می‌شود.

در حال حاضر از کل هزینه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سبد خانوار به طور میانگین 75 درصد مربوط به صوت و پیامک تلفن همراه، 9 درصد مربوط به تلفن ثابت و حدود 16 درصد درآمد دیتا (شامل 5/4 درصد دیتای موبایل و 5/11 درصد دیتای ثابت) است.

در بسته تغییر تعرفه در سه بخش خدمات انتقال لایه 2 و 3، پهنای باند اینترنت، تعرفه دیتای موبایل و تعرفه اینترنت ثابت کاهش قیمت داریم که اثر آن در سبد خانوار، کاهش تعرفه در 16 درصد هزینه خانوار است، در حالیکه افزایش تعرفه تلفن ثابت بر 9 درصد هزینه خانوار در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، اثر خواهد گذاشت. بنابراین تغییر محسوسی در سبد هزینه‌های ارتباطی خانوارها ایجاد نمی‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    به نفع پولدارها و به ضرر فقرا و نیازمندان و محرومان جامعه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس